[Algemeen] Ik heb Rijles

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Zo'n ding zal echt niet ver boven een gewone auto van rond de 30.000 euro liggen hoor. En daarna hoeft er vrij weinig aan het onderhoud gebeuren, terwijl een rijlesauto toch echt ongeveer elke 2 weken in de garage staat.

2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Is vooral software die nogal prijzig schijnt te zijn. Lange tijd terug eens wat over gehoord en verbaasde me dat het zoveel kostte. Weet niet hoe het tegenwoordig zo is met die simulators, zelf geen les in gehad iig.

3. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Hmm, dat kan wel zo zijn. Die software zit natuurlijk niet veel concurrentie op, dus de bedrijven die dat maken zullen wel een extreem hoog bedrag kunnen vragen.

4. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Net TTT gehad en ik heb vrijstelling voor de bijzondere maneuvres behaald :D Ik moet alleen nog wel goed aan mijn scan werken. 10 december moet ik op voor het eggie.

5. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ongelovelijk, door rood rijden, een ander mist gewoon een stopbord. En dan nog gewoon geslaagd ook. Ik gun het iedereen hoor, maar ik hoop maar dat het missen van het stopbord en het door rood rijden (!) te wijten is aan zenuwen door het examen. ;)

Gisterenavond trouwens echt bijna een ongeluk gehad.

Ik reed op de A10, wilde van de middelste baan naar rechts van rijbaan veranderen en plots kwam er eentje vanaf de vluchtstrook die kwam aanscheuren en naar links op diezelfde baan. Vlak voor hem stond er eentje namelijk stil op de vluchtstrook met pech (is het ook voor bedoeld) dus hij kon niet doorrijden en niet meer remmen. Het ging dus maar net goed. Meneer had geen zin om in de rij te staan en wilde via de vluchtstrook 500 mtr verderop van de snelweg af. En dan nog naar mij toeteren ook.

6. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Theorie examen lijkt me wel moeilijk.

Iemand ervaring?
    En heb je uit een boek geleerd of een cursus gehad?

En wat zijn de antwoorden van deze vragen?
    http://cbr.nl/10910.pp

7. Remco

Remco Guest

Theorie examen is goed te doen hoor, in dat gevaarherkenning zit een trucje: gewoon kijken hoe hard je rijdt en op basis daarvan gas los of remmen en bij hevige regen of sneeuw of ijzel nooit remmen altijd gas los. Op die manier had ik er maar 2 fout. Tjsa, en het gewone gedeelte: Gewoon de regels weten, meer kan ik er niet van maken. Ik had 1 foutje..

8. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    1. gas loslaten
    2. ja
    3. 50
    4. stoppen

amiright?

9. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    De laatste 3 zijn zoiezo goed, de eerste is discutabel. Zelf zou ik hier remmen invullen om de reden dat de voetganger niet uit lijkt te kijken en zelfs geen zicht heeft door de paraplu, 30km/u en je er vrij dicht op zit in combinatie met een nat wegdek.

10. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Die eerste is remmen. Je gaat 30, het is slecht weer, en de voetganger ziet je niet door z'n paraplu ;)

11. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mwa vind ik discutabel. Je bent er nog niet en je weet niet of de voetganger nog eerst de weg opkijkt voor hij de weg oversteekt. En gas loslaten is ook al een beetje je voet bij de rem houden mocht het misgaan. Als je meteen remt moet je ook weer in die binnenspiegel kijken die je ziet om te checken dat er (in dit geval) niemand achter je rijdt etc. Moeilijk om van een stilstaand plaatje te bepalen imo

Laatst bewerkt: 19 nov 2009
  12. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ik weet eigenlijk ook wel zeker dat het antwoord remmen is. Weer zo'n voorbeeld van veilig rijden. Je bent dichtbij een overstekende voetganger die je niet ziet en er bestaat daardoor een enorme kans dat je diegene omver ramt. Binnenspiegel kijken en op de rem trappen gebeurt allemaal in een split second. Bovendien zie je op het plaatje ook je binnenspiegel en zie je niemand die achter je rijd. Dus het antwoord is gewoon remmen.

13. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    zeker remmen...

Afstand die je nodig hebt om tot stilstand te komen is (volgens cbr) km/h / 2 + 10%

Oftewel 30/2=15
    +10% = 16 meter. (Nouja krijg met vuistregels. bij lage snelheden kloppen ze niet goed en bij hoge ook niet...)

Dus remmen ja aangezien de voetganger niet zoveel verder van de auto is verwijderd. En kwa ervaring zeg ik ook remmen, het is niet alsof je in de praktijk dat ooit uitrekent he :+ Daarbij kan je beter nu wat snelheid minderen dan eventueel een noodstop doen. Is ook wel zo comfortabel.

En waarom zou je het risico nemen. Is lelijk hoor zo'n deuk ;)

Laatste vraag is ook heel discutabel omdat ze vragen wat doet U, niet wat u zou moeten doen. Zelfs al maak jij zelf de verkeerde keuze, dan is het antwoord nog goed als je die fout ook in de praktijk zou maken. Nogal slechte formulering als je het mij vraagt.

Laatst bewerkt: 19 nov 2009
  14. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Gister theorie-examen. Met mijn domme harses niet gehaald. Doe 20 oefentoetsen en 0 fout met voorrang maak ik er opeens 2 tijdens die toets :mad::mad: Gewoon dom van mijzelf dus. Geintje kost me 45 euro :mad::mad: en ik zit al best ver in mijn pakket omdat mijn instructeur het zo lekker laat heeft aangevraagd voor me. Ik neem gewoon een weekje "pauze", want straks moet ik extra lessen gaan doen en daar heb ik geen zin in. Nu ik zo dom ben om het niet in 1x te halen is het wel extra kut dat hij het zo laat heeft aangevraagd.

Overigens na 20 oefenexamens van trafficexplorer elke vraag al 5x gezien en laatste 10 examens gehaald ongeveer achter elkaar. En dan kom je op die toets krijg je heel ander soort vragen. Kreeg je opeens zeg maar een Y weg waar je ongeveer zelfde hoogte op rijd als een scooter. En dan vul ik nee in, maar 5 seconde later bedenk ik me dan en is het te laat :mad: kutzooi.

15. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Je maakt 2 fouten? Je mag er 5 maken. Of bedoel je 2 fout teveel

16. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    aaah heerlijk, ben eindelijk van die scheit rijlessen af. Gister met vlag en kleine wimpel geslaagd.

Enige punt van "discussie" Tijdens de cluster opdracht merkte de examinator op dat ik de route wel meer kon loslaten en even mijn kijk gedrag in de gaten moest houden. Prima, fair point, keurig aangepast.

Komt ie op het einde er op terug. " ja je keek wel erg geforceerd naar rechts" .. Kijk ik snel dan kijk ik niet goed genoeg. Kijk ik wat meer kijk ik te geforceerd.. Dit leide volgens hem tot het feit dat ik de wegen van links niet genoeg in de gaten hield..

Terwijl als ik dit wat te uitgebreid deed tijdens rijles de vraag kreeg waarom ik dat deed, omdat ik toch voorang dien te krijgen is een snelle controlle of ik dit krijg genoeg.

Verder vond ie m`n kijk gedrag ronduit goed.. Conclussie : ze moeten geloof ik altijd wat te zeuren hebben.

17. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Niet altijd, ik kwam terug in dat kamertje, kreeg een hand, toen zei die dat ik echt perfect had gereden. en toen kon ik weer gaan :)

18. coen the stig

coen the stig Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ga morgen de theorieboeken aanvragen voor het vrachtwagenrijbewijs. Heeft iemand hier ervaring mee of tips. Hoor dat het niet makkelijk is om te halen

19. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Hebben jullie allemaal gewoon uit het boek geleerd?

Eventueel met een cd-rom?

Of een cursus?

20. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik ben nu een beetje de sjaak. Eerst mogelijke datum is nu 15-12-2009. Beetje erg laat. Denk dat ik mijn rijlessen nu even stopzet. Zit al op 20 van de 26 en heb geen zin om er met 10 lessen overheen te gaan. Is ook niet nodig denk ik als ik eerlijk naar mijn huidige niveau kijk. Natuurlijk nog niet op praktijkexamen niveau, maar denk dat ik daar niet (veel) meer lessen dan deze 26 voor nodig heb. even 3 weekjes niets denk ik.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina