Ok, erhm, ja...ik moet dit even opsplitsen in 3 delen.
Ik citeer ''Maar ik vind ook dat criminele allochtonen hier niet mogen blijven. Dan moeten ze maar terug.''
Hoe kan een allochtoon terug gaan naar hun eigen land als ze hier zijn geboren? En ja, dat kan, want iemand is al een allochtoon als één van de ouders een allochtoon/buitenlander is. Ik wil niet bashen of zo, maar als we het zo bekijken, kunnen niet alle allochtonen weg naar hun eigen land.
Ik citeer weer een deel van Dusky's post: ''En ook allochtonen die het altijd over hun thuisland hebben dat het zo goed was en zo, die moeten ook meteen terug.''.
Onzin. Omdat iemand praat over hun geweldig hun thuisland is, betekend niet dat hij of zij terug moet. Ze mogen het natuurlijk fantastisch vinden, maar misschien voelen zij zich ook prettig in Nederland? Misschien hebben zij wel familie/vrienden/kennissen/etc hier? Ik vind het onzin dat als iemand met respect, trost, vreugde, liefde of wat dan ook praat over zijn/haar thuisland, dat hij/zij dan gelijk terug moet.
Ik citeer het laatste deel van Dusky's post: ''Ook vind ik dat iedereen Nederlands moet praten als ze hier voor onbepaalde tijd wonen.''.
Ja..ik had het een beetje verkeerd gelezen net .
Maar om deze citaat toch nuttig te maken; ik ben het wel met je eens. Als je hier komt wonen, dan vind ik wel dat je wel wát energie in mag steken om tenminste ( de basis ) de taal van het des betreffende land te kennen. Als jij je tot zoverre niet wilt aanpassen, dat je zelf niet de taal wilt spreken van het land waarin je woont, dan zie ik niet het nut ervan in om te klagen over hoe de samenleving, de mensen, de waarden en normen, de wetten etc. zijn.
Over de discussie over het ontstaan van de aarde: ik geloof zelf niet dat er een hogere macht de mens en aarde heeft geschapen. Ik moet eerst iets zien, om het te geloven. Ik blijf toch liever aan de kant van wetenschap (om het zo te zeggen). Mjah, het verschilt voor iedereen.
Laatst bewerkt: 21 sep 2009