De mobiele Telefoontjes thread [deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Rydan, 4 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Windows Mobile is volgens velen ook matig. ;) Ik twijfel nog steeds...

2. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    iemand Ervaringen met de LG Renoir? heb een goede aanbieding zien staan.

3. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is LG over het algemeen crapkwaliteit.

M'n mp3 heeft het begeven en ik ben opzoek naar een nieuwe telefoon met genoeg geheugen. 1/2-jarig contract maakt me niet echt uit, ik twijfel op dit moment tussen de Iphone, Blackberry en heel misschien de Samsung F480 Touchwizz. Bij de Samsung hoef ik niks bij te betalen. Ik wil aan kosten eigenlijk rond de €20 kwijt zijn maar die Iphone is wel lekker dus die €30 heb ik er wel voor over. Wi-fi is een must, heb thuis draadloos internet dus is altijd lekker als je een redelijk groot scherm hebt. Of heeft iemand anders nog wat goede suggesties?

4. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Niet voor de Samsung gaan als je hem ook als mp3 wilt gebruiken, die heeft geen audiojack (de normale uitgang voor je koptelefoon) je kan dus alleen de meegeleverde oortjes gebruiken en over het algemeen zijn die niet super.

Ik zou voor de iPhone gaan, omdat die het beste werkt als een mp3 speler en het is een heel blits dingetje. Ik weet niet hoeveel je belt of smst, maar bij die 30 euro heb je 150 smsjes en 150 minuten. Bij de Blackberry ongetwijfeld meer, maar daar zit niet standaard internet bij.

Heb je aan die 150 minuten/smsjes genoeg, dan voor de iPhone.
    Heb je aan die 150 minuten/ net niet genoeg, dan voor de iPhone.
    Heb je minstens de helft nodig dan voor Blackberry.

5. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Jup, dat vind ik irritant aan Samsung. Heb nu ook een Samsung D600 ofzo maar die oordopjes zijn echt crap en die had ik binnen twee weken gemold. 150 belminuten/smsjes is méér dan genoeg voor mij maar het internet is wel aantrekkelijk als je in de bus zit oid. Aangezien m'n neef beide telefoons heeft ga ik gewoon bij hem langs (voornamelijk voor de Blackberry want heb al redelijk veel gespeeld met de Iphone).

6. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Ik zou dan toch voor de iPhone gaan, zeker als die belminuten genoeg zijn. Voor onderweg is de iPhone ook veel beter, mede door de vele applicaties. BB heeft dit ook maar in veel mindere mate en is veel minder gericht op mensen zoals jij (no offence, maar de jongere doelgroep) Blackberry is vooral gericht op het basic, zoals bellen, smsen, emailen. Hier komt langzaam verandering in, maar over het algemeen is een iPhone veel meer dan dit.

Maar zoals je al zei, probeer ze inderdaad maar uit, vertel even welke beslissing je maakt :)

7. DiggyDoag

DiggyDoag Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de Nokia nu zo'n 2 maanden en ben er ontzettend tevreden mee. Zat ook over die BB Curve te dubben, maar omdat die alleen Edge en geen 3G verbinding biedt, viel ie toch af..

Mijn ervaringen met de E71: een stabiel, betrouwbaar (heb je 'm al eens vast gehad? Heel robuust gevoel, echt een 'premium feeling' ;)) toestel. Snel ook, zowel wat apps etc openen als wat sms'en betreft. En mooi! Met full metal behuizing oogt en voelt ie echt heel gelikt!

Let wel, 't is geen iPhone met duizenden apps, maar daar ben je waarschijnlijk toch al niet voor in de markt, gezien je selectie. Ik kan je 'm van harte aanraden!
    Als je nog vragen hebt, dingen wilt weten - hit me!

Arend-Jan

8. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ah, nice. Aan zo'n reactie heb ik wat. Moet zeggen dat ik tot enkele dagen geleden ook neigde naar de E71. Heb ze nu allebei werkend in de winkel gezien en ze ogen allebei klasse.

Wat ik van online reviews en vergelijkingen tussen de twee toestellen wel begrijp, is dat de BB gewoon wat betere software heeft waar de E71 puur technisch gezien beter uit de vergelijking komt. Met name de langere accutijd bij de E71 springt in het oog wat dat laatste betreft. Maar de Berry heeft wel weer een achterlijk mooi scherm en een betere camera. Ja, en dus naar het schijnt een ongeëvenaarde e-mail en sms service. En dat is op dit moment een beetje waarom ik erg naar de BB neig, omdat de software gewoon beter is. Daar betaal je dan ook wel een tientje per maand extra voor, maar het schijnt echt geweldig te werken. Bovendien voelde het gebruik van de toetsen op de BB wat fijner aan dan op de E71 en die trackbal werkt erg fijn.

