Heb dit spel nu 2 dagen kunnen spelen en m'n conclusie ; Totaal ruk.
Don't get me wrong... Ik ben helemaal vóór het rustig aan doen, Het 1-shot-1-kill principe en het tactisch nadenken. Maar dit spel werkt echt aan mijn zenuwen.
Allereerst kan alleen de host de team-leader zijn, Waarom kan dit niet geswitched worden ?
Daarnaast is de campaign progressie dus alleen op te slaan bij degene die de host is geweest. Zitten we dan in missie 3, en als ik zelf verder wil spelen moet ik weer vanaf missie 1 beginnen. Opzich niet zo'n probleem maar bést irritant als de orginele host (én team-leader) niet online is.
Ten tweede, Waarom kun je niet je eigen classes/wapens/etc. uit kiezen? Meeste wapens hebben alleen iron sights. Nu heeft een iron sight ook zijn voordelen met het schieten op langere afstanden (je moet ook rekening houden met hoogte én afstand) maar doe mij toch maar een (acog)scope of iets in die trand uiteindelijk. Gelukkig is dit in multiplayer wél wat uitgebreider qua keuze.
Ten derde. Bugs! Soms val ik zonder enige reden dood neer. Nu is dit een paar keer voor gekomen omdat ons team blijkbaar te ver van mekaar verspreid was (wat ik sowiesow al idioot vind als je alle vrijheid zou moeten hebben in campaign modus), Maar soms dus compleet uit het niets. Werd totaal niet beschoten en inene vlieg ik in de lucht alsof ik word gevangen genomen door aliens en val dood neer?
Dan is het ook al meerdere malen voor gekomen dat ik ergens rond loop en inene loop alsof ik een bejaarde van 90 ben. Of dat als je op je knieën steunt en inene niet meer kan bewegen ?
Ten vierde. Multiplayer.... Leuk. 2 opties om multiplayer (excl. co-op campaign) te spelen. Soorte van death match en infiltration. Nu is infiltration opzich bést leuk moet ik eerlijk bekennen, Maar het verveelt al na een paar uur. Match making en party related meuk is gewoon slecht in mekaar gezet. En daarnaast gewoon dood saai als je met maar 8 man kan spelen op zo'n immens grote map? Op de PC was met de eerste OFP al veel meer te bereiken (correct me if i'm wrong, tis alweer even geleden).
Máár.... Heb wel 2 dagen plezier ervan kunnen beleven
Spel is opzich niet zó slecht... Maar niet het geld waard naar mijn mening. Koop spellen alleen nog maar als het echt z'n geld waard is. Hetzij een lange single player ervaring, Hetzij een waardevolle multiplayer ervaring (iets wat een CoD of een GoW wél bied).
Al om al gaat hij morgen terug en geld terug. Had véél meer verwacht van OFP : DR.
Klik om te vergroten...