[Algemeen] Ik heb Rijles

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ja op de site van het CBR staat dit:

Het theorie-examen bestaat uit drie onderdelen.

25 vragen over gevaarherkenning;
    30 vragen over verkeersregels;
    10 vragen over verkeersinzicht.

En in die gevaarherkenning mag je 12 fout hebben, en in die regels en inzicht samen 5. Toch? Maar die inzichtvragen zitten wel een beetje verspreid. Tenminste, bij die oefentoetsen. Maar die zijn niet 100% hetzelfde als de officiele.

2. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Toch raar. Gevaarherkenning en verkeersinzicht zijn in mijn ogen makkelijker als verkeersregels. En nu is de toegestane foutmarge ook omhoog geschroefd (eerst 6 op 50 verkeersregel vragen). Lijkt mij dat het er niet moeilijker op is geworden.

Zat pas bij theorie cursus van auto mee te kijken. Stelt toch geen hol voor gevaarsherkenning en verkeersinzicht?

3. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Nou het ligt er anders de meerderheid van de keren echt niet dik bovenop hoor wat het antwoord is. Zelfs de eigenaar van de rijschool zei dat hij die gevarenherkenning nog wel eens een stuk of 8 fout doet, gewoon omdat je die vragen zo snel moet beantwoorden en dan nog niet alles hebt gezien.

Nog zo'n rare vraag:

Ik zou hier vol op de toeter gaan hangen hoor. Als er ineens zo'n asociale mongool gewoon oversteekt.

EDIT: Fuck zeg, ik hoop niet dat ik zulke kutvragen op het echte theorie examen krijg want anders ben ik dus gefaald :+

Helling / daling, what's the difference 8) Je kunt een helling toch ook af? :+ Tenminste, met snowboarden heb ik het daar ook altijd over, van een helling afgaan :p

Laatst bewerkt: 17 okt 2009
  4. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Die laatste is simpel, door gewoon naar het bord te kijken. Helling gaat omhoog, daling omlaag. Soms moet je niet teveel nadenken.
    En die gevarenherkenning heb ik gelukkig niet gehad. Vaak is een foto multi interpretabel en is het dus maar net hoe je hem opvangt. In het echt heb je soms ook slechts een fractie van de tijd, maar bewegend beeld is veel duidelijker te herkennen dan een foto vanuit een 'vreemd' perspectief.
    Direct gevaar is iig remmen, mogelijk gevaar is gas los en anders niets.
    Had een keer zo een proef vraag gedaan, bocht lag enorm ver weg, dus doe je nog niets. Echter, moest je volgens het antwoordt toch alvast gas loslaten of remmen omdat een bocht nadert. Gevaarherkenning moet je gewoon in de auto leren, en dan nog leer je tijdens het lessen lang niet alles. Eigenlijk moet je een fout maken, alvorens je het gevaar erkent. Dat heb ik iig met de motor. Dan denk je dat je netjes hebt ingevoegd, maar hoor je later de mogelijke gevaren of hoe je anders had moeten invoegen.

5. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb nu weer zo'n toets gemaakt, ik had dit keer 1 fout in de gevarenherkenning (en 6 in de overige, dus ik ben toch gezakt, daar niet van :+ - 2 van die fouten kwamen overigens wel omdat de site niet snel genoeg het antwoord wat ik gegeven had laadde en als je niks ingevuld hebt dan telt ie het fout, ik had dus wel het goede antwoord ingevuld, dus ik was eigenlijk geslaagd deze keer) en dat was deze:

Ik had hier dus 'A. Remmen' ingevuld. Het slaat gewoon nergens op. Bij andere vragen is dit gewoon volop remmen en hier is het ineens gas loslaten :confused:

Sowieso heb je heel veel verschil in moeilijkheidsgraad in de vragen. Bijvoorbeeld een open vraag: Hoeveel meter lang is de meest voorkomende vrachtwagen die u wilt inhalen? Dat is dus 18,75 meter, die had ik dus fout. Een andere meerkeuze vraag was: Wat is het europees alarmnummer: A. 112; B. 0661; C. 7893. Dat is toch belachelijk :+ Ik mag hopen dat alle vragen die ik op het officiele examen van het laatste soort zijn. Dan wordt het 0 fout :p En als het allemaal van die andere vragen zijn dan wordt het waarschijnlijk zakken.

Laatst bewerkt: 18 okt 2009
  6. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Haha die vragen van dat officiele theorieexamen zijn wel zo fucking makkelijk :lol: Echt veel makkelijker dan die van 4Traffic. Ik heb nu ff 10 gratis vragen gemaakt. Dit was er een van:

Het woordje 'te' zegt het dus gewoon al :+

7. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Dit niveau komt nergens in de buurt van het "officiële theorie-examen" hoor. Met deze verwachting zou ik niet naar het CBR gaan. Die 4traffic vragen die je hierboven post kan je ongeveer verwachten.

8. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Waarom zou je in godsnaam vol in de remmen gaan 8) Er is nog lang geen gevaar, je gaat maar 30km/h en de afstand tot de fietser is nog zo'n 10-15meter daarnaast rijdt er niemand achter je. Gewoon rustig wat vaart minderen (door gas los te laten..) is ruim voldoende.

9. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ruitenwissers aan en gasgeven! 8)
    Of mag dat niet?

10. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Let wel: Je rijdt maar 30 km/u en die fietser is nog een stukje verder dus remmen is absoluut nog niet nodig. Gas loslaten is idd de beste keuze.
    edit: Oh ik zie nu pas de post van Gerjan :p

11. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Pff ik heb nu een heel examen gemaakt van het CBR (a 1,30 per stuk - geen nood, kosten zijn voor pa en ma) en ik ben echt dík gezakt :'-( Dus ik ga mijn ouders nu flink op de kosten jagen en nog wat van die andere examens doen.

De aantwoorden op de vragen bij dit examen over gevarenherkenning waren echt totaal anders dan bij vergelijkbare vragen op 4Traffic. Ik had 16 fouten in de gevarenherkenning 8) Echt puur omdat die antwoorden dus zo verschillen met 4Traffic. Ook zie je bij deze vragen, omdat de "foto's" getekend zijn, helemaal niet goed welke snelheid de andere weggebruikers hebben.

Daarnaast had ik nog eens 6 fouten in de overige vragen. De rest was redelijk simpel van die vragen, maar die waren dan weer ziekelijk moeilijk. Dr is echt geen middenweg 8)

12. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Download Koop gewoon zo'n cd met 20 oefenexamens erop die zijn ook nog een stuk beter...

13. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Een stuk beter? Dit zijn de officiele examens met vragen die ook echt in het examen voorkomen. Het lijkt me dat dat dan tamelijk goed is of niet?

14. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Kutzooi! Weer gezakt. Weer 13 fouten bij die kutgevarenherkenning. Die zijn echt fucking kut op die site.

Dit is er bijvoorbeeld een:

Zou jij niet remmen als je met 80 km per uur recht tegen iemand oprijdt?! 8)

EDIT: GODVERDOMME! Wat is dit voor bullshit.

Ik koos hier voor gas loslaten omdat er een scherpe bocht aankomt, maar dat was fout. Die kerel verteld dat je hier voor niets doen moet kiezen, maar wel voorbereid moet zijn om te remmen voor de scherpe bocht. Ook moet je ruim voor de bocht vaart minderen!!!! WTF zeg. Gas loslaten is toch vaart minderen. Wat een kuttoets zeg. Die van 4Traffic waren dan tenminste nog enig logisch. Deze slaan vaak gewoon helemaal nergens op.

15. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Als je gas loslaat met 45 sta je in dat onderste geval al lang stil voor dat je de bocht berijkt :+

Die bovenste is wel vaag... Dat is toch de voorkant van een auto die je ziet? Dan knal je daar toch met 80 boven op? Niet dat remmen op zo'n afstand nog nut heeft maar toch 8)

16. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ja die toetsen zijn zeker beter. Komen gewoon goed in de buurt van het echte theorie-examen. Kosten ook niet voor niets geld en de meeste zijn al tientallen jaren op de markt (wel elke jaar recente versies), er zit ook een hoop ervaring in, om het maar zo te zeggen.

Wat betreft die laatste twee vragen.

Als jij achter een auto zit, die ook 80 rijd en er dicht op zit ga je niet vol je remmen intrappen (tenzij hij remt). Dat is echt bullshit, je neemt afstand door je gas los te laten. Remmen doe je alleen wanneer je met gas loslaten niet de gewenste snelheid bereikt binnen een bepaald tijdsbestek. Maar idd vage vraag.

En de tweede, die bocht is nog fucking ver weg man. Die praktijk ervaring heb je misschien nog niet, maar je remt pas vlak voor de bocht, niet als hij nog zo ver weg is.

17. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Umm Danger, dat eerste plaatje laat de voorkant van een auto zien.

Hij zit dus nog maar een paar meter van de voorkant van een andere auto af met 80.. dan ga je niet gewoon je gas loslaten 8)

Maar goed, echte theorie is ontzettend makkelijk. Had maar 1 fout op de gevarenherkenning en 2 op de overige dingen. Terwijl ik bij de oefenexamens maar 1 keer geslaagd was van een stuk of 10 examens :+

18. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Haha inderdaad. In dat geval is het D: activeer je schietstoel :+.

19. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    He kutzooi ik ben gezakt. 2 fouten teveel in het gewone gedeelte (7 fouten dus). Een aantal keer twijfelde ik ook bij een vraag en meteen erna had ik dan bij sommigen zoiets van 'Kut dat was fout'. Shit he. Nu maar hopen dat ik snel weer op kan.

20. FrostbiteNL

FrostbiteNL As We Fight

Leuk Bevonden:
    0
    Vanochtend praktijk examen gehad en ik ben geslaagd!

Het ging wel lekker, op het punt na waar ik bijna door rood reed, maar m'n examinator vond dat ik goed keek en ook op alles goed reageerde. Wel grappig, want kijken was 1 van mijn mindere punten tijdens het lessen.

Nu vanavond gauw naar het gemeentehuis om alles aan te vragen :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina