Button heeft gisteren, net als de managers van Kimi woensdag, een bezoek gebracht aan het McLaren Technology Center. Wordt dus nog spannend door wie het tweede stoeltje gevuld zal worden.
Gerucht gaat dat het stoeltje gewoon naar Kimi gaat. Het bezoek van Button was voor beide partijen nuttig: Button laat aan Brawn zien extra opties te hebben en kan zo zijn salaris omhoog eisen en Mclaren laat aan Kimi zien dat ze extra opties hebben en kan zo Raikkonen's salaris omlaag eisen. Vandaar ook de hele media rondom het bezoek van Button heen. ... Zegt men. Kan natuurlijk ook zijn dat Button echt dicht tegen een contract aan zit. Time will tell.
Hopen dat dat gewoon het geval is dan. Voor Button zou het, afgezien van het salaris misschien, denk ik ook geen goede keuze zijn. Hij zal vooral in Engeland erg vergeleken worden met Hamilton en die heeft zijn zaakjes daar wel voor mekaar. Ik verwacht dat de glans van zijn titel wat zal verdwijnen als hij wordt verslagen door Hamilton.
Mercedes maakt waarschijnlijk deze week bekend dat het de aandelen bij McLaren verkoopt en zich inkoopt bij BrawnGP. Verder zouden ze een volledig Duitse rijdersbezetting willen. (Nick Heidfeld en Nico Rosberg?)
Mogelijk inderdaad Heidfeld/Rosberg bij Mercedes en Button/Hamilton bij McLaren. Exit Kimi? -Edit- Of toch niet? http://www.auto-motor-und-sport.de/...rcedes-gp-mit-rosberg-und-button-1476530.html
Kut. Button voor 90% al in de Mclaren en Heidfeld heeft de beste papieren voor de Mercedes GP stoel. Alvast maar kaartjes bestellen voor WRC Duitsland denk ik, om Kimi nog te zien rijden volgend jaar
Veel nieuws op één dag, Button lijkt ook zo goed als bevestigd. Mooi voor Glock maar ik had gehoopt dat hij naar Renault ging, samen met Kubica. Waarschijnlijk inderdaad bye bye Kimi. Hoewel hij dat aan zichzelf te danken heeft, is het wel erg jammer. :{
Nieuwste gerucht is dat Raikkonen in gesprek is met Citroën. Weer een andere dat hij een sabbatical neemt en in 2011 naast Vettel gaat rijden bij Reb Bull, maar daar geloof ik niet in. En ik denk niet dat het Raikkonen aan te smeren is dat hij het aan zichzelf te danken heeft. Ik bedoel: als hij niet bij Mclaren gaat rijden, dan is dat omdat ze dan de nummer 1 en 2 zijn volgend jaar en omdat het team dan geheel Brits is. Als hij niet bij Mercedes gaat rijden, dan komt dat omdat hij geen Duitser is. Dat hij niet bij Ferrari rijdt heeft alles met Banco Santander te maken. Het heeft verder nul komma nul met zijn rijkwaliteiten te maken, evenmin met zijn financiele eisen. Het enige wat hem naast zijn nationaliteit in de weg zit, zijn z'n wensen om zo nu en dan een WRC'tje mee te pikken. En dat een wereldkampioen met een beetje zelfrespect niet bij een Campos of een Manor instapt mag ook wel duidelijk zijn. Ik zal het wel echt kut vinden, een F1 zonder Raikkonen. Ben toch met hem de F1 in gegroeid en ondanks dat hetgene waardoor ik fan was geworden niet meer zo aanwezig was (de agressieve curbstone vretende rijstijl) de laastste tijd, laat hij zijn concurenten ALTIJD leven in gevechten en heeft hij nog nooit een negatief woord over zijn team of coureur uitgesproken. Niet lullen, maar racen. Niet 'leren', maar gewoon gaan. Zo puur zullen we ze niet vaak meer tegenkomen...
Mee eens, maar het ligt mijns inziens wel aan z'n looneisen wanneer hij buiten de boot valt. Als hij bijvoorbeeld de helft minder had gevraagd dan had ie waarschijnlijk allang kunnen tekenen bij McLaren. Uiteindelijk liepen de onderhandelingen tussen Button en BGP vast waardoor McLaren dacht dat een andere kampioen voor de helft van de prijs een betere keuze was. De enige belemmering voor McLaren om Kimi te contracteren is zijn looneis. Nu is natuurlijk nog niets zeker en heeft Haug gezegd dat zij misschien voor verrassingen gaan zorgen, dus wie weet. Zou het ook enorm zonde vinden als hij er volgend jaar niet bij is, en ik zie Kimi dan ook veel liever bij McLaren dan Button.
Tja, zou kunnen, maar vergeet niet dat Ron Dennis wellicht weer aan het roer komt en die hoeft Kimi niet naast Lewis te hebben, i.t.t. Withmarsh. Ook zijn vrijheid zit een contract ongetwijfeld in de weg. Snap Button trouwens niet als hij instapt in de Macca's. Die weet zelf toch ook wel dat zijn 2009 titel dan een complete aanfluiting is als hij in 2010 geen één keer voor Hamilton weet te finishen? Want dat zie ik nog wel gebeuren.
Kogel is door de kerk. Geen Raikkonen volgend jaar. Het staat nog nergens, maar het hele Kimi forum heeft al afscheid van hem genomen na een persbericht van Robertson vanuit Macau. Even autosport.com F5'en nu. Edit:// het verschijnt nu langzaam op de wat bekendere sites. Wel ironisch eigenlijk... De man die een hekel had aan politiek gelul en alles wat niet met racen te maken had, staat nu ondanks dat 'ie tering snel kan rijden buitenspel omdat hij de verkeerde nationaliteit heeft Hopen op 2011 bij RedBull, en anders maar wachten op onze eigen Max denk ik
Dit zie ik eerder gebeuren, Button dit jaar bij McLaren, presteert helemaal niks daar, exit Button 2011, Kimi erin.
Vind het geen slimme keuze van Button. Jammer dat die voor het geld gaat. Als die bij Brawn (Mercedes GP) was gebleven was die de man daar en nu krijg je Alonso taferelen bij Mclaren dat een iemand (Hamilton) een voorkeursbehandeling krijgt.
Ik denk eerder dat Hamilton Button helemaal de schurft in rijdt.. Ik denk dat Hamilton namelijk de snellere van de 2 is. Zonde van Raikonnen, maar dan heb ik nu tenminste ook niemand meer waarbij ik 'm verrot moet schelden als de auto ontploft ofzo