[nieuws] Hoofdoekjesbelasting?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Viktortje, 16 sep 2009.

1. Enslaved NL

Enslaved NL Pancake!!

Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij zijn ze alsnog niet Nederlanders, 9/10x Heel de tijd turks lullen. Dat gaat er bij mij echt niet in. Dit is Nederland,praat dan ook Nederlands!

2. 4sake

4sake Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens, precies hetzelfde met duitsers.. snap die lui echt niet..
    Als ik naar Duitsland ga moet ik Duits praten, als ze hierheen komen moet ik ook Duits praten..

On: Verse stierenpoep wat die vent lult, ben het met hem eens dat Nederland gewoon (te) vol zit.. maar om hoofddoekjes te verbieden is echt niet de oplossing..
    Verbied dan gelijk de huidskleur, ben je er gelijk vanaf (sarcastisch bedoeld voor diegene die dat niet snappen :b: )

3. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Ach opzich niet verkeerd idee om ergens geld vandaan te halen voor alle immigratie naar Nederland toe, voor de verwachte toestroom van asielzoekers wordt voor 2010 ongeveer 200 miljoen euro uitgerekent. zon 80 mil meer dan dit jaar en waarom? Ik heb geen flauw benul.

Dit bedrag kan beter in ons eigen onderwijs, arbeidsmarkt en economie gestopt worden.

4. Flinter

Flinter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je ze niet als Nederlanders ziet gaan ze zich ook nooit als Nederlanders voelen laat staan gedragen of praten. En dat iedereen hier Nederlands praat, tja ga je dan ook dialecten verbieden? Mag er nog Duits aan de grenzen gesproken worden of is dat ook not done. Ook vind ik dat mensen wat genuanceerder naar allochtonen mogen kijken. Tuurlijk is niet altijd zonneschijn en er gebeuren een hoop slechte dingen maar de media laat zo goed als alleen maar slechte dingen over allochtonen zien. Ik heb persoonlijk ook heus wel een paar slechte ervaringen gehad maar dan moet je dat niet gelijk reflecteren op andere allochtonen.

5. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Dat mensen die hier komen wonen nederlands moeten praten ben ik met je eens. Toch vind ik dit soort discussies als hierboven altijd erg gevaarlijk. En dan vraag ik me vooral af of hetzelfde gesprek gevoerd zou worden als het ging om italianen om maar iets te noemen. Bovendien moet je uitkijken met iemand als buitenlander zien; er zijn er ook genoeg die hier gewoon geboren zijn.

Aan de andere kant ben ik het er ook wel een beetje mee eens, al wil ik het wat minder extreem formuleren, want het maakt me serieus geen fuck uit of iemand rood, groen of paars is. ( denkt aan martin paap op youtube :cool::lol:)
    Net zoals zij door het dragen van hun hoofddoekje hun identiteit behouden (wat wij trouwens net zo goed doen in canada), is het wel zo leuk als wij onze identiteit ook behouden. Er hadden van mij best wat meer chineze, roemenen of wat ook mogen komen.

Feit blijft dat ze zich hier aan de regels moeten houden. Zou zeggen geef ze een baan en als ze zich misdragen mogen ze weer terug. Je moet mensen altijd iets te verliezen geven, dan komt dat wel goed. Nu hebben ze het gevoel dat ze niet geaccepteerd zijn en ze alles kunnen maken, want wie doet er wat aan?

6. Enslaved NL

Enslaved NL Pancake!!

Leuk Bevonden:
    0
    Niet geacepteerd voelen? kijk hoeveel buitenlanders in NL zijn, en dan niet geacepteerd voelen snap ik echt niet. want ze hebben zat allochtonen vriendjes/vriendinnetjes. Ik heb echt helemaal niets tegen ze ( Ik benadruk het maar even) maar als het aan mij ligt:
    - Nederlands praten
    - hoofddoeken af
    - En alle Illigale Terug sturen

Want het zijn niet altijd turken of wat dan ook die een misdrijf plegen, Wij Nederlanders kunnen er ook wat van. Maar 7/10x is het misdrijf toch door een allochtoon gepleegt. En al die moskee'en word ik wel schijt ziek van. gebruik het geld voor iets nuttigs kom op zeg!

7. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Mensen die niet Nederlands kunnen typen, moeten die ook het land uit? :+

8. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Die niet Nederlands kunnen typen, ja of een gedwongen cursus. Die een spellingsfoutje maken, nee.

9. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beetje kortzichtig. Ze KWAMEN hier als gastarbeiders, maar hebben zich hier vervolgens permanent gevestigd met steun van de overheid. Vanaf dat moment zijn ze geen gastarbeiders meer, maar zoals jij wil: "permanent residents". Ondanks dat ze hier niet geboren zijn, als ze hier al meer dan 30-40 jaar wonen, is dit wel degelijk hun thuisland. Deze hebben vervolgens kinderen en kleinkinderen gekregen die hier in Nederland zijn geboren, maar van buitenlandse komaf zijn. Die kun je niet gasten noemen, ze kennen bijna alleen maar Nederland en het stukje "buitenland" wat ze van huis uit mee krijgen.

Nederlands praten hoeft onderling niet, als jij in het buitenland bent spreek jij dan ook altijd de taal van het land met vrienden/familie? Wel vind ik dat immigranten een basis cursus Nederlands moeten ondergaan zodat ze zich in ieder geval in het Nederlands kunnen uitdrukken.

Hoofddoeken af, waarvoor? We leven toch in een vrij land? Als iemand een hoofddoek WIL dragen, dan kan dat toch gewoon? Wie ben jij om te zeggen dat ze het niet meer op mogen hebben? Alleen omdat jij het er niet uit vindt zien? En hoezo kun je je ergeren aan zoiets, erger je dan ook aan nonnen met hoofddoekjes?

Illegale dienen sowieso teruggestuurd te worden, aangezien deze niet de juiste procedures hebben doorlopen..

Laatst bewerkt: 17 sep 2009
  10. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Ja..als we gaan aannemen dat je je geaccepteerd moet voelen omdat er ook anderen uit jouw land hier zijn krijg je alleen maar meer afstand..
    Ik had het meer over vinden van een baan enzo. Volgens mij is dat nog altijd het beste. Help ze om een baan te vinden, dan moeten ze ook wel nederlands spreken, verdienen ze hun eigen geld en helpen de economie, en hebben ze wat te verliezen dus gaan ze heus niet zomaar crimineel gedrag vertonen.

Ik vind het wel ziek als je alleen maar die filmpjes op youtube ziet over die jeugd, snap nooit waarom ze daar niet eens tegen optreden; proberen allemaal een soort tupac gangster uit te hangen. Als ze die nou eens aanpakken.

Als dat een beetje opgelost is is er echt niemand die meer praat over moskeeën of hoofddoekjes..

11. coen the stig

coen the stig Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    vind het raar dat mensen constant maar zeggen sommige zijn hier geboren dus zijn het nederlanders. Als ik naar het buitenland zou verhuizen en ik zou daar kinderen krijgen dan zouden die zich echt niet duits,frans,italiaans of wat dan ook voelen. Vind het ook makkelijk om mensen op die manier nederlanders te noemen. Ze komen hier krijgen kinderen en het zijn nederlanders terwijl ze geen eens de cultuur kennen omdat ze in islamwijken opgroeien. ofterwijl de vogelaarwijken die we in nederland zat zijn.

12. Flinter

Flinter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Feit is nog steeds dat het wel Nederlanders zijn. En dat ze geen NL praten of de cultuur niet kennen komt door de slechte inburgering, vind je nou niet dat ze dat beter kunnen aanpakken of maken in plaats van steeds meer mensen hier naartoe laten komen en later weer eruit zetten. Dat geen veel meer geld kosten en veel meer moeite. Je moet opzoek naar de oorzaak voordat je een probleem gaat oplossen. Het is maar makkelijk om mensen in een hoekje te schuiven en met z'n allen te haten zonder ze een oplossing of een kans te geven.

13. aqwwqa

aqwwqa Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben voor.

14. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    ben jij dat geert?

15. IntenSePinda

IntenSePinda Bada Bing,Bada Boom!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wou graag even beginnen met het volgende, voor degene die geïnteresseerd zijn in mij (t.a.v. mijn username lol), die uberhaubt mijn verhaaltje zullen lezen. Ik ben in Suriname geboren, en nee.. ik ben geen neger, zoals de meeste dat waarschijnlijk zullen denken. (Voor de mensen die het graag willen weten, ik ben oorspronkelijk, een Surinaamse,Molukker.) Anyhoo, ik heb de debat ook gewoon gevolgt. Helaas niet helemaal omdat het te lang duurde op televisie. En ik was te lui om het debat verder te volgen op de PC.:+

Anyhoo, ja ik ben het zwaar mee eens met Wilders, over de hoofddoek/boerka. Ik vindt het onzin dat vrouwen hun haren bedekken, omdat het blijkbaar mannen seksueel aantrekt? Ik bedoel, erh.. we zijn nou eenmaal mensen. En seksuele gevoelens (en seks) is gewoon heel normaal. IK zelf vindt dit best wel kleutergedrag, er wordt gewoon gedaan alsof het een Taboe is. Ik bedoel ik vindt het niet normaal als ik over de straat loopt, en een Moslim vrouw helemaal bedekt ziet lopen. Hiermee bedoel ik dus de boerka, waarbij alles gewoon dicht is, zelfs bij de ogen?! En laten we realistisch zijn, de groep die we voornamelijk kennen hier in Nederland zijn nou eenmaal de, Marokkanen,Turken. (Qua de hoofddoeken/boerka)

Wat ook heel grappig is, toen ik vroeger op de basisschool zat toen wist ik geen eens wat een Moslim was. (En ik ben nu 19, dus niet denken dat ik een opoe ben lol) Anyhoo, bij mij op de basisschool zag ik ook nooit kinderen met een hoofddoek rondlopen. Terwijl het een openbare school was met vele diverse culturele rassen. En als je nu gewoon even globaal over Rotterdam, Amsterdam kijkt dan zie je alleen maar kindertjes, en hun ouders op de schoolpleinen vol met hoofddoeken. Dit is alleen een kleine indicatie van hoe hard het groeit met de bevolking qua de Moslims. Het is helemaal verandert.

En de reden waarom er steeds meerdere mensen op Wilders stemmen, dat heb je gewoon te danken aan (vooral de Marokkanen) en Turken. Waarom denk je dan? Waarom zou ik zoiets zeggen? De meeste mensen maken het dagelijks mee. Als je naar je werk moet gaan, of naar school, of als je gewoon buiten wilt zijn, dan heb je altijd wel eens zo een Marokkaanse/Turkse groepje die iets willen bewijzen. En wat ik daarmee bedoel? Kijk maar op het nieuws, altijd is er wel zinloos geweld door Voornamelijk die groepen. Ze vinden het lollig om mensen lastig te vallen, hierbij ook ouderen en dan ben je gewoon heel erg triest bezig. De meeste mensen durven hierdoor geen eens meer hun eigen mening meer over verschillende zaken te geven.. in HET land van. De mensen die deze chaos veroorzaken die mogen van mijn part gewoon opflikkeren naar hun eigen land en daarzo blijven. Wat me ook opvalt, is dat wanneer ze naar hun eigen land van herkomst gaan, is dat ze altijd respect voor elkaar hebben. Waarom dat dan? Waarom hebben ze geen respect voor dezelfde mensen hier in Nederland? Omdat ze weten wat de consequenties zijn in dat land, daar is alles zeer duidelijk en maken ze gewoon geen grappen. Om het kort te houden, hier in Nederland hebben ze teveel vrijheid. Daar is opzich niks mee, maar op het moment dat je er misbruik van maakt, dan moet je ze gewoon keihard aanpakken. @ Het gezegde; Wie het laatst lacht, lacht het best.

Nog iets, wat ik ook heel erg grappig en triest vindt.
    Omdat ik oorspronkelijk een Surinaamse, Molukker ben, dan wordt er vaak gezegt dat ik 'verkaast' ben. Waarom ben ik dan volgens hun ogen 'verkaast'?
    Omdat ik gewoon een Normale opvoeding hebt gehad? Dat ik respect heb voor ouderen? Dat ik respect hebt voor mensen die respect terug geven? Dat ik me gewoon aan normale regels houdt die we hier in Nederland hebben? Dat ik de Nederlandse taal beheer? Alsjeblieft zeg, dit zijn gewoon de normaalste zaken van de hele wereld. Je kan niet zomaar naar een 'vreemd' land komen, en dingen eisen, niks ervoor doen, mensen beledigen, vindt je het gek dat je dan als voor tuig wordt aangezien? Ik dacht het niet.

En nou kunnen er wel veel mensen met me het oneens zijn, of beledigd zijn. Prima dat is jou mening, maar dit is de mijne. Dit zie ik dagelijks gebeuren in mijn leven, en ik ben niet de enigste.

Gast ik ken je niet, en heb niks tegen je, maar ik heb ff alle reacties gelezen in deze topic. En ik vind dat jij te snel conclusies trekt.. wat hier een voorbeeld van is, is dat je dus zegt dat die gasten weer terug naar Suriname kunnen gaan. Jij plaatst de video hier, en ik neem aan dat je het ook gezien hebt. En ze zeggen duidelijk dat het Antillianen en Marokkanen zijn. =)

Nogmaals ik heb niks tegen je maar dit viel me gewoon gelijk op. ^^

En Enslaved, ik heb helemaal niks tegen je, en voel je niet aangevallen voor wat ik straks intik. Maar even serieus, je begint een discussie maar je gebruikt de verkeerde zinnen en worden. Dit is jou mening, wat jij zegt is niet gebasseerd op ware feiten. Als jij dit op je school roept, vindt jij het gek dat je dan wordt gepest door 'allochtonen' die eingelijk gewoon Nederlanders zijn? Je kwetst andere mensen hiermee, denk daar maar eens over na. ;)

Waarschijnlijk heb je een klas vol met 'Allochtonen' waarbij je een paar vervelende tussen hebt zitten, die Nederlanders dom vinden. (Niet alleen Nederlanders hoor, maar ze vinden vaak hun eigen ras het beste en het heiligste.) En schandalig vinden, etc noem het maar op. Ik ken het ik zie ze ook alleen maar op mij school hoor. ;) Maar waarom zou jij jezelf verlagen tot hun niveau. Ze zijn het niet waard. Die mensen zullen later niks bereiken in het leven, mochten ze zo een instelling hebben.

Als je gewoon een andere instelling hebt dan dat je nu hebt, dan zal het waarschijnlijk beter met je gaan. :):

Mja anyhoo, dit was zo een beetje mijn mening, mensen kunnen het met me oneens zijn maar ja ieder heeft zijn eigen mening. :b:

16. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Wat jij zegt ook niet.

Waar zijn je cijfers en statistieken? Jouw aanname dat surinamers, marokkanen of andere buitenlanders meer problemen veroorzaken dan nederladers zou ik wel bewezen willen zien worden.

Roepen dat het vaker op televisie is of in de krant staat bewijst natuurlijk niets. Er wordt zo veel geroepen door mensen die er baat bij hebben ditgene te roepen wat mensen willen horen. Als het voor jou persoonlijk (op welke ideologische of financiele gronden dan ook) interessant is om een bepaald standpunt uit te dragen, dan hoeft daar nog niets van waar te zijn.

Het is Wilders' persoonlijke standpunt dat 'die' mensen voor onrust zorgen. Het enige dat vervolgens voor onrust zorgt is het feit dat mensen ongerust worden over de dingen die hij roept en claimt, waardoor we anderen nog meer vervreemden of bevooroordelen, waardoor het nog waar gaat worden ook!

Kortom, je angstgedachten kan iedereen begrijpen. Maar feiten hebben we het in deze thread niet over.

Over hoofddoekjes: Ben je tegen nonnen? Jongens en meisjes met petten? Mensen met mutsen? Oude Christelijke dametjes die hun haar bedekken? Dacht ik niet. Kortom hoofddoekje is net zo erg als een pet en dat jij daar aanstoot tegen neemt is hypocriet tot op het bot. Daar heb je vast niet over nagedacht. Een Gabber wordt ook boos als je aan zijn petje komt, mag een moslim toch boos worden als je haar hoofddoekje wilt afpakken. Beide zijn misschien zo dom als een konijntje omdat zo dramatisch doen over een petje, maar toch mogen ze het zelf weten omdat er geen sociaal aantoonbaar nadeel is, behalve misschien als er een haarluis-epidimie is.

Ik vind dat als de regel 'Pet af!' in de klas is, ook hoofddoekjes af moeten. Maar buiten de klas moet iedereen toch lekker zelf weten welke achterlijke dingen hij of zij op zijn hoofd heeft.

Boerka is een compleet ander verhaal. Boerka is demonstrabel fysiek limiterend en onpersoonlijk. Net als dat het niet normaal is als iemand met een integraalhelm of bivakmuts (waarom verkopen ze die nog??) je winkel binnen komt of je aanspreekt.

Kortom, dat is dus niets tegen de boerka, hoe achterlijk dat ook is, dat is een praktisch demonstrabel en feitelijk nadeel van die soorten bedekkende kledendracht die sociaal niet geaccepteerd zouden moeten worden. Niet te vergelijken met een petje of hoofdoek.

Anyways, lijkt me logisch dat we kunnen concluderen dat het hier niet gaat om hoofddoekjes. Het gaat hier om de ANGST voor buitenlanders met een andere cultuur. Waarvan de meeste gewoon net zo hard werken als jij en ik en nog gediscrimineerd worden ook bij het krijgen van werk.

Het over één kamp scheren van alle anders ogende buitenlanders is zo zielig, zo hypocriet, zo gevaarlijk, dat het mij echt stoort dat mensen hier serieus zo over denken op dit forum.

Open je ogen voor de LEUKE buitenlanders. De prachtige en slimme meisjes of aardige en sociale hardwerkende jongens die uit talloze Oosterse landen hier naar toe komen. Die wil je allemaal laten lijden onder de buitenlandershaat van een groepje witte angsthazen die niet verder kijken dan hun neus lang is en waarschijnlijk geen eens een buitenlander in de straat hebben wonen? Een groepje dat net zo makkelijk crimineel en werkschuw is als de mensen die ze denomiseren. Achterlijk!

Laatst bewerkt: 19 sep 2009
  17. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Dank je wel.O-)
    @Intense, ik vind het maar onzin wat jij zegt.
    Ik citeer van je tekst:
    .

Ik vind dit gewoon triest. Je ziet het veel in het nieuws ''dat een Turk dit of dat heeft gedaan'' omdat ze ervoor kiezen dat. De media is erg beïnvloedbaar. Het geeft éénzijdig informatie. Je moet niet altijd het nieuws ( of krant ) geloven. Meestal als er rellen uitbreken bij voetbal wedstrijden, zie je ook alléén maar Nederlanders zowat. En ja, dat hoort ook bij zinloos geweld. Staan we daarbij stil dat zoveel Nederlanders aan zinloos geweld doen? Nederlanders vallen ook anders mensen lastig omdat ze het leuk vinden. Ik heb het vaak gehad dat NL'ers het grappig vinden om grappen te maken over mijn moeder, omdat ze zwart is. Ik heb zovaak Nederlanders mensen zien lastig vallen, zovaak zinloos geweld plegen, maar iedereen keert daar zijn rug naar toe. Niemand schrijft in de krant van ''Nederlander doet dit'', nee, ze schrijven alleen maar '' Buitenlander doet dit''. Vind je het gek dat mensen zoals jij dan in hun hoofd in beeld vormen van ´´Voornamelijk die Turken en Marokkanen doen dat. Ja, het is alleen die groep''. Kom op zeg, wees eens wat kritischer. Je moet de media met een korreltje zout nemen, en niet zomaar geloven. Kijk om je heen, dan zie je hoe het écht is.

Ik vind de hoofddoekjesbelasting zelf maar onzin. Als hoofddoekjes het straatbeeld ten slechte doen, dan doen de broeken tot aan de knieën, de keppeltjes, de petten, de tattoos, de piercings het ook. Het zijn allemaal de keuzes van diegene die ze draagt (/heeft). Alleen Geert doet moeilijk over de hoofddoekjes. Dan komt ie, als ik het goed herinner, met een opmerking dan het van de Joden met hun keppeltjes niet erg is omdat hun hier eerder waren. Ok, ze waren hier eerder, dus? Nederland is toch voor gelijkheid? Dan hoort het niet uit te maken wie er eerder was. Alleen omdat iemand hier eerder was, mogen hun bepaalde rechten hebben? Dat noem ik niet gelijkheid. Islamitische mensen zijn hier nu éénmaal ook. Zij zijn ook deel van ons Nederland. Ze passen zich al genoeg aan, ze leren de taal, ze leren Nederlands schrijven, ze passen zich aan de wetten, ze passen zich aan de normen en waarden. Alleen sommige doen dat niet, en alleen over die horen wij wat. Er zijn genoeg Islamitische/buitenlandse mensen die zich gewoon goed aanpassen en goede burgers zijn, alleen daar hoor je niks over.

Wij moeten toch ieders geloof respecteren. Waarom moeten wij dan iets van hun geloof afnemen? Alleen omdat zij hier later waren dan de Joden? Omdat het zogenaamd de straat beeld ten slechte doet? Kom op zeg, dat is gewoon kinderachtig.

Een citaat van Wilders:
    Het enigste wat ik daarover kan zeggen is; in welke tijd leef je? Het is 2009. Nederland is een land met een pluriforme samenleving. We kennen in Nederland verschillende godsdiensten, achtergronden, culturen, en allemaal zijn ze deel van Nederland. De Nederlandse straten is vol met dönerzaken, toko's, Chinese restaurants etc., maar alleen omdat er buitenlandse invloeden zijn betekend het nog niet dat het niet Nederland meer is. We zijn erop vooruit gegaan. Vroeger werden buitenlanders links gezet, maar kijk nu; we hebben een buitenlandse burgermeester! We hebben Nederlanders die beste vrienden zijn met allochtonen. We hebben een samenleving waarbij verschillende culturen bij één komen, en niet moeilijk doen. Alleen Geert Wilders wilt het verpesten. Hij wilt van Nederland iets maken van het niet is.

18. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Voor de duidelijkheid, ik vind elke godsverering, radicale ideologie en nationalisme compleet verwerpelijk. Ik vind christen een moslims één pot na, allemaal sinterklaasgelovers.

De wonderen van de natuurlijk zijn mooier en interessanter door over ze te leren, niet door spontaan aan te nemen dat een onverklaarbare, onvoelbare en onbewijsbare kracht ze handmatig geschapen heeft.

De pure achterlijke hypocrisie van mensen die geloven dat God er voor ze is om ze te helpen en te steunen in moeilijke tijden en dat al het goede in hun leven van hem komt, terwijl ze met oogkleppen op alle nare dingen die mensen overkomen, het martelen, mutileren, de ongeneselijke ziektes en ga zo maar door, afschuiven om mensen hun eigen zonden. God laat ze toevallig wel toe, zo vergevingsgezind is hij dus niet, zo liefdevol is hij niet als hij mensen laat lijden, kinderen, baby's, dieren. Wat hebben die voor zonden misdaan dan in hun leven? Wat voor zonden heb je gedaan als je geboren wordt als baby met een ziekte waarmee je huidgroei 100 keer zo snel gaat als een normaal mens, waardoor je als een zak patat uit je moeder valt en binnen elkele uren een verschrikkelijke dood sterft als je niet op pijnlijke en monsterlijke wijze behandeld wordt? Je hele leven lang elke dag paar uur per dag geschuurd tot je huid bloedt omdat anders je ogen, oren, neus volgroeien met huid die je het bewegen en ademen onmogelijk maken, etc.

Als je durft te zeggen dat de ouders dan iets misdaan hebben, denk dan nog een maal. Hoezo dat het kind dan moet lijden? ACHTERLIJK.

Naast het simpele feit dat het zo onbewijsbaar is als de onzichtbare en reukloze pimpelpaarsgouden hitsige eenhoorns die rondjes rondom mars vliegen.

Kansloos. Maar iedereen moet zelf weten wat hij of zij gelooft, totdat het effect heeft op anderen. Dus ik ben niet voor speciale rechten voor gelovigen, geen subsidies en geen speciale tolerantie voor geloofskwesties, ik ben voor GELIJKHEID tussen iedereen. Geen speciale rechten aan de hand van je religie, geen HALAL voedsel in de de gevangenis, geen subsidie voor kerkgroeperingen of moskeeen, geen aanpassingen voor wie dan ook specifiek behalve gehandicapten en situaties die buiten je eigen wensen om gebeuren.

Toch heet ik liever duizend brave hardwerkende en liefhebbende moslims welkom, zolang ze begrijpen dat hun geloof alleen en exclusief voor hun persoonlijk van belang is, in nederland of waar dan ook waar ik met ze moet wonen dan een haatzaaiende Wilders die iedereen zijn demonische en gevaarlijke gedachtengoed wil opdringen zonder argumente, zonder ook maar iets van integriteit, eerlijkheid of gelijkheid. Een bepaalde bevolkingsgroep tweederangsburgers maken is wat Hitler, Stalin, Pol Pot alle kwaadaardige mensen in de wereld, deden.

Steek je energie in het verbeteren van de situatie voor iederen zodat je excessen en problemen voorkomt in plaats van ze te veroorzaken.

19. IntenSePinda

IntenSePinda Bada Bing,Bada Boom!

Leuk Bevonden:
    0
    @ Mirik,

Ik heb geen cijfers en statistieken, dat hoef ik ook helemaal niet te hebben.:emo: Ik bedoel ik maak het gewoon dagelijks mee hoor, hier in Rotterdam. Van mijn wijk tot de centraal station tot de kruiskade tot de nieuwe binnenweg, etc. Ik weet denk ik zelf wel wat ik zie en wat ik niet zie, en wat wel mag en wat niet mag, wat normaal is, wat niet normaal is. ^^

Over het stukje dat ik over het 'nieuws' praatte, dat was slechts een voorbeeld.
    Ik woon zelf in Rotterdam, en ik ben het ermee eens dat de media vaak een slechte beeld kan geven over bepaalde dingen. Maar dat haalt niet weg van wat ik hiervoor in me vorige post had gepost. Nogmaals de nieuws was Slechts een voorbeeld. ;) Ikzelf woon in een wijkje, waarbij je veel hangjongeren/probleem jongeren hebt. (het was ook op de RTL nieuws gekomen lol.) Dus bij deze, ik lul niet uit me nek of wat ik in me vorige post had gepost is geen domme opmerking. Het is gewoon mijn ervaring. Ik maak het gewoon mee dat als ik naar school moet, of wat dan ook in me prive leven, dat ik gewoon heel erg vaak Marrokkaanse/Turkse/Antilliaanse/Surinaamse jongeren een groepje ziet vormen, en allerlei vervelende dingen ziet doen zoals; Mensen lastig vallen, vechten met andere mensen, vandalisme, racistische opmerkingen tegenover andere rassen, etc. Natuurlijk zijn er ook andere culturele rassen die problemen veroorzaken, maar lang niet genoeg zoals de Marrokkanen. En nja, ik vind dat je caps en hoofdoeken niet met elkaar kan vergelijken. Ik draag zelf New Era caps. Maar bijvoorbeeld, wanneer ik naar school gaat, dan moet de cap ook gewoon af. Hoezo moeten hoofddoeken dan niet af? Het is toch ongeveer hetzelfde? De cap bedekt het bovenkant van de hoofd, en de hoofddoek bedekt het hele hoofd, plus de zijkanten tot de nek. Dus ik vindt het gewoon krom wat dat betreft. Nog een voorbeeld, als ik ga werken of solliciteren, dan doe ik me cap gewoon af. Omdat dat gewoon netjes is, tegenover de ander persoon. Je kan niet met een cap in de winkel staan en mensen aanspreken met iets op je hoofd. Dat gebeurt bijna nooit, in geen ene winkel. Laatstaand als iemand met een hoofddoek gaat solliciteren. Dan heb je bazen die je alsnog willen aannemen omdat ze je gewoon een baan willen aanbieden zodat jij nog centen kan verdienen. Maar dan moet je je hoofddoek er wel van af halen. Dat is gewoon logisch. Dan zit je bijvoorbeeld in een zaak waarbij ieder personeel strak in de pak zit, zoals het hoort, zoals je sterk moet presenteren tegenover de klant, om geloofwaardig over te komen bij de klant etc. Maar meestal vinden de Moslims dat discriminatie, en weigeren ze de baan aan te nemen. Sorry dat vindt ik gewoon zwaar triest.

BTW; Over het regel van €1000, is iedereen het wel mee eens. Ik vind dat zelf flauw, maar ik vindt wel dat er iets moet worden gedaan aan de toenemende hoofddoekjes/boerka's.

20. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Jij hebt het alleen over Rotterdam, en waarschijnlijk niet eens heel Rotterdam.
    Daarna zeg je dat Surinamers/Antillianen/Turken/Marokkanen groepen vormen en mensen irriteren, maar dat is allemaal alleen in Rotterdam. Het gaat hier niet alleen om Rotterdam. Weetje hoe het eraan toegaat in Utrecht? In Amsterdam? Brabant? Nee, want jij hebt het alleen over Rotterdam. Dan zeg je dat Marokkanen het meest doen aan dat van zinloos geweld etc., maar jij hebt het alleen over Rotterdam. Je kan niet de Rotterdamse Marokkanen die vervelend doen in één pot met de Utrechtse of Amsterdamse Marokkanen doen. Je kan niet praten alsof elke Marokkaan hetzelfde is (en ja, zo praat jij vind ik).

Deel Deze Pagina