Problemen met je Xbox 360? Defect? Bekraste DVD's en Kassa [deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ThaBEN

    ThaBEN Active Member

    Berichten:
    877
    Leuk Bevonden:
    0
    De console van mijn vriendin had ook een rrod afgelopen week. We hadden hem nu ongeveer 3 jaar en dacht in eerste instantie dat er geen garantie meer op zat. Dit kwam doordat als je op de site de reparatie procedure bent aan het invullen er met rode letters in beeld kwam te staan: STANDAARD GARANTIE VERLOPEN! We hebben de console al ongeveer 3 jaar en weten de exacte aankoopdatum niet aangezien we hem gewonnen hadden op de Gameplay '06!

    Dus ik dacht dat de 3 jaar garantie inmiddels voorbij was. Toen ik 2 dagen later belde voor een data migration kit ben ik toch nog even gaan vragen of hij inderdaad niet meer gratis gerepareerd kon worden. Bleek dus dat er nog net een aantal weken garantie op zat \o/

    Ik zei toen nog dat wanneer ik op de site de gegevens invul dat ik een waarschuwing kreeg te zien dat er geen garantie meer op zit. Ze legde me uit dat je dan gewoon even door moet gaan met invullen op de site en zodra je via een drop down menu kiest dat het om een rrod gaat krijg je op de pagina erna te zien dat de reparatie gratis is (dus nog onder de garantie valt).

    Dus mensen die niet meer zeker weten of ze nog garantie hebben of denken dat ze geen garantie hebben vanwege de waarschuwing op de site, gewoon even doorgaan met invullen totdat je op de overzichtspagina uitkomt waar dan een bedrag in euro's wordt weergegeven over de totale kosten.

    €0,- betekend uiteraard dat je nog garantie hebt :):
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2009
  2. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Onder de tekst dat de standaardgarantie is verlopen staat dat er voor een RROD een garantie van 3 jaar geld. ;)
     
  3. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    haha je hebt gelijk, hij is nu helemaal dood. Ik heb eens uitgevogeld en het blijkt dat ik code 0102 heb oftewel: Error in the "Digital Backbone" (CPU/GPU/RAM), this is usually caused by a cold solder joint between the GPU and the mainboard.
    There are two theories to fixing this one deals with the "X" clamps that hold down the chips. The other involves re-Heating the chips. DO NOT attempt either of these if your console is still under warranty. If your console is still under warranty return it to the store where it was purchased or call MS to have it replaced.


    Kan iemand mij uitleggen wat dat precies inhoudt:confused:
     
  4. Peter Boudewijn

    Peter Boudewijn Active Member

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    dat als je nog garantie hebt je hem terug moet brengen naar de winkel of MS moet bellen.

    als je geen garantie meer hebt kan je hem open schroeven en proberen de print warm te stoken en de CPU er weer op te "solderen" want je moederbord is zo warm geworden dat hij krom is getrokken en daardoor de contacten los getrokken zijn van de print... (zo is het mij uitgelegd bij me vorige xbox die kapot is gegaan... die is toen zo ook een keer gerepareerd, maar dat heeft ook maar een paar maanden geduurd...)

    Groetjes,
    Peter
     
  5. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Net even mijn status bekeken en er staat: verzonden naar de klant:thumbs:

    Er staat er nu ook een nieuw serienummer, betekent dit dat ik een nieuwe krijg?
     
  6. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Yep, eigenlijk betekend het gewoon hetzelfde als dat ie gerepareerd is. Ze hebben gewoon een nieuw stickertje op je oude gerepareerde xbox geplakt ;)
     
  7. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Heb dus een praktisch nieuwe Elite die ik 3 maanden geleden gekocht heb en werkt goed, alleen Halo ODST werkt niet. Blijkt dus een fout in sommige xboxen te zitten las ik op bungie forum en mensen kunnen dan de xbox opsturen voor reparatie.. alleen die support mensen weten nergens wat van... moet nu via bungie een code opvragen oid en dan die weer doorgeven aan support en dan zouden ze em moeten repareren, maar lees ook dat veel mensen een refurbished xbox terug krijgen. daar zit ik dus echt niet op te wachten, ik heb dat ding net nieuw gekocht. Ik wil geen refurbished xbox ervoor terug hebben :mad:

    Baal hier nu wel ontzettend van, heb nu 3 xboxen thuis staan. 2 zijn RROD beide 2 maanden na de garantie periode en de derde toen maar gekocht omdat reparatie me 90 euro ps zou gaan kosten met beperkte garantie. En nu is zelfs mn nieuwe elite niet goed.. wordt hier zo moe van. Ben zo langzaamerhand meer tijd kwijt om alles te regelen en repareren en bellen dan aan het gamen |:-
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat is zeker vervelend. Aan de andere kant: jouw beide xboxxen hebben t ieder 3 jaar uitgehouden en dat lijkt me een nette score ;)
     
  9. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    3 jaar is idd netjes, maar net na die 3 jaar echt alleen maar gemieter, heb nu al meerdere RRODS gehad en dus geen garantie meer. Had beter na bv 2 jaar al kapot kunnen gaan dan had je weer een extra jaar garantie gekregen. Maar eerste 3 jaar probleemloos, afgelopen jaar 1 grote ramp, 1 na de andere een RROD en nu zelfs mn nieuwe Elite die problemen heeft. Begin het echt beetje zat te worden, 1 of 2 keer een RROD ok, maar nu wordt het me echt te gek 8)

    Misschien kan ik support es bellen of ik 2 kapotte xboxen voor 1 "goede" kan ruilen? :)
     
  10. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb no dus zo'n Traceringsnummer van de vervoerder gekregen, maar dat nummer werkt dus helemaal niet:9

    Ik hoop dat ie vandaag komt maar ik heb eigenlijk geen idee of ze vandaag wel bezorgen bij UPS.
    Ach anders zie ik hem volgende week wel een keer verschijnen.
     
  11. fioranojc

    fioranojc Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zou eigenlijk een nieuw topic moeten komen:
    ''Hoelang ging jou xbox mee voordat hij kapot ging''

    Record:
    2 jaar? :lol:
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Zijn mensen die hem nog van de release hebben. Die van mij heeft het bijna 3 jaar gedaan. :)
     
  13. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Echt de helft van de mensen die ik ken met een xbox360 heeft z'n xbox al één of meerdere keren moeten opsturen.
    Best wel slechte zaak eigenlijk, gelukkig is de service wel goed:)
     
  14. JetfighterNL

    JetfighterNL Active Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, het duurt een paar dagen voordat je kunt tracken
     
  15. mem0

    mem0 Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    MFR Date :2008-01-04 <- is dit nou 4 januari?
    Error code : E 74
    Signaal RoF : ik denk dat er 1 aanbrand de andere 2 branden niet zo fel check anders hieronder wat ik bedoel
    Probleem omschrijving :
    Hoi ik denk dat ik dernet een rrod heb(ff een verhaaltje vertellen hoe het ging)

    Het ging zo ongeveer 10-30 min geleden had ik zin in gta 4 te spelen ik dacht ff aan doen en spelen hup en zo gedaan, maar toen ik aan het spelen was er iets met me graphics er kwamen allemaal rare kleuren en zag dunne witte strepen op niko's kleding.

    Dus ik dacht zal vast wel iets met de cd zitten dus ik haal hem eruit verschoon de cd doe het weer terug erin, maar het bleef dezelfde dus ik dacht stomme cd en deed dirt 2 erin en daar was precies hetzelfde witte dunne strepen in op de homepage(weet nie hoe dat heet zeg maar na dat filmpje met de auto) haal het eruit doe me xbox uit en zet hem na 5 min weer aan en er komt ERROR E 74 en er brandde maar 1 lichtje fel en de lichtje boven en de rechter ervan brandde maar niet zo fel. Als je je xbox verticaal houd dan brandde de links onderin het felst de rechteronderin wat minder en linksboven ook niet fel. Zeg maar als een L als je xbox verticaal houdt

    ik heb nu alle kabels eruit gehaald en wacht tot ik weer wakker word en doe hem daarna weer aan ik hoop dat het over gaat.

    Alvast Bedankt
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2009
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik heb begrepen dat het niet uit maakt of je xbox staat of ligt. De lampjes houden daar rekening mee, ze draaien mee.

    Klinkt als foute boel, dus dat wordt opsturen. Hopelijk komt er een nieuw verbeterd model.
     
  17. mem0

    mem0 Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga hem opsturen, maar wat er bedoeld met "Microsoft zal je vragen of UPS de labels zal meenemen of dat je ze zelf via mail wilt ontvangen"

    En moet je ook op dat doosje opschrijven naar waar die moet worden gestuurd en hoe weten ze dat het weer bij jou moet komen?? Moet je alleen je xbox versturen of ook de kabels erbij

    Sorry dat ik deze vragen stel het is de eerste keer dat ik wat opstuur wat zo groot is.

    Ik vind het echt bale voor mezelf heb ik mw2 gereserveerd komt die over 2 dagen krijg ik dit+ ik kreeg ook nog assassins creed 2.
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2009
  18. JetfighterNL

    JetfighterNL Active Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi mem0

    Meestal krijg je via email de labels van UPS toegestuurd. Dit label moet je uitprinten en plakken op de doos.
    Je moet alleen je xbox in de doos stoppen dus geen kabels. Zorg ook dat je de hardeschijf van je xbox er af haalt.
    Ze weten naar welk adres ze de xbox terug moeten sturen door het serial nummer van je xbox. Dit nummer is gekoppeld aan je naam + adres. Voor de zekerheid kun je nog een brief in de doos doen met je adres.

    Veel succes!
     
  19. fioranojc

    fioranojc Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Je bent ook niet de enige. We voelen met je mee.
    Overigens is het handig om je faceplate, je harddrive (op de bovenkant) en al je kabels van je xbox te monteren zodat je alleen je console zelf opstuurt.

    Karton is overal. ga naar de lokale supermarkt en kijk of ze daar nog een doos voor je hebben. Ze zullen je ongetwijfeld helpen met het vinden van een doos aangezien al hun producten in dozen worden geleverd. Maargoed, als je eenmaal een logo-loze doos hebt dan is het handig om daarin piepschuim of ander beschermend materiaal in te doen om je xbox tijdens het vervoer te beschermen.
     
  20. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Bij 't postkantoor hebben ze ook wel dozen. Er is een postpakket waar de 360 precies in past :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina