1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Windows 7

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door broodplank, 29 dec 2008.

1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Kan je via Windows Update binnen halen :)

Zo kon ik kiezen uit de volgende talen :+:

Laatst bewerkt: 15 okt 2009
  2. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt, heb het gevonden. Nu nog zorgen dat windows allebei me hardeschijven ziet.

3. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Welke versie? Ik had de Professional versie gedownload van MSDNA in het Engels maar de mogelijkheid om die in het Nederlands te zetten kon ik niet vinden. Inmiddels Ultimate in het Nederlands op zowel mijn laptop als desktop PC draaiend.

4. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Enterprise, heb het in het Nederlands nu.
    Alleen ziet hij maar 1 van de 2 hardeschijven, maar volgens mij las ik al ergens hoe ik dat op kan lossen,

5. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Wat moet ik eigenlijk allemaal instellen in de windows firewall? Ik wil iig online kunnen gamen.

6. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Kijk bovenaan de pagina :+

@Dusky: niks. Als je een game start zal de firewall vragen wat je wil, programma toestaan of blokkeren. Gebeurt dat niet en kan je niet online, kan je het programma zelf toevoegen aan de lijst met uitzonderingen in het configuratiescherm.

Laatst bewerkt: 15 okt 2009
  7. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Om maar een post te quoten van een jaar oud, maar OK:
    Ik heb op mijn laptop nog Windows XP draaien, maar ik ben toch wel erg benieuwd hoe Windows 7 zou draaien. Ik zou natuurlijk gewoon Windows 7 er op kunnen gooien, maar mocht het toch te traag werken kost het ontzettend veel tijd.

Als ik de systeemeisen van WinXp vergelijk met die van Win7 is dat een gigantisch verschil (net als met Vista). Ja duh, XP is al bijna 10 jaar oud, maar goed.

Nu zijn mijn ervaringen dat in de tijd dat ik van Win98 naar XP over ging het toch erg belangrijk is om oa voldoende RAM geheugen te hebben.

Hoewel (uit mijn hoofd) voor XP minimaal 128MB RAM nodig was, draaide alles pas echt lekker bij 512MB of zelfs 1GB geheugen. Doordat ik soms veel Adobe programma's tegelijkertijd gebruik ben ik naar 2GB geheugen, dat scheelde toch echt een hoop.

Wat ik me dus afvraag, mijn laptop heeft nu 2GB RAM geheugen met Intel Duo Core @ 1.6Ghz. Moet dit voldoende zijn om Windows 7 lekker vlot te draaien, of ga ik hiermee echt tekort komen omdat Win7 van zichzelf veel RAM geheugen vreet?
    Of gaat bij Win7 een soort hetzelfde verhaal op als bij WinXP: minimaal 1GB geheugen, 2GB aanbevolen en om echt lekker te draaien 3GB/4GB geheugen?

Voor zover ik heb kunnen vinden benaderd Windows 7 de systeemresources en geheugengebruik totaal anders dan Windows XP.
    Uitbreiden van het geheugen is nogal lastig, aangezien ik maar 2 sloten heb.

Laatst bewerkt: 19 okt 2009
  8. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Werkt prima met 2GB hoor!
    Het zou gewoon vlot moeten werken op jou laptop.

9. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Duur!

Als je school bij surfspot aangesloten is kun je hem daar nu ook bestellen voor de helft van de prijs.

10. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
    Kan je met elke Engelse Windows 7 een Nederlands taalpakket installeren, want ik kan misschien een Engelse Ultimate versie voor €17 krijgen

11. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Dan krijg jij meer korting :p De upgrade is daar voor mij gewoon €70, scheelt misschien een tientje met een OEM. Ik zie ook de EN 64 retail voor €90 staan, afgezien van de taal toch hetzelfde? Ik kan nl niet upgraden want heb alleen de RC geinstalleerd, en OEM geeft later ook weer gedoe.

12. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Dat is wel de OEM van Home, he ;)
    Die op surfspot is Ultimate.

13. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ja, taalpakketten gaan via de update tool in windows zelf.

Mooi prijsje @ surfspot idd, MS Windows 7 Ultimate Upgrade (64-bits) (SL) €69,75.
    Upgrade is volgens mij wederom als full installatie te installeren. En anders download je gewoon een volledige versie en gebruik je je gekochte serial :)

Verwacht echter geen mooi doosje, dat is wel jammer altijd :+

14. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk lekker duidelijk, kort antwoord op mijn uitgebreide lulverhaal. Ga het toch maar proberen dan! Heb een ghost image gemaakt, dus kan altijd nog makkelijk terug :)

15. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Net als dat Vista prima met 2GB werkt, echter voelt 2GB bij Windows 7 meer aan als Windows XP met 2GB. Gewoon lekker vlot en een stuk resource bewuster (niet altijd even eerlijk tegenover Windows Vista). Het systeem past zich ook aan, aan de hand van jouw configuratie betreft geheugen. Veel geheugen = meer in gebruik.

In principe hoeft dr niet gek veel aan je firewall te gebeuren. Enige zou je misschien kunnen checken of de desbetreffende programma's permission hebben om door de deur te mogen. Daarnaast is het ook verstandig om je netwerkinstellingen (net als met Vista) op 'Home' te zetten. Dan zit het grootste deel al gelijk goed (ook betreft delen enz op eigen subnet).

Laatst bewerkt: 20 okt 2009
  16. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Het delen met windows 7 is geniaal gedaan! Ik heb op zowel mijn desktop als mijn laptop windows 7 geïnstalleerd. Je moet dan een bepaalde code invoeren zodat ze elkaar beiden mogen benaderen via het netwerk. Zelfs de printer aan mijn desktop wordt gedeeld met mijn laptop. Ik heb helemaal niets hoeven te installeren op de laptop. Hij staat automatisch geïnstalleerd op je laptop als je hebt ingesteld dat printers worden gedeeld op je desktop.
    Ook het delen van mappen gaat met een paar simpele muisklikken.

Tot nu toe zeer tevreden over 7 _O_

17. Gamersea

Gamersea Going, Going, Gone

Leuk Bevonden:
    22
    Haha, nou doe mij maar liever een goedkope versie dan een mooi hoesje. Heb nu Windows 7 ook op mijn laptop en desktop draaien vind het echt fijn werken en het start ook flink snel op!

18. Timo12

Timo12 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk eraan om de overstap van Vista naar 7 te maken op mijn PC, heb het op de laptop al gedaan maar wat me opvalt en een beetje irriteert is dat er in de taakbalk alleen het pictogram en niet de naam van het programma staat. Is dit in te stellen?

19. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Jep, hele hele netwerk en driver gedoe is sinds Vista echt een heel stuk verbeterd. Met nieuwere desktops is het vrijwel niet meer nodig om allerlei drivers te installeren. Het netwerk over kopieren gaat ook een stuk beter dan met Vista. Dat is wel fijn.

Een dezer dagen ook maar eens de RTM installeren. Draai nog altijd op de RC..

20. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Doe eens rechtermuis op die balk -> eigenschappen.

Taakbalkknoppen: Nooit combineren
    Kleine pictogrammen gebruiken: Aanvinken

En klaar :+

Deel Deze Pagina