Call of Duty: Modern Warfare 2 [Deel 4]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Lijpe Mocro, 25 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Porunga NL

    Porunga NL zo laat alweer?

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    17
    met als klein (saillant) detail dat ik in de game ZELF de trekker overhaal, of juist niet natuurlijk.....

    Horror films doen me werkelijk niets, maar horror games daarentegen vind ik heerlijk om te spelen, je bent zelf die lul die toch dat kamertje ingaat terwijl dat toch een heel slecht idee is.

    Je zit er veel meer in, bent zelf leidend in de ervaring. Voor sommigen misschien niet heel belangrijk (het blijft "maar" een game), maar het maakt wel degelijk een groot verschil in de beleving en het idee dat erachter schuil gaat.

    EDIT:/
    en die aandacht vind jij in dit specifieke geval onterecht? (ben gewoon even benieuwd)
    Ik ben namelijk groot voorvechter van het games moet kunnen verhaal, maar ik weet nog niet hoe ik deze shit nu weer aan mijn familie en vrienden uit ga leggen op de volgende verjaardag.

    kan ze moeilijk na al die jaren opeens gelijk gaan geven he8)
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2009
  2. tigrau69

    tigrau69 DEVIL

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, onterecht. het is een 18+ game. daarom zei ik al eerder over moslims die gemoord worden en noem maar op. er zijn veel belangrijkere dingen om media aandacht aan te besteden dan een paar pixels die een mannetje vormen waar je op kan schieten en dat een aantal van die pixels rood kleuren en dan valt het manntje op de grond en staan de pixels stil.
    Serieus, moet ik me daarom druk maken.
    Op het moment dat je gaat zeggen van " oh wat een erge scene en die burgers hebben totaal geen verweer en worden zomaar afgeknald."
    dan ben je de realiteit en fictie aan het vewarren, en als dit teveel gebeurt dan ben je waarschijnlijk niet geschikt om te gamen, maar hoogstwaarschijnlijk heb je dan ook professionele hulp nodig omdat je niet goed in de maatschappij kan functioneren.

    Het gaat erom dat je het verschil van nep en echt kan onderscheiden.
    Zoals ik zei, ik ben zwaar tegen vrouw geweld in wat voor vorm dan ook. maar als ik in een game een vrouw kan slaan (GTA) dan doe ik dat ook. zou dat in het echt nooit doen, en ook nooit toestaan in mijn bijzijn.
     
  3. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8

    Hoe je dat uitlegt? Dat er een heftige scene is waarin een game je iets ergs laat zien waar jij waarschijnlijk wel even van schrikt?

    Net als films kunnen games je heftige scenes laten zien waar je na het spelen/kijken nog wel eens over nadenkt.

    En dat vind ik positief.
     
  4. Porunga NL

    Porunga NL zo laat alweer?

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    17
    heb je quote even ingekort omwille van de pagina.;)

    Ik ben het met je eens, laat dat duidelijk zijn. 18+ staat er niet voor niets op en 99% van de mensheid kan games echt wel van de werkelijkheid onderscheiden. Ik zelf dus ook.
    Die laatste 1% slaat ook wel door zonder games of films of wat dan ook.

    Wat dat betreft geen enkel probleem mee, MAAR ik ben wel van mening dat deze bewuste "shock" keuze niet slim is omdat gewoonweg men weet dat hier de hele wereld over gaat vallen.
    Als er straks dus allerlei azijnzeikers verboden en weet ik veel wat gaan regelen (onder invloed van debiele media die zonder onderzoek die beelden op TV knallen. Want dat gaat gebeuren natuurlijk) dan leid de hele games industrie daar straks onder.

    Als je toch weet wat een gezeik het oplevert, waarom maak je dan zo'n keuze vraag ik me af. Het is niet alsof MW2 zonder heel slecht verkocht zou hebben denk ik;)

    better safe than sorry zou ik zeggen. Nu is het maar weer afwachten wat er hiervan gaat komen. Olie (of zeg maar gewoon benzine) op het vuur gooien is het allemaal. Totaal onnodig, provocerend en dom naar mijn mening.

    Maar goed, ik leef mijn hele leven al volgens "de weg van de minste weerstand" dus het zal wel aan mij liggen.

    haha, maar het probleem blijft dat ik het ZELF speel ( in tegenstelling tot het passief kijken van een film).
    Daarbij moet ik het helaas gewoon met mijn onwetende vrinden eens zijn als ze zeggen dat het toch niet normaal meer is.
    En het is moeilijk uitleggen/discussiëren als je het met de tegenpartij eens bent;)

    maar goed, boeien ook allemaal.
    Ik koop die game, schiet iedereen verrot en ik hoop dat we jaren na het aanstormende MW2-Gate schandaal nog altijd met zijn allen heerlijk foute games kunnen en mogen spelen in een land zonder censuur.
    (al denk ik dat we het onszelf wel steeds moeilijker maken hoor)

    P.S. sorry voor dubelpost. Modje nodig om het samen te voegen? (of kan ik dit zelf ook?) edit:/ dank u
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2009
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ben het totaal niet met je eens. Films waarin dergelijke gruweldaden op realistische wijze worden weergegeven moet een in mijn beleving een informatief, lerend etc karakter hebben en niet puur voor vermaak.

    Ik maakte eerder al de vergelijking van Schindlers List en Dawn of the Dead. In beide gaan mensen dood, echter de boodschap is van beide films toch net even anders. Wat Cod MW2 nu doet is serieusheid/heftigheid a la Schindlers List nemen daar het label PHUN op plakken en je dat vervolgens zelf uit laten voeren.

    Wat in mijn ogen gewoon wansmaak is. Wat ga je doen als het spel fotorealistisch is, zit je er dan ook nog met een goed gevoel. Of als je het met een fotorealistische 3d bril kan spelen en dan first person een baby om zeep kan helpen. Als mensen dat voor de phun doen is het ook nog ok?

    just my thoughts

    Doe mij maar de Locust :b:
     
  6. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ik heb de clip niet gezien, maar als ik kijk naar hun vorige game dan is dit niet als "PHUN" bedoelt. Juist om je meer in die game te betrekken door zo'n intensieve ervaring. Maar goed, ik vind dat zoiets wel moet kunnen maar dat er wel goed gekeken moet worden naar grenzen.

    Zoals jij ook al aangeeft, games worden steeds realistischer. Als jij over 5 jaar in een fotorealistische 3d wereld mensen loopt af te knallen, zullen er denk ik een stuk meer mensen zijn die een game niet meer van de realiteit kunnen onderscheiden. Als je ziet hoe snel de game industrie zich de laatste jaren heeft ontwikkeld denk ik niet dat je het zo maar de vrije loopt kunt geven.
     
  7. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Er is nog een wezenlijk verschil tussen realisme en informatief. Wie zegt dat de films geen propaganda of indoctrinatie bevatten? Verder zin de vergelijkingen nog steeds mager. Maak eens een vergelijking met bv. GTA SA waarin 'negers' elkaar afschieten. Ook iets wat een groot probleem in de wereld is. Ook iets wat iedere dag voorkomt. Is dat minder erg?

    En dan zijn er nog talloze games waarin je onschuldige mensen en dieren kunt vermoorden. Ook zijn hiervan talloze games die ook realistisch zijn. Wat is het verschil hier tussen dan?

    In al die games haal je zelf de trekker over of wat dan ook...kun je mij uitleggen wat voor jou het verschil dan is. Ik vind het namelijk een beetje hypocriet. Vooral als je de game ook nog eens aanschaft en gaat spelen (van jou weet ik dat niet, maar las net wel iemand die er blijkbaar problemen mee heeft maar toch de game aanschaft).
     
  8. tigrau69

    tigrau69 DEVIL

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    0
    geeft ook niet, ieder zijn mening. maar dat informatieve is maar een handje vol films, zoals idd Schindlers List. maar de meeste zijn toch echt puur rauwe actie voor vermaak.
    ieder zijn smaak.

    simpel gezegd, je hoeft het niet te kopen. het feit dat dit soort dingen toch juist heel erg goed verkoopt zegt duidelijk dat mensen dit dus willen.
    of dat goed is zeg ik niet. ik heb er geen problemen mee.

    fotorealistiesche 3D games, bring it on please.
    Ook daar moet je je eigen grenzen trekken. ik weet dan nog steeds dat het nep is en zal ook dan lekker rondknallen.
    Een baby, dat vind ik te ver, dus zal dat niet doen en dus dat spel niet aanschaffen.
    maar als je dezelfde scene pakt maar dan dus fotorealstisch 3D, dan zal ik nog steeds burgers knallen. is nog steeds een spel.
    geef je mij op een vliegveld een wapen en zeg je knal die burgers neer, dan zeg ik ook nee. dat is echt. die mensen voelen echt pijn en gaan echt dood en laten echte familie achter....enz
    dat bedoel ik dus met onderscheid kunnen maken.
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2009
  9. luigy

    luigy Active Member

    Berichten:
    425
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij is dit geen 'shock-campagne' want het is de bedoeling dat wij dit nog niet eens weten. helaas weet ik het nu wel en zal voor mij al een WTF moment in het spel geruïneerd zijn.

    en ik snap al die ophef er over echt niet. wat maakt het nou uit of je zelf op je controllertje de trigger overhaalt. Het is onrealistisch gemaakt dus zo gruwelijk vindt ik het niet. ik vind films zo als saw en hostel gevaarlijker voor de jeugd daar in zie je realistisch en duidelijk hoe iemand wordt gemarteld. daar vind ik iemand in een spel neerschieten die dan op de grond valt nix bij.

    en trouwens sinds waneer is het erg dat je onschuldige burgers dood kan maken ik noem maar ff snel wat spellen op die mij te binnen schieten waar in dit kan.
    GTA-Carmageddon-fallout-prototype-assasins creed- fable- oblivian. en zo zijn er ongetwijfeld nog honderden op te noemen
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2009
  10. Porunga NL

    Porunga NL zo laat alweer?

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    17
    OK, laatste keer van mijn kant (dan hou ik erover op;))

    Ook ik ga die burgers gewoon lekker (fout) afknallen en die game helmaal platspelen.}:] IK persoonlijk heb er in dat opzicht geen moeite mee. Als je het niet leuk vind speel je het gewoon niet.

    Ik denk alleen dat iets dat zo gevoelig ligt als juist deze scene een bizar slechte keuze is die gevolgen gaat hebben voor de hele industrie. Dat is toch zonde van/voor onze gezamenlijke hobby en dom van de producent? (die dat helemaal niet nodig heeft)

    En dat is het wat mij betreft. Waarschijnlijk best leuk om een keer te doen}:]
    Maar een beetje zonde en onnodig gezien het wereldwijde GEZEIK dat er van gaat komen.

    jullie gaan me toch niet vertellen dat jullie nooit dingen laten omwille van de gevolgen die je van mijlenver aan kunt zien komen?

    *moet opeen denken aan Bruce Willis met zijn bordje om de nek in Die hard with a Vengeance haha*
     
  11. tigrau69

    tigrau69 DEVIL

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    0
    Tenminste heeft IW de ballen.
     
  12. Godfrey

    Godfrey BeCoMe a LeGenD

    Berichten:
    464
    Leuk Bevonden:
    0
  13. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Jezus kan dit geneuzel over of het nou wel kan of neit kan niet naar een apart topic? Word er helemaal kriegel van.
    Not @ Godfrey

    K dacht dat het hier over MW2 gaat maar ik kom vaker het woord PHUN tegen.

    ontopic plz!

    Achievements: blij dat het geen mp achievement zijn die vind ik altijd zo lomp. En ja, het is al gepost :+
     
  14. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    Voor de mensen die graag wat 'LEAKED' GAMEPLAY LIVE willen zien, lees het volgende in de SPOILERS!

    Om 9 uur s'avonds zullen een paar Franse MW2 Fans op Justin TV, nieuwe FOOTAGE laten zien. Dus niet de fransman KOULA60 die eerder de airport missie liet zien, maar andere gasten.

    Om 9 uur s' avonds dus op deze channel: http://nl.justin.tv/callofduty_mw2

    Password: is alweer veranderd, als ik de wachtwoord heb, zet ik 'm op het forum
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2009
  15. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    herriner me er vanavond nog even aan :)
     
  16. Remy669

    Remy669 Active Member

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    Da's dus 9 uur onze tijd?
     
  17. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Jezus wat een kansloos gezeik hier van sommige mensen over het feit dat je pixels neer mag knallen in een missie. Nee, nu zijn het kansloze burgers ... geef ze een wapen en dan mag het wel.

    Eindelijk word je geconfronteerd met de harde werkelijkheid. Voor degene die realiteit niet van fictie kunnen onderscheiden, laat jezelf opsluiten en bespaar andere een hoop leed.
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Eerst zeggen dat MW2 de werkelijkheid is en daarna fictie. Wie kan het nu niet onderscheiden? Daarnaast maak ik me toch zorgen als je denkt dat dit de werkelijkheid is. Voldoe je wel aan de leeftijdsrating?

    Daarnaast noem je mij indirect a) kansloos b) een persoon die zich moet laten opsluiten. Ik geloof dat een broekie als jij dan even de verkeerde persoon te pakken hebt. Bij deze krijg je een ow

    @ rest: als er mensen zijn die met betrekking tot deze game willen discussieren over de inhoud dan kan dat gewoon. Als iemand het idee heeft dat het off-topic is (dus dat het niet over het spel gaat), dan is hij/zij vrij om gebruik te maken van de reportknop.

    Gaan we nu weer vrolijk verder over CoD MW2 :)
     
  19. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Wat een hoop geblaat van je. Indirect, kansloos ... :emo: Lach me echt kapot hier.

    Voel je je aangesproken Kevf? Ronduit BELACHELIJK dat ik hiervoor een OW krijg. Jij vind het smakeloos? Prima, ik vind het tof. Werkelijkheid ja, zoals in ... dit gebeurd in het ECHT ook. Dan zou het niet mogen in een game? Doe je oogkleppen af en kijk eens een keer om je heen.
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2009
  20. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Tja......


    Of je doet gewoon fucking moeilijk? 8)

    Sorry moest even.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina