1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dragon Age: Origins [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Yellow 13, 16 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Klopt de treasures die je kan pakken met je roque zijn geen gemis. Terwijl ik iemand ben die er echt niet tegen kan om dat kistje niet te kunnen openen vind ik het nu lang niet zo erg meer.

    Mis beetje de roque master technique dat wanneer je iemand ongezien in de rug stabbed dat ie meteen dood (niet bij bosses natuurlijk). Party op hold zetten, naar binnen sneaken sterkste tegenstander uitschakelen. Daarna gelijk iedereen stunnen en naar binnen stormen.
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    shit antwoord niet gezien in de vorige thread. Zorgt een playtrough met een ander karakter ook echt voor een ander verhaal?

    verder de ps3 versie net besteld voor 38,- :D
     
  3. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ga dan naar het vorige deel en zoek naar jouw posts met de zoekfunctie. Kies de goede posts en lees dan een paar replies. Luiaard :+.
     
  4. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Quote van Ashavan:

    Post 1001
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    a) dan had mijn pats met DA:eek: geen plekkie gekregen
    b) ja ik ben lui

    :+

    @ Powerlines en Ashavan: tnx

    zie wel even tot hoeveel playthroughs ik kom tot me 2 :cool:
     
  6. Ashavan

    Ashavan Guest

    Met me derde personage ben ik weer wat kleine andere dingen tegen gekomen. Maar het zijn allemaal vrij kleine dingetjes die anders zijn.
     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.488
    Leuk Bevonden:
    3.439
    Omdat jij rogues nutteloos vindt maakt het ze nog niet nutteloos. Rogues zijn in staat de hoogste dps op te leveren, mits je ze goed micromanaged. Ze zijn inderdaad zwak wanneer ze worden aangevallen, al redden ze zich vaak wel in gevechten omdat:

    1) Tegenstanders meestal voor companions gaan met de zwaarste harnassen (niet de rogue dus).
    2) Rogues een hoge dexterity hebben en behoorlijk veel aanvallen kunnen ontwijken.

    Laat Allistar, of welke tank ook, de tegenstanders afleiden en flankeer ze dan met een rogue. Met een goede build zul je versteld staan van de schade (ook bij een ranged attack!) die hij of zij doet. Bouw stealth op en je kunt midden in een gevecht weer in de schaduwen verdwijnen.

    Je vindt inderdaad geen plot critical items in schatkisten of achter gesloten deuren, maar ik heb behoorlijk veel goed spul op deze manier gevonden. Het kraken van deuren en schatkisten levert experience op en al die items kunnen verkocht worden voor extra geld. Vooral in het begin is dat handig.

    Pickpocketing... geweldige skill. Je wilt niet weten hoeveel health vials en andere potions ik heb gejat. Echt heel handig voor in de lastige gevechten. Ik heb zelfs een uber crossbow ontfutselt van een merchant. Omdat Allistar veel strength had bij mij kon hij hem meteen gebruiken.

    Een rogue krijgt sowieso meer skillpoints om te besteden, dus je hebt nog meer keuze opties ook.

    Kortom, er is genoeg positiefs te vermelden over rogues en het lijkt me zeker geen achtergestelde class vergeleken met de rest.
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2009
  8. Ashavan

    Ashavan Guest

    Allemaal leuk en aardig, maar als je een grote groep tegenstanders hebt dan moet je de tank zo bouwen dat hij ontzettend veel health heeft om al die klappen op te vangen eer de rogue eens tijd heeft om de groep voldoende te dunnen. Leuk voor de eerdere levels, maar na een tijdje werken rogues niet meer voldoende.
     
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.488
    Leuk Bevonden:
    3.439
    Natuurlijk niet. Je hebt ook nog een mage en een healer achter de hand die zulke groepen met magic bombarderen en je eigen groep in leven houden. Zolang ik mijn rogue in backstab positie kan manoeuvreren (desnoods via stealth) en hij niet teveel het doelwit van tegenstanders wordt, kan ik bepaalde tegenstanders behoorlijk snel een kopje kleiner maken. De rest is mop up duty.

    Je moet natuurlijk wel de gevaarlijkste tegenstanders het eerste uitschakelen. En dat zijn (zoals je zelfs al aangaf) meestal de mages die behoorlijk hard van een afstandje kunnen knallen, maar totaal geen defensie hebben tegen een goed geplaatste messteek in de rug. En een mage kan zijn spreuken niet inzetten op een rogue die hij niet kan zien.
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2009
  10. Ashavan

    Ashavan Guest

    Sorry, maar zie het nog steeds niet werken in latere levels. Ik herinner me dat op een gegeven moment 2 tanks een must werd om uberhaupt levend uit gevechten te komen. Zelfs met healer en damage/control mages was het niet bepaald een walk in the park. Een rogue kan dan wel een of twee lastige targets uitschakelen, maar ook met een hoge dex is het nog steeds vrij "squashy" in een grote groep tegenstanders. Herinner me een viertal battles waar je in vrij krappe ruimtes van alle kanten besprongen wordt. Dan heb je niet bepaald veel ruimte om even te flanken. En die battles zijn toch best bepalend of je verder komt of niet. Je kan natuurlijk na een paar pogingen de moeilijkheidsgraad verlagen om verder te komen, maar dan is er ook geen lol aan. Maar goed ik heb zelf een rogue assasin en rogue bard in de maak. Het is best te doen nu, maar voorzie al problemen in latere levels.

    Lastige mages moet je inderdaad meteen als eerste uitschakelen. Zodra ze een glyph, paralysis of andere explosieve spell afvuren heb je al meteen een probleem. Meteen neer hakken al moet je door een lading gasten heen sprinten om bij ze te komen.

    Dual Weapon Warrior is op zich best relaxt. Met een vroege skill kun je al meteen meerdere doelwitten tegelijk aanvallen en ze nog stunnen. Meteen wat group control :D
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2009
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.488
    Leuk Bevonden:
    3.439
    We zullen zien. Ik heb wel af en toe problemen, maar nog niet van die aard dat ik de moeilijkheidsgraad moet verlagen. Tot nu toe doet mijn rogue het behoorlijk goed.
     
  12. Big Boss

    Big Boss blaat

    Berichten:
    547
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik wel jammer vind is dat je nooit of zelden wordt geconfronteerd door de keuzes die je hebt gemaakt. Meestal blijft het bij approval of disapproval door je partymembers. Nooit een keer dat degene wiens leven je hebt gespaard je te hulp schiet in een battle of dat hij je weer ambusht bijvoorbeeld.
    Ik vind trouwens de quest dat je de mages en templars moet ronselen echt irritant. Hij is makkelijk, je ken enorm veel attribute punten vinden MAAR hij duurt zo ontzettend lang voor mijn gevoel.
     
  13. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Nou bij mij zijn er al heel wat belangrijke beslissingen geweest, 2 lijnen hebben me 2 mages gekost. Waardoor ik geen mage meer in me playtrough had. Dan nog dingen die me, me weerwolfen gekost hebben :'-( wou ze zo graag!

    En landsmeet is heel leuk als je een paar mensen killed die je ook hadden kunnen helpen ;) maar je hebt gelijk het gebeurd niet echt dat wanneer jij bijvoorbeeld een bepaalde bandiet laat leven hij je later weer probeert te killen ofzo.

    Oh wel heel veel dingentjes hebben effect hoe het spel eindigt
     
  14. Ashavan

    Ashavan Guest

    Effect is vrij subtiel in de meeste gevallen. Bij Lothering beslis je om de bandieten weg te laten rennen met hun leven...of dood je ze? Dan krijg je in de Chantry te horen van zo'n Templar dat hij de dode lichamen heeft gezien of dat die bandieten de heuvels in vluchtte.

    Als je genoeg disaprovals hebt gehad dat mensen dan je party verlaten? Zoals het vernietigen van de Urn of Ashes en dat Leliane het ging onderzoeken en dus niet meer terug kwam in de party. Beslissing bij de Landsmeet dat Allistair me party verliet waar ik ontzettend van baalde omdat me winning team zo iemand mistte.

    In Red Cliff in de bar op die heuvel dat er een elf zit die gestuurd is om het kasteel in de gaten te houden en die je dan betrapt en als boeten doening mee laat vechten in de verdediging van het dorp. In plaats dat je hem dood. In de Fade maak je een afspraak met de Desire Demon of dood je haar ter plekke? De enige bandiet die je in de rug steekt is die elf Crow Assasin Zevran. Althans als je besloten hebt in je team op te nemen.

    En zo zijn er nog wel meer subtiele gevolgen van je keuzes. Maar ik ben het wel eensch dat er nog te vaak het gevoel heerst dat je geRailRoad wordt. Of te wel gedwongen om een bepaalde richting te gaan en dat je keuzes eigenlijk niks uit maakt en dat als je links wilt uiteindelijk toch naar rechts geduwd wordt. Dat irriteert me bij Pen and Paper Dungeons and Dragons en ook hier.

    Een heel duidelijke RailRoad is dat er de mogelijkheid gewekt wordt dat de weerwolven een alliance met je kunnen sluiten. Forget it...kan doen wat je wilt, maar die gasten zullen je nooit joinen. Het gaat om de Dalish en niet die weerwolven. En ook in dit verhaal moet je een keuze maken welk een impact heeft op de Dalish en wie hun leider is/wordt.

    De quest van de Magi Circle vond ik de meest briljante in het hele spel. Het hele stuk door de toren zelf is al erg sfeervol gedaan. Dan ga je naar de Fade en heb je tenminste nog iets wat op een puzzle lijkt. Je moet immers de juiste spirits vinden en dan moet je terug om door lastige gebieden te gaan. En sommige kamers waren niet bepaald makkelijk. Ben je de fireman omdat je door een vlammenzee moest lopen en staan er opeens 2 ice mages je op te wachten waar je extra gevoelig voor bent. Ben toch aardig wat keren dood gedaan. En het gevecht tegen die Demon was ook 1 van de meest uitdagende gevechten in het spel.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2009
  15. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    Ik vond de Fade een heel leuk concept.. totdat ik er al anderhalf uur rondliep en gek werd van het constante shapeshiften. Muis, fireman, golem, spirit, muis: de lol ging er vrij snel vanaf.

    De demon op het einde vond ik vrij makkelijk, maar dat kwam omdat ik hem pinned down had de hele tijd.

    Ik hou maar vol met mijn gebrekkige party, maar merk wel dat het niet makkelijker wordt. Heb te weinig crowd control en spring vooral nogal inefficient met mijn mage om. Wynne heeft bijna nooit mana. Heel irritant.

    Volgende playthrough dump ik alle rogues.
     
  16. Ashavan

    Ashavan Guest

    Mages hebben bij mij ook weinig Mana. In belangrijke battles moest ik controle over ze nemen en ze Lyrium laten zuipen. Wilde geen tactic slots verspillen om te zeggen <-25% use Lyrium :p

    The Fade had ik tegen de Demon dat ik tijdens het gevecht ook van gedaante wisselde omdat hij steeds wisselde van kracht die hij gebruikte. Deed hij ijs dan werd ik Golem, deed hij fire werd ik Spirit etc. Als ik dat niet deed en als de dwerg zelf vocht schoot het niet op. Had op het eind alleen Morrigan nog naast me staan met haar bruikbare ice spells.
     
  17. WesleyRBK

    WesleyRBK Active Member

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand mischien tips om
    Flemeth
    te verslaan? Ik word hopeloos afgeslacht zelfs als ik me difficulty op easy zet.
    Ik ben een mage en me compositie qua groepsleden zijn: Wynne de priest/rogue en de warrior waar ik even de naam van vergeten ben. Maar die al bij je komt als je de grey wardens gaat joinen.
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2009
  18. BabyKing

    BabyKing Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Eey even vraagje. Ik heb da besteld bij gamehubs op 5 november en heb hem nog steeds niet binnen.

    Duurt het altijd zo lang?
     
  19. Ashavan

    Ashavan Guest

    Bij Flemeth...loop er met een grote boog omheen, pak wat je hebben moet en ren zo hard als je kan weg :p

    Zometeen weer even met me Stadself Rogue/Assasin spelen. Zal ik die als tweede specialisation bard of duelist mee geven...hmm... :p
     
  20. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    Bard is aardig, maar kost vrij veel stamina en biedt slechts één boost.

    Duelist is dus betere keuze door de hogere defense. Toch is Ranger ook geen rare keuze, daar die beesten niet eens zo heel zwak zijn en klappen vangen. Als je een blood mage in je team hebt, kan je zelfs van die beesten leechen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina