[Discussie] Bestaat er Buitenaards leven? [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 3 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    De bovenste docu is echt een overtuigend betoog. Heel goede docu. Houdt ons op de hoogte met zulke docu's Dulle, ik waardeer het, en kijk ze vaak :).

    Ik blijf skeptsch, maar sommige dingen zijn echt vreemd, kaarten die bestaan die voor die tijd onbekende delen van de wereld met ongekende precisie weergeven, het feit dat gizeh op de lijn licht waar het middelpunt van landmassa zich bevind, die maskers die er wel, mits er op gewesen, erg spacy aandoen. Interresant, al is het boek 'chariots of the gods' ook erg goed natuurlijk.
     
  2. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    BULLSHIT, BULLSHIT, BULLSHIT!!!

    ET's die op mensen lijken haha, acteurs noem je zoiets... |:-
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    ^Ben je nu serieus? :+
     
  4. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    En ik presenteer u, een echte ET op onze planeet! :thumbs:

     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Haha, geweldige man. :D

    Wel grappig dat hij het heeft over een Duitse Ufo. Gaan behoorlijk wat geruchten over dat die in de Nazi tijd inderdaad UFO's hebben ontwikkeld.

    [​IMG]

    Dat zou ook die zijn wat Adamski had gezien... Vril heetten ze volgens mij.

    Een van de slechtste redenen imo om te zeggen dat het niet waar is. Er zijn talloze reports van menselijk uitziende Aliens. Of het nu door vermomming is, of door natuurlijke evolutie...er schijnen genoeg aliens te zijn die op ons lijken. Waar je alleen het verschil zou zien als je zou weten waar je naar moet kijken.
    Ik kan me herinneren dat 1 iemand zei dat je het zou ruiken en op een bepaalde manier zou voelen.

    Van de Pleiades oa. :p

    [​IMG]

    Just sayin'...;) Je kan niet zeggen dat het niet waar kan zijn op basis van het uiterlijk van de eventuele aliens.
     
  6. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    De Nazi's hadden inderdaad grote modellen van UFO-achtige voertuigen gebouwd, ze hebben alleen nog nooit gevlogen dus erg indrukwekkend is het allemaal niet.De wetenschappelijke verklaring voor blonde mensen is een tekort aan vitamine D en niet dat ze uit de ruimte komen. Het idee van suprieure blonde en blanken mensen vind ik sowieso al belachelijk want dan zouden ze ook veel slimmer moeten zijn, het slimste ras op aarde zijn toch echt de Aziaten...

    Reden waarom ik dit een extreem bullshit gehalte vind hebben is omdat het van de overheid afkomt. Ik geloof, maar dan ook echt niks meer wat onze overheid ons verteld!
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Zover jij weet hebben ze nooit gevlogen. ;) Dit is dus wat ze een complottheorie noemen.

    Wie zei nu dat alle blonde mensen uit de ruimte komen? 8)

    Nee.

    Zo irritant als mensen de bevolking gaan indelen in rassen ed. Er is 1 'ras' en dat is de mens. Woonplaats/huidkleur maakt verder niks uit.

    Als de NASA iets moois doet, is dat niet een US prestatie, maar een prestatie van de mens. Zelfde als die gekke Japanners weer eens iets verzinnen.

    Again: Wie heeft het sowieso over superieure blanke/blonde mensen? Het gaat hier over een alien ras wat toevallig lijkt op blanke blonde mensen. Hoe jij dan tot de conclusie komt dat blanke/blonde mensen dus altijd superieur zouden zijn...?

    Wat ze publiekelijk vertellen kan je imo bijna altijd in twijfel trekken, maar dit is niet iets wat ze op tv hebben aangekondigd...Niks publiekelijks...

    Dit zou dus van iemand kunnen komen die genoeg heeft van de leugens, en de waarheid verteld. Dus zonder dat het scripted is door de regering.

    Niet iedere persoon die in de regering werkt is gelijk evil. }:]
     
  8. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Dat er Aliens zijn die sprekend op mensen lijken is niet mogelijk. We zijn wie we zijn grotendeels door onze leefomgeving. Het zou theoretisch natuurlijk wel kunnen dat mensen van Aliens afstammen(het is tenslotte nog steeds een raadsel hoe de mens is ontstaan) maar ik geloof het niet. De mens is behoorlijk fucked up als je kijkt naar onze slechte eigenschappen zoals oorlogen, ziektes, matrialisme en ouderdom. Dit zijn voor mij aanwijzingen dat we nog in de beginfase zitten van onze evolutie.

    Erg fair van je dat je de mens als een ras ziet, dat zouden veel meer mensen moeten doen. Maar je moet toegeven dat mensen met 2 benen harder kunnen rennen dan mensen met 1 been als je begrijpt wat ik bedoel. ;)

    Buitenaardse bezoekers worden gezien als beter ontwikkeld, vandaar dat ik die conclusie trek. En waarom denk je dat dat het fabeltje van blonde mensen uit de ruimte verzonnen is? Puur om andere achtergronden zwart te maken. Het zal me niet verbazen dat de info uit Nazi-Duitsland kwam.
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2009
  9. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Talloze reports van menselijk uitziende aliens is een nog slechtere reden dan die van AVHAHA. Mensen zien namelijk allereerst wat ze willen zien en ten tweede spiegelen wat ze denken te zien aan zichzelf. Ik ben er namelijk van overuigd (dus ik weet het niet) dat buitenaards leven enkel op de mens kan lijken, als deze afstamt van dezelfde voorouder. Wat zou betekenen dat het leven op Aarde en dat elders van één dezelfde plek zou moeten komen.
    Nou, dat zou natuurlijk kunnen, maar aangezien het leven op Aarde helemaal terug te leiden is tot micro-organismen (en dat de mensachtigen dus hieruit zijn ontstaan nadat het leven is begonnen en onafhankelijk zich heeft ontwikkelt van leven buiten deze planeet), kun je dus concluderen dat de mens niet is ontstaan uit een buitenaardse mensachtige. Dan zou de andere mogelijkheid zijn dat een andere mensachtige zich hier heeft ontwikkelt en vervolgens vertrokken is naar een andere planeet, maar als dat zo was geweest, dan zouden daar sporen van moeten zijn gevonden. Een beschaving die in staat is ruimtereizen te maken, laat voetsporen achter. Dat kan niet anders.

    Dan rest er natuurlijk de mogelijkheid dat er wél een mensachtige ontstaat op een andere planeet, onafhankelijk van wat er zich heeft afgespeeld op Aarde. De kans dat dit echter gebeurt is in mijn ogen te klein om te kunnen gebeuren. Evolutie is namelijk een chaotisch proces, wat wil zeggen dat de kleinste verandering van situatie leidt tot gigantische verschillen in het eindproduct. Hoe is het mogelijk dat eencellig leven zich in miljarden jaren tijd zo aanpast dat daar precies weer een dier met de vorm van een mens uitkomt? Wie zegt dat buitenaards leven überhaupt een dier is? Voor hetzelfde geld is het een boom. De kans is echter nog veel groter dat buitenaards leven überhaupt niet te definiëren valt onder onze classificatie van bacteriëren, virussen, schimmels, planten en dieren. Het ontstaan van leven is al zo'n uniek proces, laat staan de ontwikkeling daarvan. De enige overeenkomsten met ander leven die je kunt zien, zijn overblijfselen van gemeenschappelijke voorouders. Een wolf en een mens vertonen veel overeenkomsten, omdat ze allebei afstammen van dezelfde voorvader: De eerste gewervelde. Een boom en een mens vertonen op het eerste gezicht geen overeenkomsten en toch stammen ze allebei af van het eerste leven dat hier is ontstaan. Als wij al zulke verschillen vertonen, hoe kan leven dat überhaupt uit iets anders is ontstaan ook maar enige gelijkenis tonen met ons?
    Nouja, het kan natuurlijk, maar als je allleen al de biodiversiteit op Aarde bekijkt, acht ik de kans verwaarloosbaar. :p


    Dus als er berichten zijn geweest van aliens die op mensen lijken, geloof ik daar geen zak van. De menselijke psyche is namelijk geheel buiten beschouwing gelaten. We zien wat we willen zien en we zien wat we kunnen zien (dat wat we kennen).


    Ik geloof dus wel in buitenaards leven, maar ik denk dat we veel fundamenteler moeten gaan denken dan al die hersenspinsels die op internet zweven.
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nasa zoekt steeds naar planeten in de 'habitable' zone. Dezelfde zone waarin de Aarde is tov. de zon. Waar vloeibaar water is. Waar dezelfde temperatuur is (ongeveer). Dezelfde stoffen. Zelfde grootte..
    Als die dingen allemaal hetzelfde zijn zou het me niks verbazen als ook op een andere planeet 'mensachtige' wezens zich hebben ontwikkeld.

    Nu geloof ik ook dat er leven is/kan zijn buiten die zone, en dat je dáár de weird uitziende wezens zult vinden. Omdat die in totaal andere omstandigheden zullen leven als ons.

    Is inderdaad ook een theorie... Of de Aliens van ons (waar zijn de Atlantis mensen gebleven? :+ Of die andere beschavingen waarbij het perfect ging, totdat ze plotsklaps waren verdwenen?)
    Dus misschien stammen wij er niet van af, wij zijn hun.

    Wie weet... :cool: Zóveel mogelijkheden in dit onderwerp... Heerlijk!

    True...en zou kunnen.

    Misschien zijn we zo fucked up geraakt toen de Atlantis mensen vertrokken, en dat zij al hun kennis ed. mee hebben genomen. :D
    Wij moesten dus van scratch opnieuw beginnen. :p

    Het is avond, ik moet morgen naar de tandarts (ben afgeleid). Vergeef me als ik dus niet begrijp wat je bedoelt. :p

    Maar je bedoelt dus gewoon dat sommige mensen nou eenmaal beter zijn in iets dan anderen?
    Dat is waar, maar dat heeft volgens mij weinig met rassen te maken. Zijn Aziaten écht slimmer? Hebben ze een grotere herseninhoud?
    Ik denk het niet...

    Al kun je wel zeggen dat Afrikanen inderdaad echt sneller kunnen rennen dan ons. Heeft volgens mij met de bouw van hun lichaam te maken. Dat is dus een van de weinige verschillen wat je wel kunt toeschrijven aan een 'rassenverschil'

    Voor de rest... nah....Dat ligt niet aan de rassen, maar meer aan de personen zelf.
    Maar goed, daar heb ik natuurlijk absoluut geen bewijs voor, en jij denk ik ook niet?
    Is verder ook niet het onderwerp van dit topic. :9

    Dus jij zoekt er een racistische reden achter? :eek: iig de eerste keer dat ik dat hoor, en ik denk niet dat het waar is...

    En of het verzonnen is.. Tsja, dat is de conclusie die jij trekt.
    Ze worden vaak genoeg gereporterd om het niet gelijk in de fabeltjesprullenbak te gooien. ;)

    edit: Matrix heeft zo te zien ook even een heel verhaal neergeplant. 'Even' lezen. ;)
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2009
  11. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Nou dank je... 8)

    Je hebt m'n ogen geopend! Wat dacht je van de Maya's of Paaseiland? De wetenschap vertelt ons dat ze zijn uitgestorven omdat ze hun omgeving hebben vernietigd maar het zou natuurlijk ook kunnen dat ze zijn meegegaan met ET's.
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nee, want niemand weet zeker hoe ze eruitzien. Dus een bericht alleen al afschrijven door een beschrijving van het uiterlijk is niet een goede reden.
    Er zijn zóveel mogelijkheden voor hun uiterlijk... dus óók dat ze op ons lijken.

    We just don't know...either way.

    Je ziet wat je ziet. Het is te gemakkelijk om reports altijd maar af te schrijven omdat een mens het heeft gezien.
    Waarom onszelf ooit nog vertrouwen...? We weten blijkbaar niet wat we zien.

    Misschien is die laptop waar ik naar kijk wel helemaal niet vierkant? :eek: Misschien is het al die tijd rond geweest, maar omdat ik wílde dat het vierkant is.... Verrek!

    Sure, er zullen gevallen zijn van misidentificatie ed. Maar om alles nu af te schrijven omdat... we mensen zijn...

    Zoals ik zei: Je ziet wat je ziet, en dan is het ook gewoon dat wat je ziet. Nergens voor nodig om álles in twijfel te trekken.

    Kan heel goed.
    Stammen wij van hun af?
    Stammen zij van ons af?
    Misschien zijn we van eenzelfde soort meteoriet (-cluster) gekomen die uiteindelijk op verschillende, maar toch soortgelijke plaatsen is ingeslagen. We stammen dus van precies hetzelfde organisme af, en zijn op dezelfde manier opgegroeid.> Het is mogelijk....Kans is klein, maar niet onmogelijk...

    Maar wie zegt dat we zijn ontstaan uit buitenaardsen? Als we bv. van elkaar afstammen hebben we uiteindelijk ook dezelfde voorouders.

    Al denk ik (mijn vorige post) dat het eventueel ook mogelijk is dat we onafhankelijk van elkaar op deze manier zijn geëvolueerd. Maar ja, ik been geen bioloog/wetenschapper. Wat weet ik er nou uiteindelijk van af. :'-(
    Docu vorige pagina.

    Misschien is onze bouw de beste blueprint voor intelligent leven.

    Waarom zijn alle planeten rond? Omdat dat het beste design is. Dat is zo in ons zonnestelsel, maar ook een triljard lichtjaar verder. Soms is iets gewoon *goed*, en verandert het niet/nauwelijks.

    Vandaar misschien dat de meeste wezens waar je over hoort een soortgelijke bouw hebben. 2 armen, 2 benen, 2 ogen enz.
    Misschien komt dit soort design toch altijd weer bovendrijven als het meest praktische. Mits ze zich hebben ontwikkeld op een soortgelijke planeet (habitable zone)

    Ach wat boeit het nou wat jij ervan vindt. :+

    Genoeg rotzooi op internet, maar jij schuift nu dus in 1 keer alles opzij als bewijs?
    Het zijn allemaal maar 'hersenspinsels'?

    Zou je je er beter bij voelen als het in boekvorm werd gepresenteerd, en niet op internet stond? :p
    Niet álles is zomaar als hersenspinsels opzij te schuiven. Genoeg betrouwbare mensen hebben (die) reports gedaan.

    Nog een beetje leesbaar? :+ Zoals ik zei zit ik met mijn gedachten momenteel al half bij de tandarts., dus excuses als mijn hersenspinsels niet goed te volgen zijn.
    ------------------------

    Deze gooi ik ook maar gelijk in de groep. Vond ik wel een leuke. (heeft niet direct iets te maken met blonde mensen ofzo, wilde het eigenlijk al eerder posten)
    http://www.abovetopsecret.com/forum/thread502042/pg1
     
  13. Oldsk00l

    Oldsk00l ouwe school

    Berichten:
    813
    Leuk Bevonden:
    4
    nog meer docu's

    -Secret space
    -were the gods astronauts

    maargoed, waarom zou aarde de enige planeet van de naja ontelbare planeten zijn met intelligent leven, lijkt mij onwaarschijnlijk
     
  14. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Het is trouwens niet helemaal waar dat de vliegende schotels van de Nazi's nooit van de grond zijn gekomen.

    Ik meen me te herinneren dat 1 of andere (volgens mij Russische) professor in dienst van de Nazi's een werkende vliegende schotel had gemaakt, en deze man is later via operation paperclip voor de US komen te werken.
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Er zijn best wel veel (ex-)Nazis die uiteindelijk werden aangenomen door NASA.
    Zegt imo al best veel. :p

    @Oldsk00l: Secret Space vond ik een goede. Een echte complot docu. :9
    were the gods astronauts... Niet gezien, maar dat is zoiets als die op de vorige pagina neem ik aan?
     
  16. Oldsk00l

    Oldsk00l ouwe school

    Berichten:
    813
    Leuk Bevonden:
    4
    ja secret space is een goede, en mja wtga is idd zoiets
    maar is wel de moeite waard om een keer te kijken
     
  17. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja hé, als we posts gaan ontrafelen om op elke zin apart te reageren, dan ga ik ook beginnen. 8)


    Ik weet hier wel een mooi voorbeeld van. Een aantal jaar geleden vroegen ze mensen in een onderzoek "Herrinnert u zich nog de beelden hoe het vliegtuig in de bijlmerflat vloog?" Een groot deel antwoordde hierop ja, maar er waren helemaal geen beelden van. Mensen denken zich dingen te herrinneren, denken dat het er zo uitzag, terwijl het eigenlijk anders was. Denken een ufo te hebben gezien, terwijl het een vliegtuig of bliksembol was.
    Ik zeg niet dat je alles moet afschrijven, maar dat je dubbel zo kritisch moet zijn. Ik kan ook wel beweren dat ik ontvoerd ben door een alien, maar wat maakt mij een betrouwbare bron?


    Hey, ik zei ook achteraf dat het mogelijk was. :+ Maar zoals ik al zei, de kans dat je op dezelfde manier opgroeit is te klein in een chaotisch proces.

    Que? Ik beredeneerde dat aliens alleen op de mens kunnen lijken als ze van dezelfde mensachtige voorvader afstammen (althans, dat is verreweg de meest waarschijnlijke manier). Vervolgens heb ik twee opties bekeken: dat wij zijn ontstaan uit buitenaardse mensachtigen, of zij uit leven op Aarde. Ik snap eigenlijk niet wat je wilt zeggen, want wat is het verschil tussen "ontstaan uit" en "afstammen"? :+


    Nee, Dulle, dat is een oud gevalletje van appels en peren. Planeten zijn rond (overigens zijn ze niet rond, maar een beetje elliptisch :p), omdat zwaartekracht alles even verdeeld naar zich toe trekt. Dat is geen optimale vorm, maar de enige mogelijke oplossing op een wiskundige formule die universeel is voor ons hele universum.
    En wat zijn de meeste wezens waar je over hoort? Het zijn zeker niet de meest voorkomende wezens. Insecten zijn veel talrijker dan zoogdieren. Kun je dan concluderen dat 6 poten een betere bouw is dan 4 poten? Nee, het is het meest praktische voor dat dier in die situatie en die leefomgeving. Als een levensvorm zich eenmaal een weg heeft ingeslagen, evolueert het zich vanaf daar verder naar een betere vorm. Daarom is dit niet te vergelijken met bijvoorbeeld de vorm van planeten. Er is geen één optimale vorm die altijd komt bovendrijven, er zijn tal van oplossingen voor tal van situaties. Als er één optimale vorm zou zijn, dan zouden alle dieren naar verloop van tijd meer op elkaar moeten gaan lijken in plaats van meer en meer verschillen. Dat is echter niet het geval.


    Hersenspinsel was misschien niet het goede woord, want een hersenspinsels is vanaf de basis verzonnen. Ik bedoelde meer gedachtegang, een loop van ideeën die gebaseerd is op een aanleiding. En of dat op internet staat of in een boek, dat boeit niet. Wel moet je toegeven dat er sinds het internet ook een hoop meer échte onzin rondzweeft. :+

    En ik wil niet alles waar jij je mee bezig houdt als onzin afdoen. Ik geef je gewoon mijn visie. Ik geloof niet in buitenaards leven zoals Hollywood ons voorspiegelt. Dat is namelijk tot op zekere hoogte gebaseerd op onszelf. Terwijl leven dat elders ontstaat dat juist niet is (en dan ga ik er voor het gemak even vanuit dat het leven gescheiden is ontstaan).



    En Dulle, je houdt me verdomme van mijn werk af met deze discussies. :mad:
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Sorry, ik ben niet zo goed in monologen als jou. :+ Dus het is voor mij essentieel dat ik de posts van anderen in stukjes hak.
    Doe ik niet om te pesten oid, is meer voor mezelf.

    Net goed, jij.. jij met je stomme visies, en dat stomme rationeel denken. Slaat nergens op! :mad:

    Ghehe, moet morgen vroeg op, dus wilde net het bed ingaan, probeer morgen wel de rest van je post te ontrafelen. :9 (als er iets te ontrafelen valt that is... :p)
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Gaan we weer. :+ -->

    Was dat letterlijk zo gevraagd? Want dat is nogal een suggestieve vraag. Beter zou zijn geweest als ze een neutrale vraag hadden gestel (Wat is er gebeurd), want nu planten ze het idee van een vliegtuig al in het hoofd van die mensen.

    Niemand heeft aan die 'ontvoerde' mensen gevraagd of ze een blonde man zagen, dat is hun eigen beschrijving. Onafhankelijk van elkaar. En meestal zonder voorkennis van het onderwerp.

    Al zul je altijd oplichters en misidentificaties blijven houden. :p Doe je niks aan, maar met zo een vraagstelling.. Tsja...
    Geen idee. Ligt aan je verhaal.
    Alleen zeggen dat je ontvoerd bent is niet voldoende om mij te overtuigen.

    Fixed

    Mag ik deze laten schieten? :+

    Details... :p (ok, was een slecht voorbeeld, maar je snapte best wat ik bedoelde)

    Zeg ik ook niet. Er is geen vorm die áltijd komt bovendrijven, maar ik DENK dat er wel een min of meer een optimale vorm is voor intelligent leven (zoals ons; de mens, dus ik bedoel dan niet de rest van het dierenrijk)
    Gewoon omdat het dan het meest praktisch is om 2 armen, 2 benen ed te hebben.

    Dit kan dan natuurlijk bijna alleen ontstaan op een planeet met zowat dezelfde omstandigheden als hier. Er zullen dan ook wel verschillen zijn, maar de algemene vorm zal het zelfde zijn.

    Ik heb geen bewijs voor mijn kant van het verhaal, en jij niet voor het jouwe. :D Dus dat is gewoon een kwestie van speculeren.

    Helaas is dat waar. :'-(
    Het vervelende is dat mensen die zich niet in het onderwerp verdiepen alleen maar de onzin krijgen te zien, en dat terwijl er zoveel geloofwaardige zaken zijn. :'-( Het is gewoon een kwestie van ehm.. het koren van het kaf scheiden.

    Volgens mij waren de eerste Alien sightings al ver voor Hollywood. Dus ook de beschrijvingen daarvan. Hollywood heeft die beschrijvingen ed. gewoon opgepikt, niet verzonnen.

    Verfrissende onderbrekingen toch om mij mijn ongelijk te bewijzen? :+

    *zit dit half verdoofd te typen 8)*
     
  20. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Helaas hebben we geen enkele referentie, omdat wij nu eenmaal het enige intelligente leven zijn dat tot dusver bekend is. ;) Helaas hebben we de Neanderthaler uitgeroeid, maar die telde toch niet, omdat het een te nauwe verwant is van onszelf.

    En dat is chaos, Dulle. Kleine verschillen in leefomgeving leiden tot gigantische verschillen. De mens is ontstaan uit een evolutionare loop van 3,8 miljard jaar. Als je de mens wilt recreëren, moet je gedurende die hele periode de omstandigheden gelijk houden. Daarbij moet je ook eens denken aan het uitsterven van de dinosauriërs. Voor het inslaan van de meteoriet waren het de reptielen die de Aarde beheersten, daarna kreeg het leven een klap en waren het de insecten en zoogdieren die opbloeiden. Zo zie je dat na de "reset" evolutie een compleet andere loop nam. It's chaos!

    Maarja, ik kan jou niet overtuigen. Jij blijft namelijk geloven dat het kan en daar kan ik je geen ongelijk in geven. Theoretisch kan het namelijk ook en heb ik geen poot om op te staan. De kans is alleen zo onvoorstelbaar veel groter dat als we leven ontdekken, dat het in de verste verte niet lijkt op leven op Aarde (nog een vraag, als je leven ontdekt, waar in hun evolutionaire tijdspad van miljaren jaren stap je in?). Ik probeer slechts die ballon die jouw droom is door te prikken. :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina