Het School & Opleidingen Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Syn3rgy, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Iedereen heeft zijn eigen smaak. Ik vind Aardrijkskunde dan nog best leuk.

    ASEL 8) ?
     
  2. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle :)
     
  3. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond Ak ook wel te doen in de 3e, simpel vak, simpele toetsen. Totdat ik het koos, damn wat heb ik daar een spijt van gehad. Kon alleen niet meer wisselen omdat ik geen talen wou en MW vol zat.
     
  4. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Ik had dus E&M plus M&O in het vrije deel, dus erg economisch, uiteindelijk zit ik nu op een technische opleiding. Voor bouwkunde had ik geen speciale eisen nodig omdat ik nog van de "oude stempel" was en mijn wiskunde voldoende was. Het komt er dus op neer dat ik gewoon N&T had moeten kiezen plus economie in vrije deel, hiermee kon ik nagenoeg bijna elke opleiding doen die ik wil.

    Nu weet ik dus niet of jullie ook met vrije delen nog werken, en ik zie ook al dat het geen wiskunde A1,2/B1,2 heet. Kies gewoon een profiel waar jij je op je gemak mee voelt(waar je goed in bent) en probeer dit een beetje te overlappen met welke richting je op wilt.
     
  5. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik wil ook waarschijnlijk N&T (Informatica) kiezen.
    Maar dan zit ik weer zo erg met natuurkunde/scheikunde.
    In het vrije deel zou ik ook economie kiezen, is niet te moeilijk.
     
  6. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf N&G gedaan.. nooit spijt van gehad. Biologie,scheikunde en natuurkunde vind ik gewoon leuke vakken dus dat maakt het wel een stuk aangenamer. Economie als extra vak.. :+ als je de hele dag bezig was met scheikunde en natuurkunde was economie het rustuurtje :lol: Ik had wel het perfecte profiel voor mijn huidige studie. Ik heb zat mensen in mijn klas met E&M en C&M en die hebben het vrij zwaar.
     
  7. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Bij ons is Natuurkunde niet nodig in het N&G pakket. Daar zit Nederlands, Engels, Scheikunde, Biologie, en Wiskunde A of B. Dan kan je nog 1 vak kiezen van een bepaalde lijst. Dan denk ik aan Aardrijkskunde.

    En dan kan ik nog een vrij vak kiezen bijv L.O kiezen of Tekenen.
     
  8. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Tekenen, het saaiste vak op school IMO.
    Komt gewoon omdat ik geen fantasie heb, heeft bijna iedereen uit me klas een mooie tekening kom ik aan met me lelijke tekening :'-(
     
  9. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik was bij deze tekening opdracht ook facking inspiratieloos. Care er een beetje naar omdat ik liever een vrije tekening wil :+
     
  10. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Ik wou dat ik het vak tekenen kon kiezen in vrije deel, want dat was echt 1 van m'n favoriete vakken, ik moest helaas C&M hiervoor hebben gekozen. Leraren op middelbare scholen die tekenles geven hebben vaak niet meer dan de uiterste basis van het vak, hierdoor word het moeilijk voor leerlingen om zich echt hierin te ontplooien.

    Tekenen was dus altijd meer een speelkwartiertje dan echt iets leren, althans zo ging het bij ons.
     
  11. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Oh mijn god, waar is het misgegaan bij jou? De beta's sneuvelen bij bosjes. :'-( Maar jij maakt het wel heel erg bont door bijna uitersten te kiezen. :p

    Jij moet gewoon NT doen. :cool: Natuurkunde valt uiteindelijk reuze mee. Daar hoef je niet veel voor te leren, dat moet je begrijpen. Scheikunde vond ik wat lastiger, maar is ook te doen.


    Ik zou me overigens goed verdiepen welke profielen de opleidingen die je interessant vind, van je vragen. Daar moet je je keuze op laten berusten. En ik weet niet of Media & Entertainment een profiel verplicht stelt? Als het al een is, kan ik me moeilijk voorstellen dat het een M-profiel is.
     
  12. Eldar Paul

    Eldar Paul Student

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    1
    Hmm, ik doe nu vwo5 en heb N&T met economie, informatica en wiskunde B. Ik dacht in de 3e dat ik technisch was, blijkt nu niet zo te zijn. Op zich best klote, want ik ben er ook niet goed in. Maar als ik gewoon genoeg aandacht eraan besteed lukt het me wel.
    Over wiskunde B, dat is toch wel echt lastig. Als je niet goed bent in wiskunde, moet je zeker geen wiskunde B nemen imo. Echt interessant vind ik het ook nog niet echt, misschien komt dat nogO-)

    Nee doe mij maar economie, daar ben ik goed in en ik vind het leuk:cool:
     
  13. Tha Pielius

    Tha Pielius Tha Nudies!

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik zit nu in m'n examenjaar en heb zelf N&T met wiskunde B, informatica en muziek ( muziek is echt doelloos voor m'n profiel maar wel mijn grootste hobby :) )
    Ik heb zelf gekeken naar waar ik goed in was en daar m'n keuze op gebaseerd. Heb tot nu toe nergens spijt van heb alleen af en toe wat moeite met natuurkunde ( krachtleer is echt bagger :+ ) en wiskunde B is echt moeilijk.
    Heb alleen nog geen flauw idee wat ik hierna wil gaan doen en ik moet me voor 15 januari hebben ingeschreven.. Dat wordt stress :)
     
  14. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Voor wat ik wil gaan doen is volgens mij alleen maar wiskunde A of B verplicht.
     
  15. RdG

    RdG lettss gooo

    Berichten:
    306
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik doe nu de opleiding: Vrede & Veiligheid.
    Dat is het oriëntatiejaar voor Koninklijke Landmacht of Marine.
    Bevalt me zeer goed en je moet soms zeker ff bikkelen.
    Volgende week ga ik 1week op Bivak :D.
     
  16. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Heb destijds Havo gedaan met E&M als profiel en M&O als keuzevak. Ben nu sinds een maand afgestudeerd aan Media & Design (HBO). No more school for me. :cool:
     
  17. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Kan jij misschien even uitleggen wat dat Media & Design precies is? :)
     
  18. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb ook het volledig verkeerde profiel gedaan, N&G. Doe nu communicatie en informatiewetenschappen. Maar het is wel verstandig als je neit weet was je wil gaan doen, je kan er namelijk vrijwel alles mee gaan studeren.
     
  19. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    De opleiding zoals ik 'm gevolgd heb op Fontys Hogescholen in Eindhoven bestaat uit Communicatie, ICT en Design. Op die drie pijlers rust de opleiding.
    Maar zoals ik 'm 4 jaar geleden gestart ben, bestaat hij niet meer. De opleiding bestond toen ook pas een jaar dus er lag nog geen vast 'pakket'.

    De opleiding richt zich puur op projectmatig werken. Je hebt geen tentamens maar moet alles in 'werkstukken' opleveren. Iedere periode heb je één groot project waar je 7 weken over doet met je projectgroep. De lessen ICT, Communicatie en Design sluiten telkens op dit project aan. Je leert bij deze vakken dus stof die je moet toepassen op het grote project. Ook moest je vaak voor ieder vak apart nog iets opleveren.

    Het is dus erg belangrijk dat je goede discipline had want je hebt eigenlijk maar 3 á 4 uur les in de week (!) en de rest moet je besteden aan het project. Voordeel is wel dat je totaal geen tentamens hebt en je dus niet hoeft te stressen en te studeren.

    Maargoed, deze manier hebben ze over boord gegooid. Wanneer je nu met de opleiding begint gaat het er heel anders aan toe en heb je wel veel meer les.

    De projecten waren wel iedere keer anders. Zo moesten we een keer een promofilm maken voor Fontys, dan moest je weer een magazine maken. Laatste jaar moesten we een concept verzinnen voor verschillende festivals. Die werden je dan toegewezen, waaronder Lowlands.

    Het is dus een opleiding (in Eindhoven tenminste) waarbij je ongelofelijk veel vrijheid hebt en het komt vooral op jezelf aan.
     
  20. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina