Ik ben een filmliefhebber, en LOTR heeft mij toch echt prima vermaakt. Dit is voor mij de belangrijkste essentie van entertainment, dat het mij vermaakt. Ik hou van een heleboel verschillende films, zowel de Hollywoodblockbusters als het Italiaanse liefdesdrama met een ontzettend sterk verhaal if you know what I mean. Het is maar net hoe de pet staat bij mij.
Ik heb alleen een beetje een probleem met het woordje mainstream films. Ik snap dat niet zo goed. Is een film dat een gigantisch succes is dan per definitie een mainstream film? Of is een mainstream film het soort dat de zogenaamde Hollywoodformule volgt?
Af en toe komt je betoog ietwat denigrerend over op mij. Ik voel me niet persoonlijk aangevallen hoor, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen je mening verkeert kunnen opvatten. Je zult het vast niet zo bedoelen hoor, maar als jij zegt dat jij als filmliefhebber LOTR niks vind dan kunnen sommigen dat net even anders opvatten. Alsof iemand die LOTR een goede film vond geen filmliefhebber zou kunnen zijn.
Sommige hebben misschien een iets mindere deftige smaak of eisen aan een flim dan jij. De essentie van film kijken is voor mij persoonlijk vermaakt worden. Soms is dat met een blije film (behalve romantische komedies, daar heb ik dan wel weer de schurft aan), soms met een domme actiefilm en soms heb ik zelfs behoefte aan een film met een ijzersterk verhaal waarvan ik op het einde het liefste zou willen huilen.
Ik heb bijvoorbeeld een zwak voor de films welke worden geregiseerd door Clint Eastwood zoals Million Dollar Baby en Gran Torino.
Laatst bewerkt: 24 sep 2009