Nou Firstlook 2008 was voor mij ook eenmalig en nooit meer.
Tuurlijk waren er wat exclusive games en wat goodies, maar qua sfeer en gezelligheid kwam het niet in de buurt van de oude expo's. Het idee waar Firstlook om draait is je een kans te geven om games inderdaad voor het eerste te zien en spelen, en om dit te kunnen worden er maar een X aantal mensen binnen gelaten. Het gaat erom dat je een soort van NEP E3 gevoel moet krijgen.
Het gene waar de Gameking zo over aan het klagen waren toen de E3 "weg" ging hebben ze zelf nagebouwd. Het moet allemaal zakelijk, netjes, en het gaat om pure promotie.
Het probleem van FirstLook is dat het aantal "goede" exclusieve games laag is, en dat de rest wordt opgevuld met crap en dingen waar het publiek werkelijk geen drol om geeft zoals WCG en "DJ Hero" achtige games. Het is een beurs waar het gaat om ikke ikke ikke. Ikke heb Assassins 2 al kunnen spelen, ikke heb MW2 al geprobeerd enzovoort.
De oude Gameplay had je zoveel verschillende dingen om naar toe te gaan, zelf al kon het je niets schelen ging je toch even kijken. Ik heb ooit 40 minuten in de rij gestaan om een kut presentatie van de toen nog uit te brengen PS3, maar het was enorm gezellig in die rij met al die gamers. Lekker klagen over de rij en hoe kut de presentatie was.
De grote goodie hunts waren ook leuk, de kleine toernooitjes van verschillende games site waren geweldig en dat er maar 3 of 4 exclusieve dingen waren maakte niet uit want je kon eindelijk je online vrienden/ forum members in RL zie en waarmee je ging gamen.
Ik zal nooit vergeten dat Alberto op de XBW stand geen ruk van Assassins kon en Pim zijn aars kickte.
Al met al heeft Firstlook de oude Gameplay sfeer compleet dood gemaakt. De gezelligheid is er gewoon niet meer.Dus Firstlook komt er gewoon niet meer in bij mij....ook niet in 2009
Laatst bewerkt: 4 sep 2009