[Muziek] Metal algemeen [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door WinterBase, 12 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Volgens mij zat je een maand geleden nog volop Rammstein te luisteren mafkees8)

Black Metal is gewoon niet mijn ding. Ik kan er helemaal niks mee.

2. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Volop? Nee joh. Ik vind Mutter een goed album, de rest matig tot helemaal niks. Mutter ook vrij snel beu geraakt. Wil niet zeggen dat Rammstein een slechte band is (ik vind Mutter zelfs een heel goed album), maar het is niet iets dat mij lang kan boeien. 24 Plays op Last.fm en dan nog 's 20 op m'n MP3-speler is toch niet zo heel veel hoor. 8)

En black metal was ook heel lang niet mijn ding (ik vind het niet gek dat Immortal je afschrikt :+ ), maar check dan 's dingen als Cobalt of de band Malfeitor.
    En jij vind Escutcheon toch zo'n vette band? Als dáár geen black metal inzit, dan weet ik het ook niet meer hoor.

3. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Escutcheon vind ik meer melodic death dan black:cool:

Trouwens geniale plaat aangeschaft:

:)

4. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Zet nou eens The Eucharist op. Je hebt daar, inderdaad, zo'n gitaarmelodie die duidelijk melodic death is, maar luister naar het geheel. De drums, het gehele gitaarwerk. Dat is zó black. Ook de opbouw van het nummer. De hele structuur. De gitaren die van hoge naar weer iets lagere tonen gaan, dan weer hoog, dan weer wat lager. Dan komt er af en toe zo'n typisch melodic death stukje door, en dan echt weer terug naar de black. :cool:

5. Vittra

Vittra Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Platen van het jaar kom ik uit bij Griftegård als nummer 1, erna zijn er nog weinig plekjes voor veel gave cds, waaronder Candlemass, Marduk, Absu, Ignivomous, Immortal, Behemoth, Razor Of Occam, Necrophobic...

6. Willem

Leuk Bevonden:
    686
  7. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk eens aan, de muziek van Mastodon in een western. Ja, waarom ook niet.
    verdienen ze ook wel, ze zijn echt al een tijdje goed bezig. Vond alleen Crack the Skye wat tegenvallen. Veel te clean geproduceerd, maar alle vorige albums zijn echt prima.

8. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    :eek:

Als ik Crack the Skye vol open draai op installatie van m'n vader (heb zelf niet zo'n imposant systeem :+ ) dan blaast dat echt je oren weg. Nog meer dan Blood Mountain. Op een computer met oordopjes, een koptelefoon of zachtjes uit de computerboxjes / speakers, lijkt het album wat soft en komt dat cleane en met de name de duidelijk aanwezige productie als negatief naar voren. Maar zet 'm eens echt goed hard op een echt goed systeem. _O_ Bij het middenstuk van The Czar springen de tranen me in de ogen en The Last Baron is één metalmeesterwerk.
    Blood Mountain heeft dat knotsgekke en wilde, verpakt in technische nummers en ongekende techniek en muzikaal kunnen. Het heeft dat zweverige wat meer op de voorgrond staat op de Crack the Skye, maar nog altijd het wilde en ook nog een beetje dat redneck.
    Idem voor de vorige albums, maar dan met weer een tikkeltje minder mystiek.
    En MAN, gaat de tekst van Oblivion niet door je heen? Grijpt het compleet atonale gitaarwerk je niet? Snijden Diviniations en Quintissence niet door je heen?

Althans, dat vind ik. :9

Als ik me echt vol kan concentreren op de muziek en gewoon ga zitten om te luisteren, dan wint Crack the Skye het van Blood Mountain.

EDIT: Wat een verhaal. Haha. I'm in love. ;)

9. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Nou, je moet toegeven dat de reacties op deze plaat weer zeer verschillend zijn. Of het wordt de hemel ingeprezen en krijgt het alle mogelijke punten, of het wordt als zeer matig gezien.

Persoonlijk vind ik het een aardig album, maar niet meer dan dat.

10. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    :+

Hm, ja, dat weet ik. Voor mij is het echt een meesterwerk en nog altijd mijn favoriete plaat van het jaar. Zal wel niet meer veranderen ook.

11. Vittra

Vittra Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij is het typisch zo'n band die enorm gehyped wordt, maar ik heb moeite het geniale ervan in te zien. Ik vond de eerste 2 sterk, maar vond mezelf maar matig geboeid door Blood Mountain. Misschien komt dat wel omdat ik juist iets meer naar de ongecompliceerde old school dingetjes toe aan het groeien ben hoor. De nieuwe heb ik niet eens aangeschaft (wat op zich best bijzonder is voor een cd verslaafde als ik :p), maar een indruk op Myspace is natuurlijk veel te beperkt om een album te beoordelen. Vond de vocalen er wel negatief bovenuit springen, wat ook aan mijn besluit bijgedragen heeft.

12. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ik vind de vocalen zelfs interessanter / beter om te horen dan die op alle voorgaande CDs. Er zit veel meer in. Maar het is minder knotsgek dan de vorige CDs, zeker Remission / Leviathan. Ach, 't is wat je leuk / fijn / mooi vind.

13. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Ik heb mensen hier nog niet gehoord over de nieuwe (ondertussen niet zo meer) plaat van Megadeth! Wat vinden jullie van Endgame? :)

Ik persoonlijk vind het toch erg dicht in de buurt komen van de genialiteit van Countdown To Extinction. In een interview zegt Mustaine dat hij nu de beste lineup van Megadeth ooit heeft, en daar geef ik 'm gelijk in. Chris Broderick is een held op de gitaar, en niet alleen maar met (Heavy) Metal (Kijk bijvoorbeeld dit en dit). <3

Opening (Dialectic Chaos) is werkelijk fenomenaal, een waar gitaarduel tussen Mustaine en Broderick. Verder zijn 44 Minutes, 1,320, en vooral Head Crusher weer heerlijk typisch Megadeth, snel en hard. :)
    Enige minpuntje aan het album is dat hij toch (weer?) Metallica probeert 'na te doen' met 'mooie' en 'sentimentele' nummers schrijven (The Hardest Part of Letting Go...Sealed With a Kiss), en dat kan Mustaine gewoon niet. Hij heeft er de stem niet voor. Elke keer als ik Dave Mustaine zulke nummers hoor zingen denk ik dat hij denkt: "Tsja Metallica heeft One, Fade to Black, The Unforgiven, ik moet toch ook eens iets maken waarbij de aanstekers omhoog gaan".

Al met al toch het op-een-na beste album van Megadeth ooit :)

14. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Welke band? :+ Met wie als zanger?

15. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Huilie Dave natuurlijk:'-(

16. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ach, dat maakt me niet zoveel uit. Megadeth maakt leuke muziek, niks mis mee, maar het is altijd zo leuk die band te fokken (eigenlijk de mensen die het er over hebben).

17. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Ik wist het, allemaal Metallica-lovers hiero :'-(

18. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Nah, Metallica zijn ook pauperts. :+

19. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Zit je alweer te liegen, met je Creeping Death-obsessie!

20. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Metallica muziek = awesome
    Megadeath muziek = prima
    Metallica mensen = pauperts
    Megadeth mensen = pauperts

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina