[Algemeen] Ik heb Rijles

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Als je hem vanavond aanvraagt heb je dikke kans dat hij er vrijdag middag ligt!

Weekend rijden dus :cool:

2. FrostbiteNL

FrostbiteNL As We Fight

Leuk Bevonden:
    0
    Dat hoorde ik ook van mijn buurjongen. Die had het ook op dinsdag aangevraagt en vrjidag had ie 'm binnen. Dus hopelijk heb ik dat ook.

Overigens wel belachelijk dat je voor 40 euro extra 'm morgen al kan krijgen. :emo: Als het nou 10 euro extra was oke, maar 40 is echt overdreven.

3. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Ik wil ook eens gaan beginnen met mijn rijbewijs en het liefst zo snel mogelijk. Dus eigenlijk gewoon een snelcursus. Ik heb een beetje lopen kijken en het wordt aangeboden voor ongeveer 1200 euro. Dit lijkt mij een redelijk bedrag, aangezien dit inclusief praktijkexamen is.

Nu is mijn wie van jullie heeft een snelcursus gedaan en hoeveel was je kwijt? Ook rond de bedrag of echt een stuk minder.

4. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    1200 voor een snelcursus is echt heel weinig, reken maar op een addertje onder het gras.

Maar anders gewoon doen! Ik ben over de loop van een paar maanden veel meer geld kwijt geraakt ;)

5. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Ik denk dat het een slechte rijschool is, ze hebben ook een bovag logo op de site, terwijl ze niet op de site van bovag zelf staan.

Maar hoeveel ben je dan ongeveer kwijt?

6. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Neem gewoon contact op met een paar rijscholen.
    Wat je kwijt bent verschilt zo enorm veel per rijschool, maar ook hoeveel lessen je nodig hebt en wat er wel/niet in zit. Zijn ook rijscholen waar je een pakket kan nemen met X lessen en bijv. 1 praktijk examen, voor bedrag Y.
    Zelf heb ik nooit gekeken naar Bovag logo. Vaak zie je bekende auto's (rijscholen) wel regelmatig rondrijden, of weet je wie er les geeft, en zijn er ervaringen van bekenden die er gereden hebben.

Het komt voor dat men voor zo een bedrag zijn rijbewijs haalt, maar het twee of driedubbele kan ook als je pech hebt (meer lessen nodig hebt, TTT doet, keer zakt etc).

7. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Let wel op dat het slagingspercentage voor snelcursussen echt een stuk lager ligt dan normale lessen. Je moet het goed overwegen. Het lijkt me echt enorm vermoeiend, afhankelijk van hoe lang je erover doet natuurlijk. Maar 4 uur per dag in de auto rijden als je geen ervaring heb zou ik echt niet vol hebben gehouden.

Maar als je het aankan, en je heb er aanleg voor is het natuurlijk wel ideaal om het zo snel te halen.
    En prijs verschilt per mens, de een heeft veel meer lessen nodig dan de ander, ligt er ook aan hoevaak je examen moet doen.

8. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
  9. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik was ook iets rond dat bedrag kwijt voor normale lessen, komt mede doordat ik 2x examen moest doen.

10. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Oke! Ik heb namelijk helemaal geen trek om 2 keer per week in de auto te zitten en een uurtje rond te rijden en dat het dan vervolgend een half jaar duurt voordat ik mijn rijbewijs heb. Ik wel er ongeveer 2 maanden over doen, liefst sneller, maar ik heb de tijd daar eigenlijk niet voor.

Gemiddeld aantal lessen is 30 toch?

11. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Gemiddelde is 40 volgens mij. Maar dat zegt natuurlijk niks. Wie weet ben je wel een natuur talent, of ben je enorm ongelukkig en zak je 5x voor je examen, die al iets van 200 euro per stuk kosten.
    Ik zou je budget echt zo ruim mogelijk inschatten, er lijkt me niets zo dodelijk als dat je geld opraakt en dat je een tijd niet kan lessen.

Laatst bewerkt: 3 nov 2009
  12. FrostbiteNL

FrostbiteNL As We Fight

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is erg goedkoop. Ik ben nu na 29 lessen + TTT + 1 keer examen doen 2260 euro kwijt. Dus zo'n snelcursus is wel een stukje goedkoper.

Maar let wel op dat je dan voornamelijk veel en lang achter het stuur zit. Sommige mensen vinden dan fijn, en sommige vinden het te zwaar.

Zelf wou ik opzich ook wel zo'n versnelde cursus doen, maar ik heb er gewoon geen tijd voor om zoveel tijd per week kwijt te zijn aan rijden.

13. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    hoeveel kost een les bij jullie per uur? Bij mij 40, maar heb ze ook gezien voor bijna 60

14. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Bij mij €41,-

15. chasin11nl

chasin11nl 023!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij was het:
    25 lessen x €40 per uur = €1000
    Rijexamen = €220
    Rijbewijs aanvragen (met spoed) = €71,35

In totaal was ik €1291,35 kwijt.

16. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Wat je bij versneld ook veel hoort (bij ANWB), is dat je eerst in zo een simulator rijdt en dan pas de weg op gaat. En dan kun je met zijn 2en in een auto zitten, waarbij omgewisseld kan worden.
    Heb zelf eerste deel motor redelijk snel gedaan, paar dagen in de week, 4uur achter elkaar (iets minder, en pauze tussendoor). Dat voel je wel achteraf, maar het is te doen, dus auto moet ook wel goed te doen zijn. Op de ANWB rijschool hoor ik mensen er niet echt over dat het te zwaar is ofzo.
    Zijn ook rijscholen dat je bijv. 2x in de week 2 uurtjes rijdt en dan gaat het ook snel. Bij mij wisselde het tussen 1 en 2 uur in de week, als je dan wat meer lessen nodig hebt, lang moet wachten op TTT (en examen), en een keer zakt, dan gaat er flink wat tijd (en geld) overheen.
    Merk ik ook met motor. Was idee om hem redelijk snel te halen. Was ik eerste keer gelijk geslaagd, dan had ik hem relatief snel, voor een aardige prijs, maar goed, zak je 2x en les je tussendoor, dan gaat er flink wat tijd overheen, en lopen de kosten flink op. Als ik mijn rooster voor volgende periode heb, kan ik laatste paar lessen inplannen en dan kunnen we weer een examen inplannen, beter lukt het dan wel eens.

Laatst bewerkt: 3 nov 2009
  17. fifaforthewin

fifaforthewin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    vandaag theorie examen gehaald :p en meteen aangemeld bij de anwb spoed cursus. Ik heb veel tijd doordeweeks dus dan is het ideaal om het in 2-4 weken te halen. Iemand enig idee of er een wachtlijst is?

18. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Ik moet mijn theorie nog aan gaan vragen. Heb nu 18 lessen gehad.

Kijk zo erg tegen de theorie op...

19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    moet het ook aanvragen, maar haat theorie. Vond scootertheorieexamen ook verschrikkelijk.

20. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik was in totaal 1700,- kwijt. Gewoon normaal gelest. Alles in 1 keer gehaald. 27 uur gelest.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina