Effect is vrij subtiel in de meeste gevallen. Bij Lothering beslis je om de bandieten weg te laten rennen met hun leven...of dood je ze? Dan krijg je in de Chantry te horen van zo'n Templar dat hij de dode lichamen heeft gezien of dat die bandieten de heuvels in vluchtte.
Als je genoeg disaprovals hebt gehad dat mensen dan je party verlaten? Zoals het vernietigen van de Urn of Ashes en dat Leliane het ging onderzoeken en dus niet meer terug kwam in de party. Beslissing bij de Landsmeet dat Allistair me party verliet waar ik ontzettend van baalde omdat me winning team zo iemand mistte.
In Red Cliff in de bar op die heuvel dat er een elf zit die gestuurd is om het kasteel in de gaten te houden en die je dan betrapt en als boeten doening mee laat vechten in de verdediging van het dorp. In plaats dat je hem dood. In de Fade maak je een afspraak met de Desire Demon of dood je haar ter plekke? De enige bandiet die je in de rug steekt is die elf Crow Assasin Zevran. Althans als je besloten hebt in je team op te nemen.
En zo zijn er nog wel meer subtiele gevolgen van je keuzes. Maar ik ben het wel eensch dat er nog te vaak het gevoel heerst dat je geRailRoad wordt. Of te wel gedwongen om een bepaalde richting te gaan en dat je keuzes eigenlijk niks uit maakt en dat als je links wilt uiteindelijk toch naar rechts geduwd wordt. Dat irriteert me bij Pen and Paper Dungeons and Dragons en ook hier.
Een heel duidelijke RailRoad is dat er de mogelijkheid gewekt wordt dat de weerwolven een alliance met je kunnen sluiten. Forget it...kan doen wat je wilt, maar die gasten zullen je nooit joinen. Het gaat om de Dalish en niet die weerwolven. En ook in dit verhaal moet je een keuze maken welk een impact heeft op de Dalish en wie hun leider is/wordt.
De quest van de Magi Circle vond ik de meest briljante in het hele spel. Het hele stuk door de toren zelf is al erg sfeervol gedaan. Dan ga je naar de Fade en heb je tenminste nog iets wat op een puzzle lijkt. Je moet immers de juiste spirits vinden en dan moet je terug om door lastige gebieden te gaan. En sommige kamers waren niet bepaald makkelijk. Ben je de fireman omdat je door een vlammenzee moest lopen en staan er opeens 2 ice mages je op te wachten waar je extra gevoelig voor bent. Ben toch aardig wat keren dood gedaan. En het gevecht tegen die Demon was ook 1 van de meest uitdagende gevechten in het spel.
Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2009