Wat jij zegt ook niet.
Waar zijn je cijfers en statistieken? Jouw aanname dat surinamers, marokkanen of andere buitenlanders meer problemen veroorzaken dan nederladers zou ik wel bewezen willen zien worden.
Roepen dat het vaker op televisie is of in de krant staat bewijst natuurlijk niets. Er wordt zo veel geroepen door mensen die er baat bij hebben ditgene te roepen wat mensen willen horen. Als het voor jou persoonlijk (op welke ideologische of financiele gronden dan ook) interessant is om een bepaald standpunt uit te dragen, dan hoeft daar nog niets van waar te zijn.
Het is Wilders' persoonlijke standpunt dat 'die' mensen voor onrust zorgen. Het enige dat vervolgens voor onrust zorgt is het feit dat mensen ongerust worden over de dingen die hij roept en claimt, waardoor we anderen nog meer vervreemden of bevooroordelen, waardoor het nog waar gaat worden ook!
Kortom, je angstgedachten kan iedereen begrijpen. Maar feiten hebben we het in deze thread niet over.
Over hoofddoekjes: Ben je tegen nonnen? Jongens en meisjes met petten? Mensen met mutsen? Oude Christelijke dametjes die hun haar bedekken? Dacht ik niet. Kortom hoofddoekje is net zo erg als een pet en dat jij daar aanstoot tegen neemt is hypocriet tot op het bot. Daar heb je vast niet over nagedacht. Een Gabber wordt ook boos als je aan zijn petje komt, mag een moslim toch boos worden als je haar hoofddoekje wilt afpakken. Beide zijn misschien zo dom als een konijntje omdat zo dramatisch doen over een petje, maar toch mogen ze het zelf weten omdat er geen sociaal aantoonbaar nadeel is, behalve misschien als er een haarluis-epidimie is.
Ik vind dat als de regel 'Pet af!' in de klas is, ook hoofddoekjes af moeten. Maar buiten de klas moet iedereen toch lekker zelf weten welke achterlijke dingen hij of zij op zijn hoofd heeft.
Boerka is een compleet ander verhaal. Boerka is demonstrabel fysiek limiterend en onpersoonlijk. Net als dat het niet normaal is als iemand met een integraalhelm of bivakmuts (waarom verkopen ze die nog??) je winkel binnen komt of je aanspreekt.
Kortom, dat is dus niets tegen de boerka, hoe achterlijk dat ook is, dat is een praktisch demonstrabel en feitelijk nadeel van die soorten bedekkende kledendracht die sociaal niet geaccepteerd zouden moeten worden. Niet te vergelijken met een petje of hoofdoek.
Anyways, lijkt me logisch dat we kunnen concluderen dat het hier niet gaat om hoofddoekjes. Het gaat hier om de ANGST voor buitenlanders met een andere cultuur. Waarvan de meeste gewoon net zo hard werken als jij en ik en nog gediscrimineerd worden ook bij het krijgen van werk.
Het over één kamp scheren van alle anders ogende buitenlanders is zo zielig, zo hypocriet, zo gevaarlijk, dat het mij echt stoort dat mensen hier serieus zo over denken op dit forum.
Open je ogen voor de LEUKE buitenlanders. De prachtige en slimme meisjes of aardige en sociale hardwerkende jongens die uit talloze Oosterse landen hier naar toe komen. Die wil je allemaal laten lijden onder de buitenlandershaat van een groepje witte angsthazen die niet verder kijken dan hun neus lang is en waarschijnlijk geen eens een buitenlander in de straat hebben wonen? Een groepje dat net zo makkelijk crimineel en werkschuw is als de mensen die ze denomiseren. Achterlijk!
Laatst bewerkt: 19 sep 2009