[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Gdzr, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Heb je trouwens geen uPnP optie op je router? Dan dat gewoon gebruiken :)

2. Gizmo007

Gizmo007 Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    upnp heb ik al ge enabled(weet niet echt wat het inhoud maar toch het is ge enabled.

3. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Als dat geactiveerd is, je hebt je router trouwens wel eens herstart neem ik aan(?), zou het apparaat (je xbox hier) zelf de te-openen-poorten moeten doorgeven aan je router welke hij nodig heeft voor optimale verbinding.

4. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Dan moet je de Xbox een automatisch ip geven en dan werkt het (hoort het te werken). Oja DHCP moet ook aanstaan in je router.

5. Gizmo007

Gizmo007 Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    DHCP staat ook aan, ik vind het echt raar. klopt niks van bij mij volgens mij.

Ik heb trouwens een Gigaset sx552 WLAN dsl van siemens.

Laatst bewerkt: 23 okt 2009
  6. Heartbeat

Heartbeat Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nu ik een nieuwe xbox heb kan ik mn mates niet meer joinen.

Wat kan het probleem zijn? Als ik de verbinding test via mn xbox komt er niet te staan dat m'n nat niet OPEN staat of iets dergelijks.

Welke ports moet k open zetten? Zou dat het kunnen zijn? En hoe kan je via je pc checken of 't open staat yes or no?

Merci

7. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Als je router UPnP ondersteunt moet je dat aanzetten dan hoef je niet manueel poorten te openen.
    Anders kan je volgende poorten forwarden;
    • TCP 80
    • UDP 88
    • UDP 3074
    • TCP 3074
    • UDP 53
    • TCP 53

8. Heartbeat

Heartbeat Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dankje, heb het gefixt en dat UPnP stond al aan. Maar denk toch dat het niet aan mij ligt maar aan hem.

9. Gizmo007

Gizmo007 Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    UPNP staat aan bij mij. Lukt dus nog niet. Als ik bij xbox ip statisch maak krijg ik steeds de volgende foutmelding: Your DNS server can't resolve the names of the xboxlive servers or xbox.com. Moet ik mijn DNS settings ook manual doen voor een statisch ip?

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    als je port forward gebruikt werk upnp niet!

11. Gizmo007

Gizmo007 Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Oke dus eerst port forward allemaal wegzetten en dan nog eens proberen.

Dit gedaan en nog steeds strict. ik heb het geprobeerd met ip settings op manual en een keer met ip settings op automatic. Ben wederom radeloos haha.

Laatst bewerkt: 26 okt 2009
  12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Op ip automatisch zetten .. het duurt plus minus een half uur en meerdere reboots van je xbox voor je router het door heeft. Is je modem ook een router? Welke provider heb je etc.? Heb je de nieuwste router firmware?

13. Gizmo007

Gizmo007 Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Mijn router heeft een ingebouwd modem. provider is kpnplanet. waar kan ik dat controleren of ik de laatste firmware heb? Ik heb op mijn kamer trouwens een splitter staan via dat ding krijgt mijn xbox dus internet. ik weet niet of dat nog verschil maakt.

14. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Hub of switch? En je kan normaal altijd de firmware versie controleren op de instellingspagina van je router. Als je, en normaal gezien niet neem ik aan, die nog nooit zou geupdate hebben staat de fabrieksgeinstalleerde firmware versie soms ook op een sticker onderaan de router zelf.

15. Gizmo007

Gizmo007 Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Wat is het verscil tussen hub of switch?

16. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Ze doen eigenlijk hetzelfde, je netwerkapparaten met elkaar verbinden, maar een hub is 'eenvoudiger' en verdeelt de bandbreedte van het netwerk over alle aangesloten apparaten, terwijl een switch volledige netwerksnelheden levert aan elke poort.

17. Gizmo007

Gizmo007 Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Oh nou weet niet precies wat het is. maar maakt het uit voor de NAT?

18. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Ja normaal zou daar het probleem niet mogen zitten, is eerder een probleemkind wanneer je 2 routers achter mekaar hangt.
    Maar je krijgt dus een DNS failed error? Heb je alles manueel ingevoerd bij je instellingen dan? Zeker de correcte DNS settings gebruikt? Het moet hetzelfde zijn als je default gateway.
    En heb je al geprobeerd je ip adres settings op 'auto' te zetten?

19. Gizmo007

Gizmo007 Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Allemaal gedaan zoals het moest. Ik heb je nog een PM gestuurd misschien is dat een mogelijkheid?

20. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Heb niets ontvangen... Maar je gebruikt KPN planet ofzo las ik ergens? Is dat die experiabox? Zelf geen ervaring met die Nederlandse provider maar daar is wel een apart topic over, en op tweakers stond er ook een artikel over de kinderziektes en problemen met dat ding... maar het lijkt me toch wel straf mocht het algemeen daaraan liggen aangezien ze bij de MS xbl partners staan, tenzij er natuurlijk iets met jouw modem specifiek zou zijn.

Je werkt dus gewoon met een modem/router in 1, en hebt daaraan een switch hangen met je pc & xbox 360? Misschien toch wel eens alles opnieuw proberen met je xbox 360 rechtstreeks aan je modem, IP op auto, UPnP inschakelen, port forwarding en DMZ uitschakelen en alles resetten.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina