[Formule 1] Seizoen 2008 / 2009 (DEEL 2)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door FFWD, 21 jul 2009.

1. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Idd...

Tijdens zijn eerste race kan ik mij er wel wat bij voorstellen dat hij nog moet wennen maar inmiddels heeft hij al genoeg vrije trainingen gehad dat dit geen punt meer mag zijn

2. JeePee

JeePee Guest

Hij kon dan wel in ronde 2 op gelijke hoogte van Fisichella beginnen, maar hij had wel benzine in z'n ogen en rijdt toch echt weer de punten in, daar waar Fisichella blijft haken en profiteren van de uitvallers.

Kijk, prima dat je moet wennen aan zo'n auto. Heel begrijpelijk. Maar na al de vrije trainingen, kwalificaties en races in Italie, Singapore, Japan en Brazilie mag je toch op zijn minst wel verwachten dat hij dat ding kent onderhand. En de vergelijking met Kobayashi gaat wel op, want dat was pas zijn eerste races, moest wennen aan de auto, aan de omstandigheden, aan de druk, de lengte van de race, noem maar op. Het waren zelfs zowat zijn eerste meters op het droge die race. En als je dan voor de ervaren rot Fisichella weet te eindigen in een Ferrari die toch wel podium-pace had. Tja. Dan kan je lang en breed ontkennen, maar hij zakt gewoon door het ijs. En hard ook. Waar dat aan ligt? Geen idee. Misschien is die Ferrari wel een schijthok en heeft Raikkonen sinds Hongarije een peper in z'n reet ofzo. Wie zal het zeggen :+

3. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Eerst even zeggen dat ik hier niets ontken, want ik zei al dat hij het belabberd doet. Ik ben ook niet tevreden, heb voor zijn overstap al gezegd dat ie het niet moest doen. Al was het maar omdat ie dan kon blijven bij Force India met z'n 2e plek in Spa.

Ik blijf erbij dat de vergelijking met Kobayashi niet op gaat, omdezelfde reden die ik in mijn vorige post gaf. De Toyota is een heel andere auto dan de Ferrari. Misschien is die wel veel makkelijker te leren kennen. Daarnaast heeft Fisichella wel 4 GP's erop zitten, maar in al die training moet ie natuurlijk gewoon proberen een goede setup voor de race te vinden en goed kwalificeren. Tijd om echt kennis te maken met de auto is er niet. Een echte test dat ie net als vroeger 100+ ronden kan rijden, zou hem goed hebben gedaan.

En waar ik van jou post tegenin ging, was dat je zei 'dan ben je gewoon slecht'. Dat slaat natuurlijk nergens op. Hij zakt door het ijs, doet het slecht bij Ferrari maar dat is wat anders dan een slechte coureur zijn. Slechte coureurs rijden niet meer dan 200 GP's en winnen ook geen wedstrijden.

4. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Ben benieuwd wat ervan klopt. :)

-Edit-
    Als JV komt dan hebben we volgend jaar wel veel (voormalig) wereldkampioenen:
    JV, Alonso, Hamilton, Button en hopelijk Raikkonen nog.

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Vet. :)

6. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
  7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Lekker dan. =(

8. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Er zal dan weinig veranderen denk ik.

9. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ach, wie weet. Even afwachten. Geef de man een kans. :)

10. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Das waar, maar veel hoop heb ik niet.

Anyway, Willi Weber verwacht dat Rubens Barrichello en Nico Hülkenberg volgend jaar bij Williams zullen rijden. Niet echt nieuws natuurlijk maar het versterkt de geruchten wel verder.

11. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Vervelend dat Todt het geworden is. Kan me haast niet voorstellen dat ie objectief zal zijn. Hij heeft de afgelopen jaren steeds namens Ferrari geprotesteerd tegen de andere teams om wat voor reden dan ook en vice versa. Nu heeft ie ook nog eens gezegd dat de deur voor Michael Schumacher ook altijd open blijft voor een functie, om het kliekje maar even helemaal compleet te maken..

Je weet het natuurlijk nooit, maar ze zullen altijd de schijn tegen hebben, of ze nou gelijk hebben of niet. Beter hadden ze een opvolger gekozen die niet echt een band had met een team.

12. JeePee

JeePee Guest

Aan de andere kant... Todt weet wat voor reputatie hij nu heeft, en om daar vanaf te komen kan hij Ferrari natuurlijk bij de eerste de beste mogelijkheid te grazen nemen.

Hoe dan ook, ik had liever Vatanen als de nieuwe man gezien. Ik bedoel... met één hand Pikes Peak oprijden om je ogen te beschermen tegen het zonlicht terwijl je in een wagen rijdt met 750 pk... Hoe vet ben je dan :cool: :+

13. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Hoewel dat natuurlijk niet direct zegt dat je ook een goede voorzitter bent :+

14. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Na 18 jaar bij Ferrari vertrekt deze man, die de meeste vast wel herkennen, naar Lotus toe.

Niet bepaald groot nieuws, maar hopelijk komt dat allemaal vlak na de volgende GP. :9

15. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Moet eerlijk bekennen dat ik niet weet wie het is, ondanks dat ik een Ferrari fan ben=(

16. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Hij is altijd vrij veel in beeld maar zijn bekendste moment is waarschijnlijk tijdens Fuji '08. Hier zie je hem juichen in de pitbox nadat Massa Hamilton had aangetikt waardoor Hamilton als laatste moest aansluiten.

17. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Rosberg gaat weg bij Williams, en waarschijnlijk naar BGP toe. :)

-Edit-
    Glock zou wel eens naar Renault kunnen gaan.

-Edit-
    En de berichten van Kimi naar McLaren worden ineens een stuk luider! Supermooi! \o/

Laatst bewerkt: 29 okt 2009
  18. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Kimi vind Mclaren zijn enige optie toch? Ik hoop wel dat ik hem daar zie volgend jaar.

19. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Maar ook Rally blijft nog steeds een serieuze optie

Zou ook wel lachen zijn als hij een jaartje DTM/WTCC gaat rijden

20. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Nee, WTCC en DTM zouden het niet worden, aangezien hij zulke eisen heeft qua salaris. Bij Ferrari verdiende hij rond de 40 miljoen per jaar. Ik denk dat het gewoon McLaren wordt en dat hij een paar rallys mee mag rijden.

Maar Kimi in de WTCC zou wel heel vet zijn eigenlijk.

Deel Deze Pagina