Over het gebrek aan 3G is men het online inderdaad ook eens, dat is enorm jammer. Maar als je online videoreviews bekijkt, dan zie je dat internet op de Curve evengoed best snel werkt. Wat de Curve overigens wel weer beter doet is de software out of the box. Die schijnt echt een flink stuk beter te zijn. Wat ik van jou nog wel zou willen weten, is hoe die GPS-service werkt op de E71. Moet je daar extra geld voor betalen? Bij de BB moet je namelijk een tientje per maand extra betalen, wat ik sowieso niet ga doen. Gelukkig kun je ook GoogleMaps installeren bijvoorbeeld.

Binnen een dag of 10 ga ik een beslissing maken omdat het kan, maar ook omdat de KPN naar het schijnt volgende week met een Berry actie begint (als het goed is dat BB-abbo dat je erbij moet afsluiten voor slechts 1 euro). Ik ben er achter gekomen dat de E71 zeer spoedig een nieuw en heel licht superieur broertje krijgt wat zou betekenen dat ik met de E71 nu een soort van verouderd apparaat binnen zou halen en dat de E72, die qua specs enorm lijkt op de E71, in het begin waarschijnlijk belachelijk duur zal zijn. Dat spreekt me een beetje tegen.

Mijn conclusies uit de reviews en de prijzen:
    Nokia E71:
    Pro's:
    • Goede behuizing;
    • Betere accu dan de BB en qua specs verder ook gewoon wat beter;
    • Goedkoper;

Cons:
    • Niet de meest gebruiksvriendelijke software, i.i.g. vergeleken met de BB;
    • Er komt zeer binnenkort een iets betere E72 uit, wat er voor zorgt dat de E71 eigenlijk een verouderd apparaat is;

BlackBerry Curve 8900:
    Pro's:
    • Geweldige software;
    • T.o.v. de E71 een net iets fijner toetsenbord;
    • Enorm mooi beeldscherm;

Cons:
    • Duurder dan de E71;
    • Geen 3G.

9. Meowth

Meowth Guest

Heeft iemand een Samsung Preston, ik wil er graag een halen, maar ik wil wat ervaringen horen van de mensen die 'm hebben.

10. Diikoeneke

Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

Leuk Bevonden:
    12
    Mijn zus heeft em, ik vind hem sloom en touchscreen vind ik niet werken :)

( Ik had er maar even mee "gespeeld" maar dit was wat mij opviel )

11. dodonkey

dodonkey Droog & Dodelijk !

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een vet belangrijke vraag!

De opzegtermijn van een abonnement van Hi is 1 maand. Voor oktober moet ik het dus opzeggen anders is het te laat. Nu is dus mijn vraag: Ik wil dit toestel na het abonnement gewoon blijven gebruiken maar als ik dus het abonnement opzeg van Hi, is de telefoon dan simlock vrij? Want dan wil ik graag een sim-only abonnement nemen. Of als ik het abonnement door laat gaan bij Hi, betaal ik dan minder voor de abonnementskosten omdat ik de telefoon al afbetaald heb?

alvast bedankt

12. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Druk even een andere simkaart (Vodafone, T-Mobile) in jouw gsm en dan weet je 100% zeker of de gsm simlock vrij is.

De abonnements kosten blijven het zelfde als het 1/2 jaar contract is afgelopen.

13. dodonkey

dodonkey Droog & Dodelijk !

Leuk Bevonden:
    0
    kun je het abonnement voor 1 jaar verlengen en met een ander bedrag?

14. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Kan je beter niet doen want dan zit je weer aan een 1 jaar contract vast ;)

Het abonnement loopt vanaf Oktober gewoon door en je kan dan op elke moment het abonnement als nog opzeggen.
    Je blijft de zelfde kosten betalen als tijdens het 1/2 jaar contract die je had.

Wordt de onkosten als nog duurder dan zal je eerst door Hi op de hoogte gebracht moeten worden !

15. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
    Iemand hier die een Samsung Star heeft ? Hoor er best wel veel goede dingen over en hij is niet meer zo duur.

16. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
  17. Diikoeneke

Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

Leuk Bevonden:
    12
    Ik heb er ook een :)

18. JeePee

JeePee Guest

* meld zich.

19. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Vaak is een telefoon 2 jaar gesimlocked(is dit een bestaand woord8)).
    Na die 2 jaar (en het aflopen van je abbonement) kan je de telefoon gratis simlock vrij te bellen. Bij Vodafone werkt dat door naar de site te gaan, je nummer in te toetsen ergens en dan krijg je een mailtje waarin een code zit. Voer deze code in en je toestel is simlock vrij.
    Je moet alleen wel opletten dat je telefoon dan echt al 2 jaar oud is. Is dat niet zo krijg je gewoon die code toegestuurd maar met een rekening die rond de 150 euro kan liggen.

Hoe dit bij Hi zit weet ik niet, zou je ff bij een Hi winkel naar binnen moeten lopen/ze op bellen.

20. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
    @ de 3 die een Star hebben :p

Ik lees op internet dat je op de telefoon kan internetten door middel van GPRS. Is dat even snel als WIFI en heb je meteen verbinding als je de browser opstart ?

bvd dank.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina