Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    van mij hadden al die landen wel mee mogen doen met het wk.
    Dat is nadeel dat er veel goeie teams in europa spelen.

2. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    Bosnië gaat hopelijk Portugal naar huis sturen! :cool:

3. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Dik gedrukt gaat denk ik door al hoop ik natuurlijk dat Bosnië Portugal gaat verslaan. En Ierland op het WK zou ook wel mooi zijn

4. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Sluit me hier bij aan. Meest realistische voorspelling.

Rusland vs Slovenië: Absolute overmacht voor Rusland. Slovenië heeft het verrassend goed gedaan in de kwalificatiegroep, maar dat komt vooral door structureel falen van Tsjechië en Polen. Matige ploeg met matige voetballers die het sowieso gaat afleggen tegen Arshavin en Hiddink.

Oekraïne vs Griekenland: Het moeilijkste om te voorspellen imo. Schat Oekraïne wegens Tymoschuk, Voronin en (toch) Shevchenko hoger in dan Griekenland. Zie ze ook liever doorgaan met het oog op het voetbal. Als ik naar Griekenland kijk word ik impotent.

Ierland vs Frankrijk: Op kwaliteit legt Ierland het op alle fronten af. Echter kan Ierland nog wel stunten als ze goed compact blijven spelen. Als ze in Dublin een goed resultaat boeken, dan kunnen ze het goed dichthouden in Parijs. Frankrijk blijft een team van individuën en speelt doorgaans dramatisch. En vergeet niet dat ze bij de vorige kwalificatie tweemaal hebben verloren van Schotland. En Ierland is nou echt wel beter dan de Schotten.

Plus: Ik heb een zwak voor Ierland sinds ik jaren terug naar Nederland-Ierland was geweest. Geweldig volk en supporters. Veel meer plezier mee gehad dan dat achterlijke ''opblaasklomp-op-mijn-hoofd-en-polonaise-lopen-en-verder-geen-sfeer-maken''-supportersvolk van Oranje

Portugal vs. Bosnië:
    Portugal gaat zich hoogstwaarschijnlijk gewoon kwalificeren. Puur op kwaliteit gericht moet dit makkelijk worden. Echter als Portugal zo beroerd blijft spelen zoals ze nu al twee jaar doen, en Bosnië die Balkanspirit naar boven kan krijgen, dan zie ik ze nog wel stunten. En de aanwezigheid van Dzeko, Ibisevic en Misimovic kan doorslaggevend zijn. Topspelers. Maar normaliter gaat Portugal door. Dat dan weer wel

Edit/

Aan de andere kant zal Frankrijk zich wel kwalificeren om mijn theorie te bevestigen voor de eindzege. Sinds 1974 wordt de huidige trofee (die dikke klomp goud wat ergens op een wereldbol moet lijken.) uitgereikt aan de wereldkampioen. Sindsdien zijn er vijf verschillende landen wereldkampioen geworden. De verdeling is als volgt:

West-Duitsland: 1974 en 1990
    Argentinië: 1978 en 1986
    Italië: 1982 en 2006
    Brazilië 1994 en 2002
    Frankrijk: 1998 en....

Frankrijk is het enige land van dit rijtje die de huidige trofee maar één keer heeft gewonnen. Om dit rijtje compleet te maken, dan zullen ze wel wereldkampioen worden. 8)

5. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.857
    Frankrijk had hem in 2006 moeten winnen. :'-(

6. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Helemaal niet, Frankrijk speelde echt lelijk dat WK. Ik verbaas me nog altijd hoe ze het voor elkaar hebben gekregen om de finale te halen. Bovendien had ik van tevoren voorspeld dat Italië wereldkampioen zou worden, en dat heeft me mooi wat centen opgeleverd toentertijd:)

7. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Gast, ga effe een berg beklimmen ofzo.

8. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.857
    Oké.

Ik heb niks met beide landen en zou het prachtig vinden als ze volgend jaar zo snel mogelijk eruit worden geflikkerd, maar ik had liever dat Frankrijk hem toen zou winnen. Puur als laatste aandenken aan Zidane, maar die heeft een hele andere herdenking gekregen sinds die finale. :+

9. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Inderdaad. Een passend afscheid; gefrustreerd, zonder prijs, met het schaamrood op de kaken langs de wereldbeker lopen die Materazzi luttele minuten later omhoog heeft gehouden.

10. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Het finalestadion is trouwens opgeleverd en klaar voor gebruik (moet volgens mij nog wel een grasmatje in, maar dan is het echt af8))

11. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Dubbelpost:D!

Komende week de play-offs:

Nieuw-Zeeland - Bahrein (eerste wedstrijd al gespeeld, werd 0-0)
    Costa Rica - Uruguay
    Ierland - Frankrijk
    Portugal - Bosnië-Herzegovina
    Rusland - Slovenië
    Oekraïne - Griekenland

En de laatste groepswedstrijden in Afrika waar het nog gaat tussen:
    Kameroen en Gabon
    Tunesië en Nigeria
    Algerije en Egypte

Wat is jullie verwachting?

12. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
    Nieuw-Zeeland - Bahrein (eerste wedstrijd al gespeeld, werd 0-0)
    Costa Rica - Uruguay
    Ierland - Frankrijk
    Portugal - Bosnië-Herzegovina
    Rusland - Slovenië
    Oekraïne - Griekenland

En de laatste groepswedstrijden in Afrika waar het nog gaat tussen:
    Kameroen en Gabon
    Tunesië en Nigeria
    Algerije en Egypte

De vetgedrukte gaan door/winnen

13. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    Portugal en Rusland gaan denk ik sowieso wel door. Frankrijk zal het nog moeilijk krijgen, aangezien ze nu niet echt meer zo goed zijn als jaren geleden. Uruguay zal ook wel doorgaan en dat hoop ik eigenlijk ook.

14. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb hoge verwachtingen van Bosnie en hoop dan ook vurig dat zij ipv Portugal naar het WK gaan.

15. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Nieuw-Zeeland, Kameroen en Nigeria mogen we toevoegen aan het lijstje.

Rusland met 2-1 de eerste play-off gewonnen van Slovenië.

Kameroen en Nigeria hebben hun groepen gewonnen, Nieuw-Zeeland heeft met 1-0 de tweede wedstrijd tegen Bahrein gewonnen.

16. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Leuk voor Nieuw-Zeeland :) Heb ze er ook liever bij dan Bahrein

17. Ashavan

Ashavan Guest

Het word tijd dat Duitsland weer eens een WK wint :D

18. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Uh...8)

19. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.857
    Egypte 1-0 voor, nog 5 minuten. Moet nog een doelpuntje bij om gelijk qua alles te komen met Algerije. Gaat niet meer lukken denk ik. :mad:

20. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Heb wel sympathie voor Nieuw-Zeeland (al komt het meer door The All Blacks dan The All Whites, maar dat terzijde8))

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina