Need for Speed: Shift

Discussie in 'Algemeen' gestart door Hybrid, 30 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bergje

Bergje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu 3 x een online race gedaan, en het is nog erger dan de botsauto's op de lokale najaarskermis :mad:.

Op welke moeilijkheidsgraad (AI) rijden de meesten van jullie ??

Ik begon op medium, wat in tier 1 nog wel te doen was, maar op Tier 2 word het al snel wat pittiger (misschien heb ik de verkeerde auto ervoor, de Porsche). Maar op Easy is ie weer net iets te makkelijk....

2. johnnybt

johnnybt Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik rij met AI op medium en dat is, voor mij in ieder geval, goed te doen. Ik rij zelf met de Shelby... heb em inm iddels helemaal ge-upgrade en "works" gebruikt... beetje glijerig maar verer een fijne auto......

3. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    ik ben begonnen op easy en pas dat aan als ik t te makkelijk of te moeilijk vind gaan. (als je voor een car battle meer dan 20 keer moet herstarten dan heb ik er geen moeite mee om t spel niveau lager te zetten.. t is een spel, geen martelgang!)

Wat me wel opvalt is dat AWD auto's véél makkelijker/beter rijden dan rwd/fwd auto's in deze game. Normaal vind ik er niet zoveel verschil tussen. Gister de 1e endurance gedaan, en dat was gaaf, tot t laatste rondje moeten vechten om mijn plekje.

4. Grapefruit

Grapefruit Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha oke, bedankt voor jullie info jongens :)

5. x76xdemonx76x

Leuk Bevonden:
    41
    oef.. net met zweet in mijn handjes die 3 rondjes nurnbergring endurance gewonnen.. pfff

6. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Dat vind ik nog vrij normaal, moesten ze 9 ronden op doen dan ben je wel even bezig. :)

7. x76xdemonx76x

Leuk Bevonden:
    41
    ik heb vandaag ff lekker online gespeeld maar ik ben toch een aantal glitches/bugs tegen gekomen.

We hebben van 2315 tot 0130 gespeeld.. dus flinke tijd. En ook regelmatig maar een nieuwe lobby aangemaakt.

1) je menselijke tegenstander niet zien, maar hij jou wel en t enigste dat je merkt dat ie er is is dat je af en toe tegen een onzichtbaar object aan knalt.
    Die persoon staat dan ook niet links boven bij de drivers bij mij, maar ik bij hem wel.(ff edit, was laat gisteren)

2) alle auto's kunnen zien behalve je eigen, ook niet van view kunnen veranderen. Mijn auto maakte ook helemaal geen geluid maar kon er wel mee rijden. Mijn tegenstander zag mij wel. Ik kwam als 1e over de finish, maar werdt als 2e genoteerd, en ook als "lost"genoteerd in mijn stats.

3.) alle auto's incl de mijne was zichtbaar alleen had ik geen drivers list, geen points balk, geen map en geen meters in beeld. Het maakte niet uit of je 1e of 2e werd, beide rijders kregen de race als "won"genoteerd.

4) Weet niet of dit een fout is maar ik ben level 20 en mijn tegenstander level 8. Als ik won kreeg ik 40K werd ik 2e(verloor ik dus) kreeg ik 35K. Mijn tegenstander kreeg 2K bij winst, en 1.5K bij verlies... Morgen is ie waarschijnlijk level 10, kijken of dit meer aan je driver level ligt.

5) Niet zo'n belangrijke bug, maar wel vreemd. Bij de start staat het vrouwtje met de vlag 9van de 10 keer in mijn auto... en loopt ze er ook uit alsof ze een ghost is...

Dus tja.. ik mag aannemen dat dit toch wel meer mensen overkomt..

Laatst bewerkt: 23 sep 2009
  8. johnnybt

johnnybt Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja helaas heb ik dit ook al een paar keer gehad..... hopelijk komt er snel een uodate

9. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Dat vrouwtje in de auto heeft iedereen volgens mij :D

Maar de rest lijk me best irritant, hopelijk wordt dit snel gefixed.

Ik ben nu zelf level 18 of 19 enben gisteren aan de Amerika series van Tier 2 begonnen, wat rijden die auto's beroerd zeg :eek:. Met mijn stuurtje geprobeerd, maar het bleef fout gaan (onderstuur als de pest). Daarna met mijn controller geprobeerd en daarmee kon ik nog redelijk op de weg blijven.... (ik rij dus zonder assists, gewoon @ pro).

Ik vind het echt een super spel, met een stuur is het echt genieten!
    De enige minpuntjes op het moment:

- Rijgedrag van sommige auto's.
    - Slordige(!) bugs bij het tunen.
    - Driften wat gewoon niet fijn werkt.
    - De startvolgorde (Snel voor > Sloom midden > zelf achter sloom > Beukers achterin)

Dat zijn zo even de puntjes die ik kan bedenken :9. Online heb ik nog niet geprobeerd, daar kan ik dus weinig over zeggen.

10. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Driften niet fijn? Er word gezegd in reviews dat dat niet thuis hoort in deze game, maar Forza 3 krijgt het nu ook als ingame element en dus wat zeurt men daarover.

Gran turismo krijgt Nascar, ook iets wat er niet in thuis hoort net zo goed.

11. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Nascar is awesome, in welke game het ook zit 8)

12. Martijn NL

Martijn NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nacar lijkt me erg leuk om eens in het echt te kijken maar in games vind ik het maar saai eerlijk gezegd.

13. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Ik heb nooit gezegd dat het er niet in thuis hoort? Ik zei: Het werkt niet fijn! Dat het niet fijn werkt wil ook niet zeggen dat ik absoluut niet kan driften in shift, ik kan me aardig redden. Ik had het alleen niet erg gevonden als ze het wat fijner gemaakt hadden, laten we zeggen zoals GRID ofzo.

14. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Is het racen met een controller nu leuk? Vraag me nog steeds af of ik de game ga halen. Ik vind forza 2, pgr4, midnight club (niet helemaal hetzelfde) allemaal heel erg vet. Kortom ben wel into racing games, alleen lees ik van veel mensen dat ze de besturing niet goed vinden; teveel glijden en weinig grip.

Wie kan mijn keuze voor een eventuele aankoop onderbouwd rechtvaardigen? :+

15. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Ik speel met beiden, de ene keer met mijn stuur en de andere keer met mijn controller ( ligt er maar net aan hoe lui ik ben :D). Ik vind het stuur leuker maar de controller is ook prima mee te rijden.

16. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Nee nee, was ook niet op jou bedoeld maar van de recenties die ik las werd dat vaak gezegd. Nascar is vet, en in DTM 3 werd dat bewezen. Maar die EA games daarvan, blijken minder.

17. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De game heeft ERG veel bugs nu ik verder kom.. had ik dit geweten dan wachte ik even met het kopen van deze game.

- Physics die opeens raar doen, ik kan nu niet met mijn mooie porsche GT2 rijden omdat ie gewoon simpelweg stuiterd over de baan.
    - vlag mevrouw wil graag in de auto staan steeds.
    - soms geen motorgeluiden.
    - soms geen vermogen in je bak.. had ik de BMW E36 gepimpt, rijdt ie max 150 Km per uur opeens, na een restart gaat ie weer wat harder.. nog een restart en hij doet weer normaal.
    - understeer is oversteer in deze game.. raar als je dan je bak afstelt.
    - tijdens driften (zonder muziek) heb je geen achtergrond ambience/geluid.
    - Geen leaderboards momenteel.. leuk voor time trials (not).
    - textures missen soms tijdens replays.
    - mijn RT en LT stopte met werken tijdens tier 3.. kan nu geen paintjobs meer kiezen/deze knoppen niet gebruiken in een menu.
    - framerate drop van 30 naar 5FPS tijdens de zonda F race in tier 4.

Sommige mensen hebben niet zoveel bugs, sommige zelfs nog meer (career mode gewist opeens, autos die niet starten, textures missen tijdens racen zelf, PS3 store logo op de 360 versie (lolz) etc).

Ik blijf erbij dat de game in de kern nog steeds erg tof is, en de moeite waard.. het blijft gewoon een ervaring die cockpit view, de realistische banen (nurburgring kent veel hobbels in shift, elevatie wordt goed gebruikt in shift.. kijk maar naar het hoogteverschil bij spa/eau rouge en bij brands hatch (1e bocht rechtsaf naar beneden), mooie auto's, etc.)

Maar dat de meeste reviewers geen woord reppen over deze bugs vindt ik twijfelachtig.. dat die testers bij EA hun werk niet doen is niet al te best, en dat microsoft zo'n buggy game doorlaat is ook niet al te best.
    Het is wel duidelijk dat ze deze game zo snel mogelijk op de markt wouden brengen om FM3 en GT5 voor te zijn.. maar jammer dat het in deze staat moest zijn.

18. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Doet me een beetje denken aan het Mass effect syndroom, veel gamers die de game kochten in de release periode ook veel bugs en storingen. Dat had ik toen zelf niet gehad, al had ik het spel wel later. Misschien beter om inderdaad met sommige games even te wachten, wacht zelf nu ook even met het kopen van Shift.

19. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Dan wacht ik inderdaad ook nog even. Zeker met fifa10 op komst binnen ruim een week.

20. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    @strapping young lad:

Haha, over stuiterende wagens gesproken, ik heb dit filmpje een uurtje terug gemaakt:

En dit was omdat ik tegen een ander aanreed, met auto's zoals de GT2 of de Carrera op Spa, daar is niet mee te rijden.

@MaxxRaptor:

My bad! :+

Laatst bewerkt: 23 sep 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina