Divinity II: Ego Draconis

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 9 aug 2008.

  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik ben nu heel erg aan het twijfelen of ik em zal bestellen. Ik heb er al tijden zin in en tot nu toe krijgt het mooie punten, maar ja... :+
    €35 is natuurlijk niet veel. En als ze inderdaad (bijna) alle bugs uit de 360 versie halen kan het bijna niet mislopen.

    Waarom twijfel ik eigenlijk? 8)
     
  2. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Niet twijfelen! Dit wordt de sleeper-RPG hit van het jaar! *)
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Na het nogmaals kijken van onderstaande trailer heb ik het toch besteld. Normaal pre-order ik geen 'onbekende' games, maar nu toch maar de gok genomen. (bij games met een gevestigde naam wéét je dat de kwaliteit goed is, hier is dat toch een gok)

    [yt]svOu4OAsUhw[/yt]

    Dit was dan ook gelijk mijn laatste post in dit topic, aangezien ik geen berichten meer wil lezen over de game. Positief óf negatief. :+
    Ik twijfel al erg genoeg.
     
  4. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik neem de verantwoordelijkheid wel op me dat de game gewoon retegoed is! O-)
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    het ziet er iig beter uit dan Dragon Age -_-
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik weet je dus te vinden als ie tegenvalt. :+
    Haha inderdaad, die valt me echt tegen. Is al vanaf het begin een twijfelgeval geweest door de matige graphics en de combat die er niet lekker uitziet, maar inmiddels is ie volledig afgevallen.

    Al zal ik altijd nog blijven twijfelen (Bioware...Dwergen zijn awesome...Verhaal zijn ze trots op).

    Maar goed, sowieso eerst Divninityity.
     
  7. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Het begint er op te lijken dat Divinity wel eens de rpg knaller voor de 360 gaat worden. DAO valt erg tegen op de 360 volgens mij en Risen, vandaag uitgekomen en gekocht voor de 360, valt op de 360 erg tegen ...
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Volgens mij moet het allemaal roef roef af zijn... slechte port, snelle cash in.
     
  9. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Lijkt me een leuke game! Ff in de gaten houden :D
     
  10. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Dankzij Duitse schoonfamilie heb ik de 360 versie sinds dit weekend.
    Gelukkig ben ik, ook dankzij de Duitse schoonfamile, genoeg bekend met de Duitse taal om er zonder al te veel problemen mijn weg in te vinden ;)

    Voor de liefhebbers, hierbij wat meningen etc na nog maar 2 a 3 uur spelen

    + Qua vormgeving en detailering (vooral textures) is dit vele malen leuker (en tot zover, imo, mooier) dan Oblivion. Die was toch wel redelijk eentonig in zijn omgeving en detailering. Hier heerst een groter efteling gevoel, met net wat meer oog voor detail en fantasie. Vooral de eerste twee dorpjes zijn 'cute', met torentjes, huizen tegen bomen aan, watermolen, watervallen, loopbruggetjes, scheve daakjes enzo.
    + de npc's zijn veel levendiger tijdens conversaties dan in oblivion (tja, je blijft toch vergelijken he). De camerastandpunten veranderen, de karakters bewegen meer mee met de dialogen.
    + stemmenwerk, hoewel duits, is wel erg goed.
    + humor! Lees de grafstenen maar eens...
    + je kunt konijnen schoppen, en krijgt er zelfs experience voor!
    + controls voelen goed. Niet zweverig of plakkerig of traag.
    + mindreading is een top spel idee!
    + goede moeilijkheidsgraad. Veel saven!!! De eerste skeletten die ik tegenkwam klopte me als een kleedje!

    - lange laadtijden als je een huisje in wilt / uitgaat!!! Da's wel jammer...
    - interface voor het openen van zaken / praten met karakters etc is nogal lomp, dikke balk midden door het beeld. Had wat subtieler moeten zijn.
    - bekende console Western rpg plaag: inventory system is veel doorklikken / tabbladen / scrollen voor stats. Wel goed te lezen of een wapen/item beter of slechter is!
    - volgens mij aardig wat skills die je kunt upgraden waar je niet heel veel baat bij zal hebben...

    In general: tot zover erg erg erg leuk. Of het qua diepgang en schaal in de buurt zal komen van Oblivion vraag ik me af, maar ik ben erg benieuwd hoe de draak gedeeltes gaan uitpakken qua epische scenes.
    Hou je van dit soort spellen, dan lijkt me dit een no-brainer: LOI cursus duits en spelen maar :)
     
  11. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Klinkt goed. Ik heb ook ven de duitse PC versie gespeeld en dat zag er goed uit. Goed om te horen dat dat met de 360 versie ook zo is!

    Ik kijk er ner uit!
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Stiekem kijk ik toch nog in dit topic. Kan het niet laten. :+

    Ik heb me nog kunnen bedwingen bij de post van captain vimes, maar ik ben iig blij dat de eerstvolgende reactie 'Klinkt goed' is. :D Verdere details zijn ook niet nodig.
     
  13. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Ja veel pluspunten, word misschien mijn troost in plaats van Dragon age. :)
     
  14. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Zo, paar uur verder... Nog een paar andere observaties (onder spoiler, hoewel ik niks verklap over het verhaal ofzo)

    1) de gebieden lijken meer van Fable weg te hebben dan Oblivion, als in: geen 1 grote wereld maar afgesloten gebieden, omgrensd door onbeklimbare bergen of rare houten hekken in de rivier. Een gebied is wel stukken groter dan een fable-gebied, zeg maar...
    2) voice acting van je eigen karakter is in de duitse versie wel beetje suf...
    :cool: ben een paar levels verder. Goblins killen is nu een eitje, maar je krijgt er nu ook minder EXP voor. Goede zet, zo blijft het 'eerlijk'. Heb ook ontdekt hoe je met de jump functie kan dodgen. Loopt niet 100% soepel als je naar achteren wil dodgen maar het is iets!
    4) speelt meer arcade als oblivion, vooral vanwege de lock functie. Eigenlijk, het speelt als een mix tussen fable (controls) en oblivion (looks, sfeer). Kan erger, toch?
    5) old skool rpg puzzeltjes in de vorm van pressure plates en secret rooms! Yay :) Vette kruisboog gevonden, making goblin meat pies right now. Nom nom nom.

    Nogmaals, ik zit pas in het eerste gebied, dus wie weet is de hele level opbouw totaal niet wat ik nu denk...
    Maar leuk is het wel! Imo ;)
     
  15. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Klinkt goed, hoe is verder de customizing? Je kunt een man of vrouw kiezen en die zo samenstellen als je wilt, of is het gewoon eenvoudig uitgewerkt? En hoe speelt het, is het gewoon linear en actie gericht of heeft het ook diepgang?
     
  16. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Customizing: mwoa. Man vrouw en wat kapsels en gezichtjes, meer niet. Wat dat betreft was Obl uitgebreider.
    Wat skills betreft ben je redelijk vrij! Je kunt bij ieder level je HP, MP, Str, Dext, Int enzo verhogen naar wens, en ieder level een bepaalde skill verbeteren (poison arrow / lockpick / two armed combat, dat soort dingen).

    Heb vandaag weer wat gespeeld en volgens mij is het wel heel erg lineair, zeker voor zo'n western rpg. Je wordt hier en daar nog wel eens tegengehouden als je voortijdig naar een andere zone wilt, en omdat het niet geheel free roaming is doe je toch de dingen in een bepaalde volgorde. Je bent wel vrij om hier en daar eerst wat andere dungeons te doen maar ivm de levels van vijanden is dat niet altijd even slim. Echt, best pittig af en toe!
    Maar nogmaals, de gebieden, hoewel afgezet, zijn best groot dus je hebt niet heel erg het gevoel dat je een vaste route loopt.

    Tot nu toe speelt het redelijk actie gericht, met hier en daar een drukplaten/itemgebruik puzzel. Heb al heeeeel even als draak mogen spelen, was wel tof.
    Combat is soort van button-bashen maar je kunt special attacks onder buttons zetten dus er zit wel een beeeetje strategie in (eerst stun, dan poison bv). Het enige wat niet lekker werkt is dodgen naar achteren...

    Ik vinnum leuk :)
     
  17. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Als het spel echt zo in de buurt komt in het fable achtige gameplay, dan kan het zijn dat dit een game voor mij kan zijn. :cool: Wat ikzelf alleen bij Fable mis is de band met het personage, maar dat schijnt hier wel goed te zitten?

    Ben alleen nog benieuwd naar of er genoeg side questen zijn, en mogenlijkheden qua pantser en of kleding sets, en wat je zo nog meer kunt doen in de wereld van. Eerst dacht ik dat dit zo'n spelletje werd dat je gewoon in een Draak kon veranderen anytime you like en een beetje op rails liep allemaal en puur op combat was gebaaserd, maar dat is dus niet zo?

    In ieder geval, bedankt voor je reacties en uitleg. :):thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2009
  18. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Nee, dat zeker niet. Ik kan nog steeds niet naar keuze in een draak veranderen, dus zo vlot gaat dat allemaal niet ;)
    Sterker nog, ik heb er nu aardig wat uurtjes inzitten en ik ben nog niet eens zo heel erg ver voor mijn gevoel. Je schijnt een eigen toren te krijgen met hulpjes en weet ik wat niet allemaal, maar daar heb ik nog helemaal niks van gezien.

    Er is aardig wat aan uitrustingen te koop. Kleding, ringen, armbanden, helmen, edelstenen om wapens mee op te waarderen etc (alleen weet ik nog niet hoe dat werkt) en alchemie mbv plantjes (ook dat weet ik nog niet). Sidequests zijn er ook! Heb pas 1 dorpje gezien dus geen idee hoeveel er werkelijk inzitten. In the open road kom je niet bar veel npc-s tegen. Wel veel goblins en skeletten!
    En ik vind het echt pittig! Heb het nu toch maar op Easy gezet, en NOG wordt ik af en toe volledig platgewalst. Veel saven, veel veel saven.
    Toch maar eens kijken of ik niet wat grind-gebieden of dungeons heb gemist.
    Need moar power! (en healing potions, die zijn schaars te vinden).
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2009
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    kan je hem ook op 1 screen co-oppen?
     
  20. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Net even wat gespeurd over het spel, en word overal wel erg goed ontvangen. Ook je keuzes hebben hier echt effect, dat wat ik zeker kan waarderen. Over de Co op heb ik nog niets kunnen vinden, ben ik ook wel benieuwd naar. :)
     

Deel Deze Pagina