[Algemeen] Ik heb Rijles

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Exact hetzelfde, in Venlo.

2. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Over het algemeen, onmiddelijk gevaar = remmen, "dreigend gevaar" = gas loslaten en geen gevaar is gewoon doorrijden. Als je het niet weet, categoriseer het plaatje in een van die drie en vul het bijpassende in.

3. sneaky snake eye

sneaky snake eye SneakySnake Eye

Leuk Bevonden:
    0
    Oke ik heb een beetje een probleempje, een best grote volgens mij. Mijn intructeur neemt dr telefoon nie meer op, dus nou heb ik een nieuwe intructeur gekregen, want ik moet donderdag op her-examen. Nou heeft mn oude instructeur mn theorie certificaat nog. Dus ik heb hem dus niet donderdag, terwijl overal wel staat dat je hem bij moet hebben. Maar wat als je hem gewoon niet meer hebt? heeft iemand dat al meegemaakt?

4. LoukK

LoukK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan in ieder geval geen examen doen zonder je theoriecertificaat. Maar ik denk dat de schuld bij je rijschool ligt dus zou je het op hen kunnen verhalen.

5. sneaky snake eye

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, oke maar wat heb je daar aan? Het is ook hun schuld, maar daar heeft niemand nog niks aan. Heb net ook maar het cbr gemaild. Ik heb immers mn certificaat al laten zien de vorige keer. Ook hoorde ik dat je ook een kopietje kon aanvragen bij het cbr? maar hoe lang gaat dan dan wel weer nie duren.

Laat ik alle mensen een tip geven die nog willen beginnen met lessen, ga niet naar all-in-solo. Echt een klote rijschool.

Edit:// Ik heb hier nou iets op de site van het CBR gevonden: http://www.cbr.nl/faq.pp?categoryid=5&id=24

Moet dat dan maar doen denk ik.

Laatst bewerkt: 6 nov 2009
  6. Remco

Remco Guest

Ik had woensdag mn rijbewijs gehaald en vrijdag kon ik em al ophalen. En niet eens met spoed 8)

Over die kosten: Ik heb 22 lessen gehad + examen voor 999,-. Geen snelcursus. Heb er zo'n 3 maanden over gedaan.

7. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    22 lessen of lesuren? Of is dat hetzelfde?

8. FrostbiteNL

FrostbiteNL As We Fight

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 'm vorige week woensdag aangevraagd en maandag lag ie klaar, maar ik had maandag geen tijd om 'm te halen, dus heb het vanochtend opgehaald.
    Vrijdag's was ie overigens nog niet binnen.

Ook gelijk maar even een rondje gereden. :cool:

9. Remco

Remco Guest

In mijn geval wel: 1 les = 1 uur.

10. sneaky snake eye

Leuk Bevonden:
    0
    Jeej vandaag ook mn rijbewijs gehaald!!! Ik had alleen een stopbord over het hoofd gezien maar toch geslaagd.

Ik heb in totaal 31 uur gelest + 2 praktijkexamens. Kosten: 1800 ongeveer.

11. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Congrats!

Whaha, leuk momentje net, ik ben altijd keurig als ik rij, nooit gezopen ofzo, en net vandaag drink ik 1 biertje, en ja hoor, controle.. Mja, ik weet natuurlijk dus niet of mijn lichaam dat snel genoeg afbreekt, dus zat 'm wel ff te knijpen in de auto.. Maar thank god was het goed :+

12. FrostbiteNL

FrostbiteNL As We Fight

Leuk Bevonden:
    0
    Gefeliciteerd!

Ik was zowat door rood gereden op mijn examen, maar ik was gelukkig ook geslaagd. O-)

Dus dat stopbord negeren valt wel mee dan.

13. fifaforthewin

fifaforthewin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    simulator lessen er nu op zitten. Ging wel redelijk, schakelen heb ik al wel onder de knie en het kijken gaat wel redelijk maar moet nog wel stukken beter.

morgen mijn eerste echte rijles op de openbare weg en in een echte auto. Iemand ervaring met de simulator en de echte auto?

Is het in het echt veel moeilijker of veel makkelijker?

Hoop dat het goed gaat morgen :)

14. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    rijden is helemaal niet moeilijk, het belangrijkste is overzicht houden. Als je gewoon goed rijd (wat dus echt neit lastig is) en goed op je omgeving let is het niet zo moeilijk. tis voor een groot gedeelte ook automatisme, na 10 lessen is het al bijna automatisch dat je goed op je omgeving let en situaties kan inschatten.

15. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Zo'n simulator is volgens mij echt gewoon puur om geld uit je zakken te kloppen.. ding kost immers geen brandstof en de afschrijving is veel en veel minder :+

16. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    snap ook niet waarom je eerst een simulator in zou moeten gaan, bij mijn 1e rijles reed ik gewoon goed en al meteen snelweg gedaan. Zolang de lessee (ofzo ) de rem bediend en goed op je let kan je toch gewoon meteen echt rijden.

17. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Simulators zijn voor mietjes , behalve als je bij de land/luchtmacht /mariniers zit.:D

18. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Al kost zo een simulator en het programma er achter veel en veel meer dan een auto.

Denk dat het gewoon aan de rijschool ligt. Als je spoedcursus bij de ANWB doet, begin je in de simulator.

19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    ongelooflijk trouwens dat het gemiddelde van nederland op bijna 40 lessen ligt.. vind ik echt niet normaal veel.

20. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Mja, het is maar hoe je het bekijkt. Ik heb ook rond de veertig lessen nodig gehad, maar dat kwam omdat ik nog 10 lessen voorgeschoteld kreeg na mijn eerste poging. M.i. is in die lessen niet veel veranderd en er werd niet echt veel op een groot struikelblok gefocust. Ik vond eerlijk gezegd ook dat het aantal extra lessen na mijn eerste poging gewoon te veel was. Reed gewoon elke les lekker daarna en bij de tweede poging gewoon simpel geslaagd. Had wel na 2 of 3 extra lessen gekund... Maar goed, ik ben nu blij met mijn papiertje. Kosten uiteindelijk maar rond de 1600/1700 eu, wat ook zeker valt te overzien.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina