1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Risen

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 11 dec 2008.

  1. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Damn! Ik ben hier naar de BS geweest en daar was nog niks. Iemand anders hem al ergens gespot ? 8)
     
  2. Smirnoff

    Smirnoff Wahed fenomeen.

    Berichten:
    703
    Leuk Bevonden:
    217
    Ik zag over deze game glf ik een stukje in de PU, zag er wel grappig uit.
     
  3. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik ben nu de PC versie aan het spelen. Hopelijk morgen de 360 versie.
    Ik vind het erg sfeervol en erg Gothic 2 like. Volledige vrijheid. Ik heb nog geen map en ik explore maar wat.... :)
     
  4. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Inderdaad,ik heb de demo ook gelijk gedownload. En geloof me...pc gaming is iets waar ik al tijden niet meer aan doe...maar aan Gothic heb ik echt super herinneringen, dus deze moest ik testen. En het feit dat ie natuurlijk ook voor X360 is....kan ik mooi gelijk uitproberen dacht ik. Ik moest echt vrijwel alles op laag of uitzetten en dan was het te spelen. Het deed me gelijk denken aan Gothic(II) en dat is een zeer goed teken.

    Heb wat videos van de 360 versie op Youtube gezien en het ziet er goed uit, mooie effecten,mooie omgeving etc...ik ga nog even wat meer videos proberen te vinden en ook 360 reviews vinden. Eigenlijk wil ik deze titel zo snel mogelijk hebben. Heb zoooooo genoten van Gothic....

    Ik heb nu de reviews van Insidegamer en XGN gelezen en hun minpunten boeien mij heel weinig. Gothic had ook echt geen geweldig combat systeem maar het werkte, en het haalde niks af van ervaring zeg maar. Insidegamer klaagt over de graphics terwijl XGN ze behoorlijk mooi vind, behalve de gezicht. En laat ik nou net vinden dat die gezichten best meevallen...en dat baseer ik dan op de PC demo die ik qua settings ECHT laag speelde. Maar wat ik lees over de vele sidequests, en de gehele sfeer....ja die game moet ik hebben. Het is een VEEL serieuzere game dan een Fable, een game die mij echt niet heeft weten aan te spreken. Al heb ik die game wel, ik vind de game erg tegenvallen. Op een RPG aka Gothic voor de consoles zat ik te wachten....en die is er. Risen ga ik halen.
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2009
  5. f4TaLNL

    f4TaLNL Marcus

    Berichten:
    1.160
    Leuk Bevonden:
    0
  6. f4TaLNL

    f4TaLNL Marcus

    Berichten:
    1.160
    Leuk Bevonden:
    0
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    Die lui vetrouw ik toch al niet. IG gaf een 8/10 en ik ga altijd van het beste uit. :9

    Volgens de site van Gamemania is die daar al verkrijgbaar. De rest van de vaste gameboeren meld nog niks. ;)
     
  8. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Op mijn laptop kan ik alles op max zetten bij 1920x1200 en dan draait het soepel als een t*t!

    Msaar het lijkt me veel relaxter spelen op de 360, dus ga ik voor die versie :)

    Hmmmm, ik kan er niet duidelijk verschil uit op maken, behalve de ui natuurlijk...
     
  9. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556


    Het is wel nice als je laptop het aankan, maar inderdaad net zoals je zegt...consols zijn gewoon fijner, vind ik ook hoor :D
    Verdikke, geen enkele winkel in Groningen heeft de game. MM niet, Saturn niet....
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2009
  10. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Damn! Heel Tilburg afgestruind op zoek naar de game. Bij een winkel hadden ze welgeteld 1 exemplaar ontvangen, maar die was al verkocht. Uiteindelijk de 7e winkel wist nog een exemplaar uit het magazijn te toveren!

    Impressies volgen later! Ik ga spelen :)
     
  11. James Pond

    James Pond Guest

    Hoor alleen maar slechte dingen over de 360 versie :\. Jammer want ik hou wel van dit type games en gamen @ pc doe ik niet meer. Eurogamer is zwaar betrouwbaar hoor trouwens. Ik zou ff de reviews van andere sites afwachten maar het schijnt kut te zijn.
     
  12. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Een framerate die soms niet altijd even goed draaid en combat die niet al te super is kan ik nog wel overheen komen. En uit de IG en XGN reviews heb ik dat begrepen. Net voor 35 euro besteld.
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2009
  13. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Goed, nu heb ik op zowel de PC als op de 360 het eerste (intro) stuk gespeeld. Tijd voor wat eerste indruk impressies!

    1) Graphics: Op de PC met 1920x1200 en alle opties op max ziet het er erg sfeervol uit. Character models zijn adequaat, maar niet meer dan dat. Op de 360 ziet de game er een STUK MINDER uit! Zo erg zelfs dat het me behoorlijk stoort na de PC versie te hebben gespeeld :mad: Vooral de texture kwaliteit is echt bedroevend en ver beneden 360 niveau. Qua textures zou het zo een xbox 1 spel kunnen zijn! 8) Framerate is wel stabiel tot zover.

    2) Besturing: Op de PC is de besturing erg makkelijk en snel onder de knie. De 360 besturing is ook prima in orde, al vond ik de draaisnelheid van de camera wat snel en dit kun je niet aanpassen. De controls kunnen op de PC naar believen worden aangepast, maar niet in de 360 versie! ZO zit springen onder de rechter stick op de 360, wat ik zelf niet handig vind.

    :cool: Combat: Typisch Gothic 2. Counteren en counter-attacken vind ik zelf (te) moeilijk te timen en is het dus in de regel gewoon attacken. Combat lijkt wat moeilijker op de 360 versie!

    4) Gameplay: Typisch Gothic 2. Veel vrijheid, veel te exploren, verborgen items en schatten. Levellen levert ervaringspunten op die bij trainers omgezet kunnen worden in skills etc. Het exploren is in de 360 versie beduidend minder dan in de PC versie met name door de erg slechte graphics. Alles lijkt soms wel een grote bruine brei...

    5) Saven: Beide versies kennen een save anywhere anytime principe, alsook een autosave functie. De PC versie kent een quicksave functie die bij dit spel niet overbodig is gezien de moeilijkheidsgraad. Deze ontbreekt echter op de 360 versie, waardoor je continue de menus in moet, wat je steeds volledig uit het spel haalt. Bij elke autosave hikt het spel enigzins.

    Conclusie: I hate to say it, maar ik kan de 360 versie NIET aanbevelen. Het RPG gedeelte is prima, maar de rest is echt onder de maat!

    Omdat ik de 360 versie heb gekocht twijfel ik nog of ik verder ga met de 360 versie of voor de full experience ga met mijn 'geleende' PC versie... :):
     
  14. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Ik heb de game besteld bij Mymemory omdat ik de demo goed vond spelen. Al stonden alle details volledig uit enzo, maar het voelde als Gothic aan en dat is een goed teken. Wat ik in filmpjes op Youtube en GT van de 360 versie heb gezien vond ik het er gewoon meer door kunnen...inderdaad niet super maar wel ok. En das gewoon genoeg. Risen wil ik echt om de gameplay, en ook wat foutjes en minderheden kan ik wel accepteren :)

    En ach voor 35 euro.
     
  15. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Heb je op een HD-TV gespeeld?
     
  16. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ja! Ik heb wat rond geneusd op de officiele forums en daar begint het ook al klachten te regenen van mensen die de 360 versie hebben aangeschaft.
    Ik ben toch zelf erg pro 360 en ik heb nog steeds een erg groot WTF!? gevoel. Heb daarom de PC versie nog maar weer eens aangeslingerd en het verschil is echt ZO GROOT. Op de PC ziet het er goed uit, op de 360 is het echt bagger (hangende planten die wel op 2d uitgeknipte en opgeplakte planten lijken en meer van dat soort dingen). De graphics zijn echt VER onder 360 niveau. Bij mij gaat gameplay boven graphics, maar het moet wel een beetje sfeervol en mooi zijn, zeker als exploring en de world zo'n groot deel van het spel beslaan.

    Ik ga ieg de pc versie spelen.... _0/
     
  17. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik weet zeker dat het ook komt omdat je de pc versie gespeeld hebt en met wellicht de settings allemaal op hoog. Als je dat niet had gedaan, had je de 360 versie denk ik vast wel ok gevonden. Ik heb gamelpay videos gezien van de 360 versie en zo afgrijselijk vind ik de graphics daar echt niet....hmmmm.

    Er is hoe dan ook geen andere mogelijkheid voor mij...al had ik em op mijn laptop willen doen dan nog gaat dat niet,...de game is gewoon te zwaar. En logisch, de Laptop is al een bepaalde 'leeftijd' geworden, zeg maar. Ik hoop echt dat de game mij niet heel erg tegenvalt dan. Heb een klein risicotje genomen maar dan iig niet voor 60 maar 35 euro.*)
     
  18. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Als je in het start gebied kijkt naar de textures op de bergwanden, dat ziet er op de PC ok uit, van dichtbij wat blurry. Op de 360 ziet het er van veraf al niet uit. Dichtbij is het echt huilen.

    Op de PC heb je erg gedetailleerde grond textures met allerlei details die te onderscheiden zijn. Op de 360 heb je een washed out bruine waas...

    En zo kan ik wel even doorgaan....

    Maar qua GAMEPLAY zit het wel snor denk ik....
     
  19. James Pond

    James Pond Guest

    [​IMG]

    *proest*
     
  20. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    En in het echt is het nog erger. Ik vind de PC versie er in het echt beter uit zien als dat screenshot, maar de 360 versie zegt echt alles...
     

Deel Deze Pagina