1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Operation Flashpoint 2: Dragon Rising [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Distoration, 4 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DriesM

DriesM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Op welke moeilijksheidgraad spelen jullie? Is het echt zo dat je bij Hardcore 0 checkpoints hebt? Ik speel nu die tussen normal en hardcore in. Vind ik al moeilijk zat!

2. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Dat is helemaal waar! :eek:

3. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
    Het is zo jammer dat ik nu hard aan mn eindwerkstuk moet werken 8) Ik heb het spel dan ook nog niet binnen maar als ik m binnen heb moet k m echt gaan verstoppen.

4. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    OFP2 is een goed spel, maar ik weet niet.
    Ik denk niet echt dat het een spel voor mij is. Ik wist niet wat ik ervan moest verwachten, en ik ben blij dat ik het heb uitgeprobeerd. Ik vind de sfeer goed, maar ik denk toch dat ik wat meer vaart erin wil. Het is dan dus ook niet een spel weg gelegd voor mij. Wel jammer, maar ik kan er niks aan doen. Zo ben ik. Met het spel zelf is zeker niks mis mee. Ik denk alleen dat ik hem op Xbazaar ga zetten voor 40-45 euro (sind sie nog heel nieuw is).

5. Diikoeneke

Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

Leuk Bevonden:
    12
    Er is ( of komt) een Operation Flashpoint guide :)

Zag hem staan op GameMania website ;)

6. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
    Hier ben ik het mee eens. Het is allemaal heel goed uitgewerkt maar ik ben toch iemand die van Close-combat houdt. Gewoon straight actie. In dit spel moet je heel rustig doen en stukje bij beetje kom je verder. Zo spannend als veel mensen hier zeggen vind ik niet. Eerder saai. Duidelijk dat dit spel niet voor mij is weggelegd. Maar ik geef het nog een kans morgen anders gaat ie ie richting de Xbazar.

Wat ik wel een hele goede optie vind is de Co-op mode. Dit maakt het een stuk minder saai. Maar wat wel heel erg irritant is in Co-op is de optie om verder te gaan bij een checkpoint. Als we doodgaan moeten we weer helemaal opnieuw beginnen in de missie. Welke idioot bij Codemasters is dit vergeten in te zetten ? Een hele domme fout.

7. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dat hebben ze natuurlijk expres gedaan in de hoop mensen zo beter samen te laten werken.
    Dus zodra iemand injured is dat zn team er dan gelijk op af gaat om hem te healen zodat ze niet met minder door hoeven te gaan.

8. Lijpe Mocro

Leuk Bevonden:
    839
    Het spel is moeilijk genoeg en door zulke foutjes is het heel erg frustrerend. Maar van fouten leer je en weet je dat je de volgende keer South-east in de gaten moet houden totdat de enemies je van South-west gaan flanken.;) Want de AI in dit spel is zeer goed alhoewel een paar kleine foutjes.

Om nou te zeggen dat je dit kan voorkomen door als team beter moet samenwerken is bullshit. Want je kan niet altijd gerevived worden. One shot one kill.
    Dan moet je weer 50 sec wachten en als team kun je geen man missen;) met als resultaat dat je weer opnieuw kan beginnen.

9. Kaneda

Kaneda Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Meh ik vind dit beter dan hoe het bijvoorbeeld in halo is. Daar blijf je gewoon respawnen, en leer je nauwelijks van je fouten.

10. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Niet zeuren, gewoon op hardcore splen en eens een beetje leren van je fouten. Kijk dat fokking respawnen in elke game verpest je houding. 'Oh ik ren wel op de vijand af WANT IK RESPAWN TOCH WEL 38 KEER':) Nou hier niet, dus moet je zorgen dat je weet waar de vijand zit en je firepower goed inzetten.

Doe/oefen je dat een tijdje, door bv mission 2 8x te spelen, dan zal je merken dat ZELFS in hardcore je toch behoorlijk tekeer kan gaan.

Dan pak je OOK dat konvooi mee dat je eigenlijk door moet laten gaan. Als je maar gewoon weet wat je doet en geen teveel risico's neemt.

Hardcore mode en comaanding en de hele zooi vind ik echt geweldig goed. Echt, voor mij is dit een van de beste games ooit. Ik hou van dit soort gameplay en, wel sinds classic GR en ofp heel lang geleden is er eindelijk deze Dragon Rising.

Geweldig!

(de enige andere shooter waar ik stiekum, vanwege het spektakel en gfx geweld ook naar uit kijk is BFBC2, maar dat duurt nog een half jaar)

11. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Hoop dat het spel mij wel kan bekoren:+ Speel nu Battlefield BC( en Rainbowsix V1 natuurlijk) en zal dus wel even wennen zijn.

12. Lijpe Mocro

Leuk Bevonden:
    839
    Je bent sowieso stom als je dat gaat doen. ;) Maar ik vind dat trage gameplay helemaal niks. Zal vast aan mij liggen. Geef mij maar de actie van Modern Warfare ;)

13. Reefun

Reefun SH101510

Leuk Bevonden:
    0
    Heb dit spel nu 2 dagen kunnen spelen en m'n conclusie ; Totaal ruk.

Don't get me wrong... Ik ben helemaal vóór het rustig aan doen, Het 1-shot-1-kill principe en het tactisch nadenken. Maar dit spel werkt echt aan mijn zenuwen.

Allereerst kan alleen de host de team-leader zijn, Waarom kan dit niet geswitched worden ?
    Daarnaast is de campaign progressie dus alleen op te slaan bij degene die de host is geweest. Zitten we dan in missie 3, en als ik zelf verder wil spelen moet ik weer vanaf missie 1 beginnen. Opzich niet zo'n probleem maar bést irritant als de orginele host (én team-leader) niet online is.

Ten tweede, Waarom kun je niet je eigen classes/wapens/etc. uit kiezen? Meeste wapens hebben alleen iron sights. Nu heeft een iron sight ook zijn voordelen met het schieten op langere afstanden (je moet ook rekening houden met hoogte én afstand) maar doe mij toch maar een (acog)scope of iets in die trand uiteindelijk. Gelukkig is dit in multiplayer wél wat uitgebreider qua keuze.

Ten derde. Bugs! Soms val ik zonder enige reden dood neer. Nu is dit een paar keer voor gekomen omdat ons team blijkbaar te ver van mekaar verspreid was (wat ik sowiesow al idioot vind als je alle vrijheid zou moeten hebben in campaign modus), Maar soms dus compleet uit het niets. Werd totaal niet beschoten en inene vlieg ik in de lucht alsof ik word gevangen genomen door aliens en val dood neer?
    Dan is het ook al meerdere malen voor gekomen dat ik ergens rond loop en inene loop alsof ik een bejaarde van 90 ben. Of dat als je op je knieën steunt en inene niet meer kan bewegen ?

Ten vierde. Multiplayer.... Leuk. 2 opties om multiplayer (excl. co-op campaign) te spelen. Soorte van death match en infiltration. Nu is infiltration opzich bést leuk moet ik eerlijk bekennen, Maar het verveelt al na een paar uur. Match making en party related meuk is gewoon slecht in mekaar gezet. En daarnaast gewoon dood saai als je met maar 8 man kan spelen op zo'n immens grote map? Op de PC was met de eerste OFP al veel meer te bereiken (correct me if i'm wrong, tis alweer even geleden).

Máár.... Heb wel 2 dagen plezier ervan kunnen beleven :p

Spel is opzich niet zó slecht... Maar niet het geld waard naar mijn mening. Koop spellen alleen nog maar als het echt z'n geld waard is. Hetzij een lange single player ervaring, Hetzij een waardevolle multiplayer ervaring (iets wat een CoD of een GoW wél bied).

Al om al gaat hij morgen terug en geld terug. Had véél meer verwacht van OFP : DR.

14. Reefun

Reefun SH101510

Leuk Bevonden:
    0
    Mwaw. Ene kant zeg ik, Ja het is een domme fout om niet van een checkpoint verder te kunnen gaan. Maar zo kom je wel heel erg makkelijk door alle missies heen.

De bedoeling van de makers is duidelijk ; Een "echte" oorlogs feeling geven. Je kunt niet zomaar in een echte oorlog even respawnen, Of na een schot in de been en dan een injectie en hotseflots door lopen. Dit gevoel weten ze naar mijn mening ansich wel goed door te geven. Een spel als dit speel ik beduidend anders als een CoD. Rustiger de situatie bekijken, Kijken van waar vandaan je team bestookt kan worden en waarvandaan we zelf de offensief kunnen inzetten etc.

Ongeveer hetzelfde (appels en peren, ik weet'et) als je in Dead Rising bijv. alleen kan saven in de toiletten. Als je overal zou kunnen saven dan ervaar je niet het gevoel van het opgejaagd worden door zombies en maar hopen dat je het red. Same ballpark here :)

15. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Ben het volledig eens met die punten. ;)

16. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Volledig mee eens. Toen ik met de singleplayer van COD4 bezig was, wist ik gewoon dat ik toch niet echt dood kon. In de zin van dat je echt een heel stuk overnieuw moet. Na een tijdje spelen had ik heus wel fun,maar de spanning was er absoluut niet te vinden. Dit had ik wel heel erg in OF2 en hoop het ook met OFP2 te krijgen. JUIST dat vele keren doodgaan..sure het is frustrerend ,maar als je het stuk eenmaal gehaald hebt.....weet ik zeker dat die voldoening groooooot is. Dat was een erg sterk punt van OFP. En zo te horen is dat niet veranderd.

17. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ging gisteren tijdens mijn co-op met de 2 andere mensen in een helikopter. We vlogen toen een beetje rond, en even later werd de heli neergeknald en waren we allemaal dood. Ik vond het best grappig.

Ook stond ik één keer ergens, werd ik zomaar neergeknald. Droog moment, maar wel leuk :eek:

18. tigrau69

tigrau69 DEVIL

Leuk Bevonden:
    0
    okay, ben inmiddels bij missie 2. was me de eerste keer gelukt om in 1 keer naar je doel te gaan, alleen wist niet precies wat je moest doen. schoot 2 mannetjes neer en daarna werd ik gedood. daarna ben ik tot 2 keer toe maar halverwege gekomen. AI is fockin goed.

mijn conclusie tot nu toe:

geweldig.
    manier van spelen is gewoon super.
    ben gelijk op hardcore begonnen, ik begin zowiezo elk spel op moeilijkst. nadeel van op hardcore beginnen is dat je heel veel uitleg mist. je hebt geen checkpoints, dus dood is dood. dat vind ik alleen maar leuk.

grootste nadeel: je kan niet ergens rustig lezen wat je missie is. je krijgt een briefing aan het begin en soms toevoegingen tussendoor en that's it. dus als je net ff niet hoort of begrijpt wat er gezegd wordt of je las ff niet mee omdat je aan het rondkijken bent dan mis je dus teveel info. je kan dan alleen op je map kijken waar je heen moet of je back knop ingedrukt houden om te zien wat je doelstellingen zijn. met hoofdmissies geen probleem, maar bvb bij mision 1 heb je dus ook side missions en dan kan het minder duidelijk zijn omdat die niet op je map te zien zijn.

19. Nickjuh

Nickjuh Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    One shot is zeker niet one kill, soms moet je een heel magazijn erin pompen lekker realistich..

20. tigrau69

tigrau69 DEVIL

Leuk Bevonden:
    0
    als je goed mikt wel. niet lullig bedoelt, maar snap wel wat je bedoelt. alleen moet je hier dus ook rekening gaan houden met bulletdrop en dat de AI ook weet wat hij doet en dus dekking zoekt. als je goed mikt dan heb je gewoon een headshot, mis je je headshot dan wordt het lastiger om je AI te doden want die blijven niet ff rondkijken wat er gebeurt

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina