De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan toch nog makkelijk rijden met dit weer?
    Vriest nog niet, nog geen pekelbende :)

Textiel jas + broek met winter en evt regenvoering, thermokleding eronder, dikke handschoenen met daaronder thermohandschoenen en het is zelfs rond het vriespunt nog redelijk te doen!
    Iets mijn vingertoppen maar verder niet.
    Kopje chocomel bij een pompstation doet het wel altijd goed :)
    Je bent een kwartier bezig met jezelf aankleden, maar dan heb je ook wat. Het is daar nu nog te warm voor maar ok.

Maar inderdaad, als het kouder wordt moet je je echt goed aankleden. Anders ga je inderdaad veel houtiger rijden, dat is niet relaxed. Plus het feit dat de wegen "slechter" worden (nat, bladeren, de nog komende vorst) is dat niet bepaald handig.

Rij nu alleen met extra voeringen erin, maar nog wel mijn goretex handschoenen, die zijn niet speciaal gevoerd.
    Waterdicht en op de linkerhandschoen een ruitenwapper :cool:

Hoe gaat het bij jouw met lessen?
    Ik kan 13 november eindelijk afrijden! Heeft meer dan een jaar geduurd, zucht... 8)

Laatst bewerkt: 29 okt 2009
  2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Gaat wel lekker. Nog een paar lessen en dan gaan we weer voor examen. Is even wachten op rooster nieuw periode en dan kan ik als het goed is de laatste lessen en nieuwe her weer inplannen. Hopelijk slaag ik dit keer wel eens, zal eens tijd worden. 8)
    Her zal denk ook ergens eind november oid gaan liggen, of begin december, beetje afhankelijk van rooster en wanneer ze plaats hebben.
    Kosten door extra lessen en hers tikken hard aan. Hoop dat ik nog wat overhoud voor een motor + pak.

Btw: hoe stuurt nou eigenlijk zo een sportmotor tov een tour / naked bike, of een honda cbf 500 lesmotor? Lijkt me anders sturen, maar verschilt het echt veel, bijvoorbeeld veel meer vanuit de heupen of juist niet? Merk zelf dat ik nog wel eens te veel echt met het stuur / handen wil sturen en minder vanuit de heupen en vraag me af of het dan wel zo geschikt is om gelijk voor een sportmodel te gaan, of dat ik niet beter eerst een tour / naked model kan nemen. Alhoewel, wellicht ga je ook wel anders sturen, juist omdat je meer voorover zit.

3. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Nog 23 uur.

hihi

4. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3

Klopt, gaat prima nu nog. Maar m'n Duc staat bij m'n ouders in de garage. Vd zomer vond ik het iets minder een probleem om een soms snachts buiten te hebben staan (hier waar ik woon, studentenbende). Maar nu kan ik alleen, als ik thuis ben, in het weekend ff rijden. Kom er nu ook niet aan toe ivm studie drukte.

:mad:

5. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    stuurt zeker wel anders, clip-ons is echt vanuit de heupen sturen. De eerste paar keer heb je het gevoel dat de motor heel zwaar stuurt. Dit went wel maar een breed stuur rijd een stuk relaxter.

6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Hmm en scheelt het als je ervaring hebt op een scooter/schakel en dergelijke?
    En dan echt met betrekking tot het sturen.

Hoor verschillende verhalen daarover....

7. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ligt denk heel erg aan de persoon en waarop je hebt gereden. Als je zo een schakelbrommer hebt, zal het motorrijden wel wat makkelijker af gaan qua bediening enzo, maar het echte stuurwerk en rijden betwijfel ik. Dat ligt meer aan de persoon zelf en ervaring. Dat is dan weer het voordeel van lessen met een andere lesser erbij, je ziet hoe hij of zij rijdt en waar bij die persoon de fouten liggen.

8. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Motor weegt al snel 200 kilo, heeft een zwaardere krukas en grote wielen zorgen voor meer gyroscopisch effect. Wat betekend dat het zeker heel anders stuurt. Ervaring op een schakelbrommer kan je wel goed meenemen naar het motorrijden maar een scooter niet, alleen de verkeersregels die je hebt geleerd.

Maar waarom maak je je zo druk over sturen? Leer je direct bij je eerste rijles al hoor ;)

9. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    Vandaag de Triumph weer uitgelaten. Heerlijk weer gehad, zonnetje en niets te doen op de dijken. Achterband voelde ik alleen wel wat zoeken bij gas bocht uit maarja dat krijg je met deze temperaturen. Achteraf aan de acculader gehangen, hopelijk krijgen we nog wat mooie dagen voordat het echte slechte weer begint.

10. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    En hoe was de eerste rit? \o/

11. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    sjoerd is in een stuk doorgereden naar italiƫ :+

en sjoerdie..............is u blij kerel???

12. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Haha ik ben in de zevende hemel. Heerlijke motor.

Na eerste 1,5 km alweer langs een politiecontrole gekomen. Begin toch beetje bang te worden, ook na de ervaring met de testrit ;)

Nee heerlijke kilometers gemaakt, moet wel veel wennen. rij voor mn gevoel dan ook standaard een versnelling te hoog.

Super-motor!

13. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Dope, post nog een paar foto's als je er aan toe komt. Altijd mooi zo'n 749.

14. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
  15. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Nog niet aan toegekomen :p

Misschien straks even met spiegelreflexcamera, hoop dat het licht een beetje meewerkt.

16. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ik maak mij nergens druk over, vraag het mij gewoon af

17. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3

Hehe, en het weer, hier in Amsterdam is het echt hondenweer namelijk.

18. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Ok, wat dat betreft in Limburg nog een beetje geluk dan.

Zie wel veel bewolking, maar hier en daar toch veel blauw (geen politie deze keer;))

19. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik zat gisteren inderdaad nog even te kijken waar Spaubeek ligt. Niet in de buurt van Amsterdam nee :D.

20. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Lekker weertje buiten :mad:

Het kriebelt :mad:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina