[Muziek] Metal algemeen [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door WinterBase, 12 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nugget Leg

Nugget Leg Goedendag!

Leuk Bevonden:
    0
    €16 voor 3 CD's is niet duur. Maar ben niet zo'n fan van Opeth en er zit sowieso geen Media Markt hier in de buurt :mad:

2. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik heb niks met Opeth Willem, dus ik laat ze mooi liggen:)

3. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Geef me dan deze bundel maar van Nightwish, 8 CD's + Shirt :cool:

4. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Zonde dat nightwish zonder dat ene wijf niks aan is. :)

5. Nugget Leg

Nugget Leg Goedendag!

Leuk Bevonden:
    0
    Trouwens, mensen hier bekend met Arsonists Get All The Girls. Lekkere muziek :)

6. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
  7. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ook voor €15,99 zeker? :+

Was het daarvoor dan wel boeiend? 8)

Sorry Cookie <3

8. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Anette kwam er pas bij met Dark Passion Play dus dan hou je nog steeds 7 albums over met Tarja :cool:

9. cfreak24

cfreak24 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    August Burns Red komt als voorprogramma mee met Lamb of God:
    http://melkweg.nl/artikelpagina.jsp?artikelid=154902&disciplineid=muziek

Echt nice. In eerste instantie zouden alleen LOG en Job For A Cowboy komen. Toen had ik me kaartje al en nu komen daar Between The Buried And Me en August Burns Red bij.

Hehe das juist wel lachen:p Met al die 14 jarige emo's in de pit enzo.

Mja ik ken alleen hun nieuwe plaat en die vind ik wel hip.

10. Nugget Leg

Nugget Leg Goedendag!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja weet ik, alleen dat was geen optie omdat het in Amsterdam is en ik de volgende dag gewoon naar school moet. Jammer genoeg. Vind namelijk als die bands goed \o/

11. Vittra

Vittra Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gave CDs, met name die eerste 2 vind ik super. Maar ik had ze uiteraard al lang. Beetje jammer dat het vrije van geest een beetje weg is in het huidige Opeth materiaal, vond Watershed toch wel teleurstellend, blijft nauwelijks hangen. Zeker als je het vergelijkt met meesterwerkjes als Morningrise, Still Life en Blackwater Park.

12. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Helemaal mee eens. Ik vind Orchid heel goed, maar de productie maakt het geluid minder naar wat ik prefereer. Watershed is ook heel teleurstellend, vind heel die CD suf eigenlijk. Alleen The Lotus Eater is wel stoer.
    Ghost Reveries vind ik ook nog wel goed, maar zoals je zegt, de geest is weg. Die hoor je toch wel in het oudere materiaal inderdaad.

13. Vittra

Vittra Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sowieso denk ik dat Lindgren een grotere rol had dan lijkt, als stijlbewaarder van Opeth. Niet dat iemand anders dan Akerfeldt schreef, maar de band is net even te vaak van samenstelling verandert en heeft nog maar 1 bandlid van het eerste uur. Bovendien merk je dat de muziek meer vanuit een commercieel oogpunt is, waar bv Morningrise enorm frivool en experimenteel was. Ik mis ook de melancholiek van Blackwater Park. Wie weet wordt de volgende CD weer geniaal, maar eigenlijk is het beste album sinds Blackwater Park (Ghost Reveries) ook niet in de buurt van de genialiteit van dat album. Ach ja, zulke dingen gebeuren, blijft verder wel een volkomen unieke en ongeevenaarde band.

14. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Mee eens. :)

Einde gesprek. 8) Haha. Kan er weinig meer over zeggen.

15. cfreak24

cfreak24 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand hier nog wat gehoord over Killswitch Engage die naar Nederland komt? Want het blijft verekte stil. Er gingen geruchten dat ze met In Flames enzo in de 013 kwamen met de Taste Of Chaos tour. Maar daar heb ik ook nog niks van gezien. In Flames komt wel naar de melkweg alleen zonder KSE.

Ik wil die band echt zo graag zien. Ik wilde in Januari 2007 al naar ze toe maar dat was toen door de weeks en midden in me tentamen week. En daar baal ik nog steeds van want sindsdien zijn ze niet meer in NL geweest.

16. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ik weet niet of jij ze op CD vet vind (zo ja, gaan :+ ), maar ik heb ze twee keer live gezien en vond er echt heel weinig aan. Ken maar een paar nummers (weet niet of het uitmaakt bij KSE). Dat was wel twee keer op een festival, dus hopelijk kunnen ze in een zaal hun energie beter laten overkomen. :9 In Flames zou ik sowieso gaan kijken. :D

17. cfreak24

cfreak24 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oh KSE vind ik echt zwaar geniaal en ken ik ook al iets van 5 jaar ofzo. Ze behoren tot mijn top 3 all time bands dus dat komt wel goed^^. Hun laatste plaat vind ik wat minder, hij is zeker wel vet maar tis best wennen maar de rest vind ik echt geniaal.

18. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Aaaah, dan zal je het zéker naar je zin hebben. ;)

En tering, ik vind Crack the Skye van Mastodon nog altijd de beste plaat van dit jaar, maar de Amerikaanse black metal band Cobalt kruipt erg dichtbij. De cd Gin is zo bizar sterk. Zeker als het geluid flink open staat, man o man.

19. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Imo is de nieuwe Rammstein toch beste van het jaar. Kort gevolgd door Sepultura en Candlemass. Moet de nieuwste Hatebreed en Slayer nog luisteren,maar ik verwacht nog weinig veranderingen in mijn jaarlijstje.

20. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Hm, Rammstein, nee bedankt. En ik vind het zó jammer dat jij black metal per definitie afschrijft.
    Candlemass is ook een pareltje, heeft al flink wat toeren gedraaid hier thuis. :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina