Om maar een post te quoten van een jaar oud, maar OK:
Ik heb op mijn laptop nog Windows XP draaien, maar ik ben toch wel erg benieuwd hoe Windows 7 zou draaien. Ik zou natuurlijk gewoon Windows 7 er op kunnen gooien, maar mocht het toch te traag werken kost het ontzettend veel tijd.
Als ik de systeemeisen van WinXp vergelijk met die van Win7 is dat een gigantisch verschil (net als met Vista). Ja duh, XP is al bijna 10 jaar oud, maar goed.
Nu zijn mijn ervaringen dat in de tijd dat ik van Win98 naar XP over ging het toch erg belangrijk is om oa voldoende RAM geheugen te hebben.
Hoewel (uit mijn hoofd) voor XP minimaal 128MB RAM nodig was, draaide alles pas echt lekker bij 512MB of zelfs 1GB geheugen. Doordat ik soms veel Adobe programma's tegelijkertijd gebruik ben ik naar 2GB geheugen, dat scheelde toch echt een hoop.
Wat ik me dus afvraag, mijn laptop heeft nu 2GB RAM geheugen met Intel Duo Core @ 1.6Ghz. Moet dit voldoende zijn om Windows 7 lekker vlot te draaien, of ga ik hiermee echt tekort komen omdat Win7 van zichzelf veel RAM geheugen vreet?
Of gaat bij Win7 een soort hetzelfde verhaal op als bij WinXP: minimaal 1GB geheugen, 2GB aanbevolen en om echt lekker te draaien 3GB/4GB geheugen?
Voor zover ik heb kunnen vinden benaderd Windows 7 de systeemresources en geheugengebruik totaal anders dan Windows XP.
Uitbreiden van het geheugen is nogal lastig, aangezien ik maar 2 sloten heb.
Laatst bewerkt: 19 okt 2009