Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    je begeeft je op glad ijs:+

2. Ashavan

Ashavan Guest

Zelfs afgetrainde atleten doen sets met 200kg. Kijk maar naar Anelka met zijn squats. Hij ziet e rniet

3. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Hij wil gewoon dat zijn spieren iets meer zichtbaar zijn. En niet dat je eerst je arm los moet schudden voordat je je spieren kan aanspannen. Dit komt omdat het nu een botje is :p die al best lang niet sport. (geintje daan)

Laatst bewerkt: 26 okt 2009
  4. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Godverdomme moet ik jou eens in elkaar komen slaan? Ik weet waar je woont :+ Maar die eerste zin dat bedoel ik idd.

5. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    snap het ook wel , 'tis alleen idd niet zoals Ashavan zegt dat iedereen die veel tilt meteen de nieuwe Jarno Hams is.

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @ Dusky Demon: hoe is het gezegde ook alweer? Aim for the stars, you might hit te moon.

Iaw jouw doel is stapje 1 van een beginnende bodybuilder. Iaw er een jaartje full pull voor gaan incl goede apperatuur (sportschool is beter), beetje goede voeding en je bent waar je zijn wilt.

Je kan ook een paar matige dumbells kopen, ze af en toe wat boven je hoofd tillen en drie jaar later tot de ontdekking komen dat je armen wel een hele centimeter gegroeid zijn.

beetje gecharcheerd, maar je snapt wat ik bedoel ;)

@Ashavan: niks mis mee en ik kom er nog wel eens maar niet weer voor een logboek

7. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    eerst had ik ook als doel een beetje gespierder te lijken voor de zomer (hoe erg, ik was er zo een :+) maar aangezien ik duidelijk progressie merkte en ik het ook erg leuk vond ben ik er nog steeds actief mee bezig. Voeding blijft lastig om soms vol te houden maar probeer het wel altijd. Verder gewoon 3x per week naar de sportschool om daar even te knallen. Blij dat ik niet tot die grote groep quitters hoorde (die na 2 maanden nooit meer gaan). Als je over dat beginpunt heen bent kan het alleen maar beter gaan en krijg je er veel meer plezier in. Althans, dat heb ik dan;)

8. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Nog een vraagje: Heeft zoiets als whey gebruiken eigenlijk zin als je je niet aan een superstrak eetschema houdt?

9. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    gebruik zelf geen whey, maar volgens mij heeft het dan maar nauwelijks effect. Zult er vast wel een klein beetje van merken maar bij lange na niet zoveel als je een goed eetpatroon hebt.

10. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Als jij genoeg eiwitten uit andere bronnen hebt gehaald kan je whey nog als aanvulling op je eiwitten gebruiken. En het is wel belangrijk dat je toch vrij goed (veel) eet erbij als je echt goeie gains wilt maken (altijd zo eigenlijk).

Ik gebruik het nu net 1 week dus ik kan nog niet echt iets zeggen over krachttoename etc. Mijn eetschema is trouwens nĂ¯et superstrak te noemen, maar ik eet toch wel makkelijk 3000-3500 kcal op een dag weg en dan hebben we het niet over zoete/vette troep. Alleen zou het beste zijn als ik dat verdeel over 6 maaltijden, maar bij mij is dat altijd maar zo`n 3-4. Ik vertel over een maandje of 2-3 wel mijn ervaringen met whey.

Maar je moet er niet van uit gaan dat het een of ander wondermiddel is:9

11. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Mwa denk dat hij bedoelt dat of het ook zin heeft als je totaal geen rekening houd met eten en voedingsschema's.
    Denk het niet. Whey is gewoon een aanvulling op je proteine inname. Als je al niet goed rekening houd met eten dan zal de inname van eitwitten dus ook niet goed genoeg zijn en heb je dus niet veel aan die extra whey. zorg eerst maar dat je goed gaat eten enz en overweeg dan eens op whey te proberen als supplement op je voeding.

12. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Totaal niet is overdreven hoor :+ Ik bedoel gewoon 3 - 4 maaltijden per dag (met af en toe een appel of iets anders tussendoor).

13. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Vraagje over cutten: Bij onze apparaten zie je of het vetverbranding is of conditie, welk van de twee is nou beter om te cutten? Vetverbranding houdt in dat je een niet hoge hartslag hebt. Terwijl dit bij conditie wel is.

14. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Ja 3-4 maaltijden met wat?
    met wit brood en hagelslag of 3-4 maaltijden met rijst & kip en tonijn en walnoten en kipfilet. Is big diffrence

Ikzelf ga altijd voor hoge hartslag/veel zweten. Is bij mij psychologisch gezien het beste aangezien ik dan denk dat ik goed mn best gedaan hebt 8)
    Zelf weet ik niet welke nou echt het beste is maar ik ga dus altijd voor hoge hartslag!

15. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Linkje

Conclusie: Hoe harder je rent, hoe sneller je kcal verbrand. Vrij logisch ook.

Dus conditie is sneller vetverbranden in jou geval.

16. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Ja, dat dacht ik dus ook, maar omdat dat apparaat dus aangeeft wanneer je vet verbrandt begon ik te twijfelen.

Maar bedankt! Ik ga dan meer weer lekker hard werken!

17. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    dat is voor dikke suiciale oude huisvrouwen die niet hard kunnen rennen 8)

18. Ashavan

Ashavan Guest

Sinds begin vorige week iemand die bij mij thuis mee traint. Hij wil ook geen bodybuilder worden. Sterker nog hij wilt trainen om sterker te worden en een betere vechter. Een sport atleet heeft kracht en explosiviteit nodig en wat krijg je niet van het trainen als een bodybuilder? Juist de nodige explosiviteit. Daarom hebben veel voetballers het idee dat ze trager worden in een sprint. Dat komt niet omdat ze geen kracht hebben of dat ze veel spieren hebben. Hun traagheid is omdat ze niet weten hoe hun nieuwe kracht explosief te gebruiken.

Ik train de gast bij mij op explosieve uitbarstingen met gewicht. Veel sets en low reps en dan elke rep so snel als hij kan voordat zijn zenuwstelsel neurologisch vermoeid raakt. Na een eental sets krijg hij weer een neurologische opdonder zodat er weer een paar "easy" en hele snelle sets volgen. Hij doet nu nog maar een bench met 20-30kg, maar over een jaar verwacht ik toch wel dat hij setjes met 100+ kg doet. En nog meer gewicht op de andere oefeningen zoals deads/squats.

Als het weer mooi weer is, en als hij sterker is, dan neem ik hem mee naar buiten samen met mijn Power Sled, kettingen en wat pilonetjes. Tijd om dan wat sprint en spring werk te doen buiten.

Qua voeding is hij ook fucking gemotiveerd. Sinds hij met me mee sport verliest hij gemiddeld 0.5% vet per week. Geweldig dus. En zodra hij rond de 9-11% zit (wat ideaal is voor een atleet) vervolgens lichtjes bulken. Ben zelf erg benieuwd hoe hij zich ontwikkeld. En voor mij is het ook wel motiverend om samen te trainen :D

Me doel is eind van het jaar de 210kg te deadliften en 100-110kg te Push Pressen. Begin van het nieuwe jaar Smolov squat routine doen om die oefening naar de 200kg te brengen. In de lente als er weer langer daglicht is wat Strongman trainingen op pakken en eventueel wat klasse-C wedstrijdjes doen voor ervaring. Heb al zitten aankloten met een Log van 60kg en idem gewicht Atlas Stones voor de techniek.
    ==================================================

Whey heeft ook nut als je niet strikt aan een eetschema houdt. Het is een manier om wat extra eiwitten binnen te krijgen. Daarnaast weet je ook meteen zeker dat je een volledig aminozuur profiel binnenkrijgt. Iets wat je nog niet eens krijgt als je gevarieerd eet. Je krijgt dan alleen de essentiele amino's binnen en de rest niet. En dat terwijl L-Leucine erg nuttig is qua vet verbranding en spierontwikkeling. Eigenlijk kun je stellen gewoon te eten en dan bij de 3 grote maaltijden 2gr losse L-leucine te nemen ipv een whey. Maar waarom moeilijk doen.

