De Grote Voetbaldraad [Deel 24]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cookie, 17 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Was niet Hans Kraay of Van der Gijp he die het zei, maar Iwan van Duuren. Niet dat die gast de waarheid in pacht heeft natuurlijk.

2. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja weet ik, maar dat is ook maar een journalist bij de VI.

3. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Voor AZ is het denk ik vooral belangrijk hoe succesvol ze dit seizoen nog zijn. Mochten ze (onverwachts) toch weer kampioen worden en de volgende ronde CL halen dan hebben ze toch wat extra euros en blijven ze aantrekkelijk voor sponsors en publiek. Worden ze dit jaar maar bijv. 5de en worden ze 4de in de groepsfase CL dan gaan ze het de komende jaren alleen maar moeilijker krijgen imo

4. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Al het geld wat AZ nu binnenkrijgt gaat rechtstreeks naar de DNB gok ik.

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    welnee, AZ heeft gewoon een normaal sponsorcontract met DSB en de bank heeft aan het begin van het seizoen al aan zijn verplichtingen voldaan. Het enige wat ze dit seizoen gaan missen is het eigen geld wat Dirk in de club stak (geen idee hoeveel dit is). Het is alleen voor ze te hopen dat ze een goede nieuwe hoofdsponsor vinden en dat ze de begroting ook zonder suikeroom Dirk sluitend hebben.

6. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat Scheringa afgezien van een paar grote aankopen, weinig geld zèlf in AZ steekt.. 't Lijkt mij iig niet dat hij een maandelijks bedrag uit zijn eigen zak haalt om de materiaalman te betalen ofzo 8)

7. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Nee, maar veel mensen hopen dat wel. Dit jaar heeft hij 5 miljoen in AZ gestopt, namelijk de sponsoring. In het verleden heeft hij wel op bepaalde momenten geld bijbetaald wanneer AZ een speler niet kon kopen. Veel van het eigen geld wat hij heeft betaald is gegaan in het kopen van de aandelen van de club, het stadion en het trainingscomplex. Volgens sommige mensen heeft hij een paar jaar terug ook nog voor 30+ miljoen geld in de selectie gestopt, maar die gaan er dan voor het gemak aan voorbij dat er dat jaar ook voor meer dan 20-25 miljoen aan spelers verkocht werd. Het is jammer dat mensen AZ niks gunnen, omdat ze DSB en/of Scheringa niet mogen.

8. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Maar wat ik mij nou afvraag. Goed, DSB sponsort AZ jaarlijks voor 5 miljoen euro. Maar de complete financiën van de club en de liquide middelen worden denk ik ook nog beheerd door de DSB bank? En dan is AZ nog altijd fucked.

9. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Plus het feit dat het Stadion van DSB is en nu dus onder curatele valt. Grote kans dat AZ dan meer huur gaat betalen zodra iemand dat stadion koopt.

10. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    De huur van het stadion wordt via een andere bank gedaan en staat al tot 2030 vast. Weet niet hoe dit precies zit hoor :9

11. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Wanbeleid... al is de grootste tegenvaller toch die belastingzaak.

12. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Vi.nl

Alleen het feit dat het een optie is, is al irritant. Met deze leiding betwijfel ik of het inderdaad alleen bij een "extreem" goed bod is of gewoon al bij een acceptabel bedrag, gezien het bericht van Shin.

13. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Als ze een bod krijgen in de winterstop dan kunnen ze nog een veel hoger bod krijgen aan het einde van het seizoen. Daarom denk ik dat het beter is hem te behouden tot het einde van dit seizoen zodat je dan een hoger bod kan verwachten.
    Tenzij er nu een club komt die Ronaldo-achtige bedragen begint te bieden kan ik het begrijpen, maar zolang er in de winterstop niet minstens 50 miljoen word geboden moeten ze hem maar lekker in Amsterdam houden.

14. Godfrey

Godfrey BeCoMe a LeGenD

Leuk Bevonden:
    0
    Voor 50 miljoen moet je Suarez wel laten gaan. Voor dat bedrag kan je zoveel binnen halen. Ook al heb je niet direct een Suarez, twee goede spitsen die bewezen hebben vaak te scoren zijn welkom. Bijvoorbeeld Bennie McCarthy die nu wel betaald kan worden.

15. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat 30+ miljoen voor Suarez in de ogen van Van den Boog 'extreem' is. Weet niet of clubs dat wel willen neertellen, volgensmij is een speler van de Eredivisie nog nooit voor zoveel verkocht(Van Nistelrooy misschien).

16. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Daar ben ik dus ook bang voor. Ook bij 30 miljoen moeten ze hun poot stijf houden en hem niet verkopen. Als Uruguay alsnog het WK weet te bereiken en Suarez op het WK zo zal schitteren als hij in de eredivisie doet kunnen ze veel meer voor hem krijgen. Sowieso stijgt zijn waarde alleen maar als hij zo blijft spelen zoals die nu doet.

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Is dat wel zo? Ik denk dat 30 miljoen al heel veel is voor iemand die nog niet consequent heeft gepresteerd in 1 van de grote competities. Ook al blijft Suarez het hier heel goed doen zal hij nooit richting de transfersommen van Ronaldo's en Kaka's e.d gaan omdat hij nog niet op hun niveau heeft gepresteerd. En zeg nou zelf, 30 miljoen is toch ook heel veel geld voor Ajax.

Kijk naar Zlatan, die stak er hier ook met kop en schouders bovenuit maar is pas echt heel veel waard geworden toen bleek dat hij ook in een topcompetitie beslissend kan zijn.

Laatst bewerkt: 17 okt 2009
  18. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ajax zal echt niet meer dan 30 miljoen voor Suarez gaan krijgen. Natuurlijk is het een goede speler. Maar hij heeft zich nog niet bewezen in een grote competitie. Clubs zullen daar geen 50 miljoen voor betalen. De grens in Nederland ligt toch wel rond de 25 miljoen, kijk maar naar de bedragen van Sneijder en de andere toppers uit Nederland.

19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat denk ik dus ook, denk dat je de situatie van Sneijder destijds en Suarez nu ook wel kan vergelijken. allebei bepalend bij hun club en al internationale ervaring maar nog niet in een grote competitie gespeeld.

Wat ik belangrijker vind is wat er straks met dat geld gebeurt en wanneer ze eens grote schoonmaak in de selectie gaan houden.

Lijtk wel alsof er alleen maar meer dure overbodige spelers bijkomen (Pantelic, Atouba) terwijl de vorige overbodig dure aankopen nog niet weg zijn (oleguer) :+

Tijd voor een echte grote schoonmaak, want er zijn voor mijn gevoel teveel grootverdieners die niks toevoegen.

20. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Nou die gaat dan ook weg. Stelletje teringlijers zijn het. En dan krijgen we natuurlijk weer een of andere appelflap voor terug.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina