1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Auto's] Welke auto('s) heb/ben jij of je ouders! [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 11 dec 2008.

  1. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Bedoel ik... schreef de GTI op, omdat het itt vorige jaren geen 6cil meer is, maar een 4 cil turbo. Wel 4 wiel aandrijving wat erg nice is! Daarom is hij ook sneller dan de Scirocco R, die geleverd gaat worden met voorwielaandrijving (onbegrijpelijk eigenlijk).
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    McDonalds? Waar heb jij het nou weer over? :confused:
     
  3. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Over het feit dat 9 van je 10 posts nogal denigrerend kunnen worden opgevat :+
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ach, ik begon toch echt niet met schelden hoor. Lijkt wel alsof de tenen van XBW wat gegroeid zijn laatste tijd.

    /Mod Kerel, kappen. - Pim
     
  5. SVS

    SVS Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    [​IMG]

    Blauwe MG ZS 120 van m'n ouders en de charcoal Rover 200 Vi van ondergetekende.
     
  6. JeePee

    JeePee Guest

    De Focus RS heeft ook FWD en kan zijn kracht prima op het asfalt overbrengen. 4WD neemt een hoop extra kosten en gewicht met zich mee.
     
  7. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ahh Focus RS _O_
     
  8. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
  9. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Mwa echt maximaal gebruik van alle pk's van de RS zal je nooit echt kunnen doen in Nederland. Op hoge snelheid kan je bij de RS pas de pk's gebruiken. Op lage snelheid wordt het elektronisch geregeld dat je niet alle pk's op de voorwielen krijgt, omdat hij anders geen grip meer zou hebben en zou beginnen te slippen. Ik denk dat voor een auto met zoveel pk of awd of rwd misschien toch een betere keus was geweest.

    Niet dat de RS geen vette auto is :+
     
  10. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Ik denk het juist niet, wat zou 4WD aan extra gewicht meebrengen? kilo of 200?
    RWD was misschien een optie, maar noem mij een Ford, afgezien van de GT, die dat heeft?
    En dan heb je ook dat probleem van slippen.....


    Is toch geniaal, 300 pk op je voorwielen :cool:
     
  11. JeePee

    JeePee Guest

    Naja, in mijn ogen is de Focus RS toch wel de afgeleide van de Focus WRC. En is qua status dus gelijk aan een WRX STi of een Lancer Evo. Ik vind daarom dat 4WD zeker gemogen had op de RS. Maja, aan de andere kant schijnt de ophanging (mede door RevoKnuckle) echt subliem te zijn en moet er niet al te veel onderstuur optreden als je een ruk aan die gasklep geeft :) Lijkt me echt een super apparaat om in te rijden.
     
  12. xCraftySlyFoX

    xCraftySlyFoX Active Member

    Berichten:
    246
    Leuk Bevonden:
    0
    RS is echt een auto van de laatste tijd waar ik wauw tegen zeg, het is gewoon
    al een beest om te zien.

    Mijn vader rijd in een 2009 VW Passat station ( blue motion ). word misschien nog
    gechipt ivm die latere regel/wet geving?

    Mn mama rijd in een nieuwe Fiat Panda.
     
  13. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    De reden van Ford vond ik prima:

    Ik vind het alleen maar geweldig :cool:

    (Besef nu dat die cossies ook 4WD hadden :+ maar die zijn niet meer te koop 8)!)
     
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Vraagje of vermogen van een auto.

    Als er gezegd wordt.

    Dan zal je toch denken dat je de toeren limiet op 6600 moet zeggen. Want daarna is er eigenlijk geen echt vermogen weer. Of heb ik het fout? :)
     
  15. JeePee

    JeePee Guest

    Schakelpunten in een auto bepalen wordt in de racerij op snelheid, niet op toerental gedaan. Door de verschillende ratio's val je telkens weer in een ander toerengebied terug bij verschillende versnellingen.

    Als je het goed wilt doen, dan moet je schakelen op 6500 en terugvallen in de volgende versnelling op 4500 rpm. Zou zou je alle versnelling af kunnen (moeten) stellen, alleen zit je dan met bepaalde bochten die net niet lekker gaan.

    Geen idee alleen wat de powerband van die wagen is. Maar over het algemeen klopt 'schakelen bij max. vermogen en terugvallen op max. koppel' wel redelijk.
     
  16. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik rij nu alweer een goede maand rond in deze;

    [​IMG]
    1.6 :)

    Heerlijke auto, rijdt soepel, is vlot en voelt stevig aan.
    Beetje jammer van die kots kleur 8)
     
  17. Ryan Mckane

    Ryan Mckane Active Member

    Berichten:
    510
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik zelf: Corolla (E10) uit '94. 1.3 16V met K&N Airfilter en een DNX Einddemper (Niks bijzonders dus, maar wel een typisch japans 16v ''snij geluid'' op hoge toeren)
    foto:
    [​IMG]

    Vriendin: Corolla E11 uit '98. 1.6 16v, alles origineel op de TSW velgjes na.
    Foto:
    [​IMG]

    Neef: Impreza GT-Turbo uit '98, Sebring einddemper, Forge Dumpvalve en K&N Luchtfilter. OZ Ultra Leggera's GOLD.
    Foto: [​IMG]

    Broer: MR2 AW11 uit '86, reeds een swap ondergaan, heeft nu een 1.6 20V Blacktop onder de kap (170/180PK), paar modificatie's aan de remmen, voor de rest origineel.
    Foto: [​IMG]

    Vriend: 350Z uit '04, K&N Luchtfilter package (import uit USA), Full Dual Borla Exhaust (van voor te achter incl. headers, ook import USA, Falken voor 265, achter 275 (als ik het goed heb) met een set TE37's (import Japan), Nismo oil feul cap, Brembo brake kit met andere schijven, ferodo remblokjes.
    Foto's 350 komen nog, meeste foto's zijn weggeschreven naar cd, maar komen nog! wel een GSm foto van de TE37's alvast.
    [​IMG]

    Ons moeder heeft een Starletje uit '97, ook een 1.3 16v. (die valt nog een beetje tezien op de eerste foto helemaal linksbovenaan.)

    Iemand deze al gezien ?
    http://www.autoweek.nl/video/1539/Audi-R8-V10-vs-Nissan-GT-R
    Kwam ik tegen op Autoweek....G E W E L D I G !!!
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2009
  18. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Yup had hem al gezien. Top wagen die GT-R. Zou die veel liever hebben dan die AUDI, maar daar zullen de meesten het niet met mij eens zijn.
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik wel hoor. ;)
     
  20. Ryan Mckane

    Ryan Mckane Active Member

    Berichten:
    510
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ook :thumbs:
     

Deel Deze Pagina