[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 10]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Hybrid, 5 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Gisteren Terminator Salvation nog maar eens gekeken in BluRay variant. Was overigens de R-RATED versie ( dus 16+ ). Zit genoeg verbeter werk in en de Arnold scene is IETS langer dit keer.

Al met al is het een verbetering m.b.t de versie die in de bios is geweest.

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wat was er echt aan verbeterd dan? Ik vond de film namelijk echt drama en zonde van mijn biosgeld.

3. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Dialoog is beter ( althans, lijkt mij )
    Verloop van scenes ( dus niet ineens van de hak-op-de-tak )
    Wat groffere scenes, iets meer bloed
    Scene als "Arnold" de Mini-gun optilt en op John Connor schiet zit er nu ook in.

Betere uitleg in het begin. Want, wat gebeurd er nou in godsnaam boven als John Connor in de silo zit?

Waarom Arnold gekozen is tot het T800 Prototype ( dit keer veel duidelijker zicht over hoe dit gemaakt word). Zat een mooie shot in van een Arnold model in de kweek.

Wat kleine dingen, maar die maken het voor de normale Terminator fan wat duidelijker.

Overigens is het niet de retail BluRay versie die ik gekeken heb, die komt pas later. Ben benieuwd wat er nu dus op komt te staan.

4. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    Sterke mening is prima, maar verwoord het dan ook als een mening en niet als een elitaire rant. Ookal vond je die film helemaal niks aan, maar was 't crap? Veels te sterk woord voor een serieuze discussie. Oh en over mainstream, denk je dat veel van die oude films die jij zo vet vind niet mainstream waren in hun tijd? Het is die elitaire houding die mij irriteerd.

Ik ben geen LOTR fan ofzo, vond het entertainende films meer niet.

En Watchmen, redelijke verfilming. Beter dan de meeste.

5. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    Vind Watchmen bijna goed. Maar het einde van de film is te verschrikkelijk voor woorden. Het hele morale concept komt niet tot zijn recht! Echt verschrikkelijk!

6. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Hoe kan een mening nou te sterk zijn voor een discussie? Ik vind er gewoon geen sikkepit aan, dat mag toch? En dat jij 'crap' niet vindt passen in een serieuze discussie is jouw subjectieve benadering er van. Wie ben jij om de discussieregels vast te pinnen en mij daar vervolgens op af te rekenen? Ik bepaal mooi zelf hoe ik m'n mening formuleer.

Ik zeg nergens dat alle mainstream kut is, er zijn genoeg films die de moeite waard zijn, alleen de meeste mainstreamfilms van tegenwoordig zijn simpele cashfilms of uitmelkproducten waar ik me als filmliefhebber niet echt serieus genomen door voel, aangezien ze voornamelijk de standaard Hollywoodformules volgen en vaak louter gebaseerd zijn op uiterlijk (CGI, lekkere wijven) i.p.v. inhoud. LOTR was dat absoluut niet. Het zijn voor de fans vast prima films, maar ik kom er met geen vleesmes doorheen.

:):

Laatst bewerkt: 24 sep 2009
  7. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Vond heel Watchmen bagger. Leuk verfilm maar geen touw aan vast te knopen.

8. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Hoezo dat? In mijn ogen klopte de film perfect en werd het duidelijk uitgelegd, het einde was niet super vond ik maar de opbouw ernaartoe was netjes uitgewerkt.

9. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik ben een filmliefhebber, en LOTR heeft mij toch echt prima vermaakt. Dit is voor mij de belangrijkste essentie van entertainment, dat het mij vermaakt. Ik hou van een heleboel verschillende films, zowel de Hollywoodblockbusters als het Italiaanse liefdesdrama met een ontzettend sterk verhaal if you know what I mean. Het is maar net hoe de pet staat bij mij.

Ik heb alleen een beetje een probleem met het woordje mainstream films. Ik snap dat niet zo goed. Is een film dat een gigantisch succes is dan per definitie een mainstream film? Of is een mainstream film het soort dat de zogenaamde Hollywoodformule volgt?

Af en toe komt je betoog ietwat denigrerend over op mij. Ik voel me niet persoonlijk aangevallen hoor, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen je mening verkeert kunnen opvatten. Je zult het vast niet zo bedoelen hoor, maar als jij zegt dat jij als filmliefhebber LOTR niks vind dan kunnen sommigen dat net even anders opvatten. Alsof iemand die LOTR een goede film vond geen filmliefhebber zou kunnen zijn.

Sommige hebben misschien een iets mindere deftige smaak of eisen aan een flim dan jij. De essentie van film kijken is voor mij persoonlijk vermaakt worden. Soms is dat met een blije film (behalve romantische komedies, daar heb ik dan wel weer de schurft aan), soms met een domme actiefilm en soms heb ik zelfs behoefte aan een film met een ijzersterk verhaal waarvan ik op het einde het liefste zou willen huilen.

Ik heb bijvoorbeeld een zwak voor de films welke worden geregiseerd door Clint Eastwood zoals Million Dollar Baby en Gran Torino.

10. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Ik vind het gebruik van jou woorden Cyrax soms echt prachtig ... lach de billen uit m'n broek :+

"deftige smaak" ... "het liefst willen huilen" ... Heb voor de rest niks te zeiken op jou hoor, maar het gebruik van woorden is af en toe echt geniaal. Voor een forum zoals XBW is jou format echt te chique :+

11. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Je liegt. Je hebt een bloedhekel aan mij. Dat je mijn gebruik van woorden als geniaal zou willen omschrijven doet me dan wel weer deugt en dat neem ik dan wel weer graag als waarheid aan.

12. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Mooi verwoord Cyrax. Zo kan het dus ook.

13. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Bloedhekel? Nee man, gek. Jij bent een persoon op Internet, kom op :lol:. Tuurlijk heb je wel eens verhitte discussies en voer je discussies die je niet kan winnen. Dat neemt niet weg dat ik over jou reacties heen lees, want ik lees jou reacties omdat ze meestal wel enige kern van waarheid bevatten. Maar een bloedhekel aan je? Nee.

Waar woon je trouwens? :+
    Kidding ...

14. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    [inkoppertje]En Transformers 1/2 wel dan.[/inkoppertje] :9

15. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Nee, Transformers 1 en 2 had ook weinig verhaal. Maar zoals ik al eerder zei, soms wil ik gewoon een pure actie film ... en daar waren beide films ERG goed in :)

16. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    kan je niet met elkaar vergelijken, Transformers heeft nooit een degelijk verhaal gehad. Watchmen heeft juist een enorm goed verhaal, wat natuurlijk ook niet is te verwerken in een film.

17. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    Nah dat bedoel ik niet echt. Wat ik bedoel is je mag die film geen ruk aan vinden. Maar zet je LOTR in dezelfde categorie als Gigli ofzo? DAT is crap. Als mensen alles wat ze niet leuk vinden crap gaan noemen, hoe noem je dan dat soort films.

Maar als je het echt ZO slecht vind dan ok.

als je mainstream niet associeert met iets negatiefs waarom noemde je de films dan mainstream crap ipv gewoon crap?

18. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik vond de ontknoping van de film wel goed, maar het eigenlijke einde (de laatste twee scènes) wat minder. Ik vind de film echter niet geslaagd in het opzicht dat het moeilijk is om zonder voorkennis iets van de film te maken. Volgens mij krijg je als onbekende met Watchmen veel te veel informatie. Ik vind met name het eerste uur echt geweldig, vooral de begrafenis van The Comedian en alle flashbacks daarbij is geweldig gedaan. :)

19. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Mainstreamfilms zijn wat mij betreft films die het grote publiek aanspreken. Simple as that. Het gaat dus voornamelijk om de doelgroep. Films die veel mensen aanspreken zijn vaak films die gemaakt zijn om geld te verdienen, en films die het grote publiek aan dienen te spreken zijn zelden meer dan de standaard Hollywoodformule. Daar is toch niks denigrerends aan?

En ik wil ook vermaakt worden, net als iedereen, alleen ik vind LOTR geen kont aan. Ik zie het probleem niet. Wat is dáár dan denigrerend aan? LOTR heeft mij niet vermaakt, integendeel. Ik snap ook niet waar je vandaan haalt dat ik mensen die LOTR wel kunnen waarderen geen filmliefhebbers zou kunnen vinden overigens. Laten we even teruggaan naar het begin van de discussie: iemand riep dat LOTR het spits had afgebeten voor fantasyfilms en de eerste echte goede fantasyfilm was. Als ik daar dan wat geërgerd op reageer, omdat het overduidelijk als een tang op een varken slaat, ben ik dan denigrerend bezig?

Ik krijg 't gevoel dat je enkel de laatste paar reacties hebt gelezen en daaruit concludeert dat ik mensen met mijn 'deftige filmsmaak' (wat bullshit is, want ik kan genieten van de grootste puinzooi) om de oren wil meppen ofzo. Neen, ik remde enkel iemand af die niet verder keek dan z'n 16-jarige neus lang was.

20. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Als wie dan ook over een film zegt dat het de eerste beste fantasyfilm was, dan zou ik dat gewoon voor jezelf vertalen in: ik vind het de eerste beste fantasyfilm die gemaakt is. Maakt het leven voor iedereen makkelijker. Zaken over films die goed of slecht zijn of wat dan ook zijn subjectief. Het categoriseren van films is ook subjectief. Dus live and let live. Je zou iedereen kunnen gaan verbeteren door ze op de subjectiviteit te gaan wijzen van shit, maar dat lijkt me ook doodvermoeiend.

Lang geleden dat ik echt een goede film heb gezien overigens. Watchmen vond ik wel tof. Star Trek vond ik ook wel ok, maar niet zo bijzonder als ik van tevoren had verwacht. Ik heb best wat gelachen bij The Proposal, viel me 100% mee. Ik moet Transformers 2 nog kijken. Hersenloze actie heb ik wel zin in. Inglorious Basterds kan ik ook niet op wachten eigenlijk.
    Oh ja ik heb District 9 gezien. Bizarre film. Krijgt kudos voor het originele verhaal.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina