Goed, nu heb ik op zowel de PC als op de 360 het eerste (intro) stuk gespeeld. Tijd voor wat eerste indruk impressies!
1) Graphics: Op de PC met 1920x1200 en alle opties op max ziet het er erg sfeervol uit. Character models zijn adequaat, maar niet meer dan dat. Op de 360 ziet de game er een STUK MINDER uit! Zo erg zelfs dat het me behoorlijk stoort na de PC versie te hebben gespeeld
Vooral de texture kwaliteit is echt bedroevend en ver beneden 360 niveau. Qua textures zou het zo een xbox 1 spel kunnen zijn!
Framerate is wel stabiel tot zover.
2) Besturing: Op de PC is de besturing erg makkelijk en snel onder de knie. De 360 besturing is ook prima in orde, al vond ik de draaisnelheid van de camera wat snel en dit kun je niet aanpassen. De controls kunnen op de PC naar believen worden aangepast, maar niet in de 360 versie! ZO zit springen onder de rechter stick op de 360, wat ik zelf niet handig vind.
Combat: Typisch Gothic 2. Counteren en counter-attacken vind ik zelf (te) moeilijk te timen en is het dus in de regel gewoon attacken. Combat lijkt wat moeilijker op de 360 versie!
4) Gameplay: Typisch Gothic 2. Veel vrijheid, veel te exploren, verborgen items en schatten. Levellen levert ervaringspunten op die bij trainers omgezet kunnen worden in skills etc. Het exploren is in de 360 versie beduidend minder dan in de PC versie met name door de erg slechte graphics. Alles lijkt soms wel een grote bruine brei...
5) Saven: Beide versies kennen een save anywhere anytime principe, alsook een autosave functie. De PC versie kent een quicksave functie die bij dit spel niet overbodig is gezien de moeilijkheidsgraad. Deze ontbreekt echter op de 360 versie, waardoor je continue de menus in moet, wat je steeds volledig uit het spel haalt. Bij elke autosave hikt het spel enigzins.
Conclusie: I hate to say it, maar ik kan de 360 versie NIET aanbevelen. Het RPG gedeelte is prima, maar de rest is echt onder de maat!
Omdat ik de 360 versie heb gekocht twijfel ik nog of ik verder ga met de 360 versie of voor de full experience ga met mijn 'geleende' PC versie...
:
Klik om te vergroten...