Wat betreft fruit...ik vind het overrated. Het is niks meer dan suikers die onnodig je insuline omhoog gooit. Daarnaast wordt je niet blij van fructose. En de vitamines die in fruit zitten kun je ook uit groenten halen welk ook nog eens helpen bij vet verbranding als je de groene groenten neemt. Zeggen dat fruit gezond is is als zeggen dat snoep gezond is. Enig verschil is dat er vitaminen in fruit ziet...welk je wat mij betreft beter uit een complexe koolhydraat bron kunt halen zoals groenten. En dan aanvulling met wat shit als tomaten voor mineralen en anti-oxidanten (anti oxidanten die ook in een paar kopjes groene thee per dag zit).

Rood vlees is ideale proteine bron. Krijg je meteen wat extra natuurlijke creatine.

@Corona
    Die machines moet je niet geloven. Net zoals mensen die beweren dat je een x percentage hartslag moet houden omdat je dan in de "vet verbrandings zone" zit. Gewoon een tempo aanhouden wat snel is en dat je niet staat te hijgen, maar ook geen gesprek kunt voeren met anderen. En varieer in cardio toestellen om je lichaam scherp te houden.

Nog beter is gewoon HIIT of een Barbel Complex als cardio. Bij HIIT doe je bijvoorbeeld 30sec stevig lopen/30sec joggen/30sec voluit sprinten. Dit herhaal je voor 15-20minuten.

Barbel complex pak je de barbel met gewicht. Je doet dan 8 oefeningen a 6reps ermee zonder de barbel op de grond te leggen tussen door. Deadlift, Stiff legged Deadlift, Bent over row, Hanged Cleans, front squats, push presses, back squats, good mornings. Na de 6 reps neem je 90sec rust en doe je het nog een keer met 5 reps. En zo bouw je af tot je 1rep doet. Als het te makkelijk blijkt te zijn na afloop verhoog het gewicht de volgende keer.

Andere cardio variant is 55. Neem een dumbel. zwaai er 10x mee, zonder rust meteen 10 front squats er mee doen. Zonder rust meteen door naar 9reps op die manier etc tot je wederom terug gewerkt heb naar 1rep.

Korte cardio sessies heb je dan, maar wel fucking intens en effectief waardoor het een stuk leuker is dan cardio voor een uur.

Natuurlijk staat of valt alles met een goed eet patroon.

19. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe apprentice bij Ashavan, lijkt me ook wel wat!

En over dat bodybuilders geen explosiviteit trainen is volgens mij een beetje een vooroordeel, want ik hoor van genoeg bodybuilders dat ze heel langzaam negatief reppen en vervolgens heel explosief uitstoten, dit probeer ik ook altijd aan te houden. Bij de laatste reps word het natuurlijk moeilijker om hem de rep er snel uit te persen, misschien dat ik ook maar eens wat lager in reps ga zitten.

En iemand die 20-30 benched met weinig reps, lijkt het me een beetje optimistisch dat hij over een jaar meer dan 100 benched. Ik denk eerlijk gezegt dat 80-85 wat realistischer is. Helemaal omdat hij van zo ver komt, 30 bench op weinig reps is volgens mij vergelijkbaar met een jongen van 13-14.

Maar ik ben benieuwd, en met jou als trainer is natuurlijk ook heel veel mogelijk hehe!

Mijn doel voor 01-01-10 is een 100 kg squat, 130kg deadlift en een 80 kg bench allemaal op 1 RM.

Edit: Nog een vraagje, Vinden jullie incline dumbell press ook niet een veel lekkerdere oefening dan flat bench press?

Laatst bewerkt: 1 nov 2009
  20. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Nouja, ik bench 30 met 15-20 reps, maar ik ben ook een pussy:+. ik denk eerlijk wel dat het haalbaar is. vooral als ie net is begonnen met bodybuilding gaat het toch redelijk snel.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina