[Formule 1] Seizoen 2008 / 2009 (DEEL 2)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door FFWD, 21 jul 2009.

1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    :cool:

2. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Veel coureurs, waaronder beide Brawns, hebben straffen gekregen. Vettel moet zijn slag hier dus slaan!

In other news:

http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/091003110722.shtml

Dit zou wel enorm interessant zijn. Stel dat McLaren volgend jaar volledig zelfstandig opereert, met als coureurs Hamilton en Raikkonen!

Nu wens ik Mercedes niet weg, maar ben wel benieuwd wat hier gaat gebeuren.

3. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Waren toch ook al geruchten dat Mercedes zijn focus van McLaren naar Brawn wil verleggen?

4. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, en dit zou dan één van de gevolgen kunnen zijn. :)

5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Wil wel eens zien hoe snel de Brawn F1 is zonder die "illegale" diffuseur.

6. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Inmiddels heeft iedereen die al. :b:

7. AraXiS

AraXiS ! Shinigami Shop !

Leuk Bevonden:
    4
    is perfect legaal toch O-) O-)

8. JeePee

JeePee Guest

Dubbele diffuser?
    Ik dacht dat we sinds Spanje van dat gezeik af waren :+ ?

Edit:// Glock mag morgen niet rijden ivm de hechtingen in zijn been. Zonde voor Toyota dat ze in hun thuisland niet alles kunnen/mogen inzetten. Dan maar hopen dat Trulli morgen iets moois kan doen. Toyota kan wel een succesje gebruiken.

Laatst bewerkt door een moderator: 3 okt 2009
  9. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, Mercedes wil dat de ster ook op de Brawn komt te staan.

10. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Wat een klapper zeg.:eek: SC met nog 8 ronden te gaan.

11. JeePee

JeePee Guest

Ik zei halverwege de wedstrijd al dat er een harde klapper ging komen. De wedstrijd was op dat moment te saai om zo te finishen en zeker na wat er allemaal in de kwalificatie gebeurd was.

Bijzonder strak gereden door Vettel. Hele top 4 eigenlijk. Raikkonen die hoopte op punten en dan toch dicht tegen het podium over de finish aankomt. Afgezien van Singapore toch zeker de sterkste rijder in de 2de seizoenshelft in een on-doorontwikkelde auto. Ferrari is gek dat ze hem ontslagen hebben. Van Trulli had ik verwacht dat hij terug zou zakken, maar hij had een zeer mooie run vandaag en die 2de plek van Toyota in de achtertuin van Honda doet ze zeker goed.
    Fisichella weer bar slecht vandaag. Kovalainen ook, maar die pitlane actie maakte een hoop goed. Maar beide zeer ondermaats gepresteerd. Fisichella heeft nu al zoveel in de wagen gereden dat hij er echt wel aan gewend moet zijn.

Hoop trouwens niet dat Rosberg 25 seconden aan de broek krijgt. Beter wint Brawn dit titel gewoon zonder groene tafel. Die pakken ze dit jaar hoe dan ook, dus beter gewoon ff in Brazilie ofzo.

Laatst bewerkt door een moderator: 4 okt 2009
  12. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Vond Hamilton niet sterk. Zie hem niet vaak een plek verliezen aan een mindere auto, wat ie nu wel gedaan heeft. Sterk van Trulli.

Vond het verder maar een saaie race. Gebeurde echt helemaal niets en zelfs na de crash en SC geen chaos o.i.d.

Bijna weer pech voor Rosberg door de SC, zou niet de eerste keer geweest zijn.

13. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Hamilton kon aan het eind geen gebruik meer maken van KERS, dat kostte hem de tweede plaats.

Maar verder inderdaad een hele saaie race. Vettel terechte winnaar, maar ik zie Button nog steeds kampioen worden.

Kovalainen zie ik liever vandaag dan morgen vertrekken, maar hopelijk kan hij nog iets betekenen voor de derde plek in het constructeurskampioenschap.

14. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    KERS is een luxe, Trulli heeft nooit KERS gehad dus dat maakt het nog beter van Trulli en praat het van Hamilton niet goed. KERS heeft misschien wel wat extra gewicht maar dan nog ben ik het niet gewend van hem dat hij zich door een mindere auto laat passeren. Overigens zeg ik niet dat ie het slecht gedaan heeft, hij is gewoon gefinisht waar hij is gestart. Was meer een reactie op Jeepee die zei dat de hele top 4 sterk was. Dat vond ik bij Hamilton wel meevallen.

15. JeePee

JeePee Guest

Rembalans veranderd ook als KERS uitgeschakeld wordt. Dan moet je weer door een 'wen' periode heen gaan.

16. AraXiS

AraXiS ! Shinigami Shop !

Leuk Bevonden:
    4
    Hamilton kon met KERS zelfs niet dichterbij komen op Vettel die geen KERS heeft.

Kon wel niet geloven dat Räikkönen niet meer voorbij Hamilton kon geraken in die paar laatste ronden.

17. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk KERS is een luxe maar dat geldt alleen voor de snellere (rechte) stukken. En zoals JeePee zegt verandert de afwezigheid van KERS de rembalans, dit was ook de grootste klacht van Hamilton.

Daarnaast was de Toyota van Trulli echt niet de mindere wagen van de twee, en hetzelfde geldt voor de RBR van Vettel. Dan kan er wel gesteld worden dat Lewis niet eens voorbij Vettel kon komen maar de wegligging van de RBR in de snelle bochten (vooral sector 1) is toch een klap beter. Was ook te zien aan die sectortijden.

Vettel had voordeel in de bochten en Hamilton op de rechte stukken, simpel als dat.

18. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Hmm ok, jullie hebben meer verstand van de techniek dan mij dus dat neem ik dan maar aan. Maar vind wel dat de Toyota een mindere auto is dan de McLaren. Als je de tweede helft van het seizoen bekijkt, is dat ook duidelijk in punten te zien.

Laatst bewerkt: 6 okt 2009
  19. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Goede zet van Renault imo

20. JeePee

JeePee Guest

Nieuwste gerucht:

Webber moet het veld ruimen voor Raikkonen.

Deel Deze Pagina