Investeren in games

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ruben III, 20 nov 2009.

1. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    Hello allen,

Voor iedereen die wat weet over investeren, weet dat er verschillende activa klasses bestaan: je hebt de traditionele investeringsmogelijkheden als aandelen, obligaties, vastgoed, derivaten, maar er komen steeds meer opties om te investeren in andere markten. Daar kun je door grootte en/of een lange termijnsvisie de illiquiditeit premie opstrijken.

Zo worden investeringen als commodities al normaler (farmland, bosbouw, biomassa, mijnbouw etc), private equity, infrastructuur, muziekrechten etc.

Goed, dat was inleidend. Nu vroeg ik mij af: hoe interessant is het om in games te beleggen? Niet zozeer de aandelen van bepaalde bedrijven, maar meer de intellectuele eigendomsrechten van bepaalde games, zodat je royalties kan opstrijken. Zo heeft een bepaald groot pensioenfonds (extra) geprofiteerd van de dood van MJ omdat ze delen van zijn muziekrechten bezitten.

Heeft iemand hier bronnen over? Google laat me in de steek, maar ik herinner me dat ik hier onlangs iets over las in de Metro.

Groet,
    Ruben

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat is alleen interessant als je heel dicht bij het vuur zit en je inkoopt op het moment dat de waarde nog relatief laag is. (zoals bij alles eigenlijk :+) Heb je een iets concreter voorbeeld van wat je zou willen?

3. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    niet echt reeel denk. De kosten om een game te ontwikkelen liggen tegenwoordig enorm hoog. Investeren bij EA/activision kan sowieso niet (ja meeprofiteren door aandelen te kopen ;) )
    Misschien kun je investeren in een beginnend game-ontwikkelaar (die hebben genoeg geld nodig) maar hoe groot is de kans op een echte topper die ook echt flinke winst gaat draaien. beginnende bedrijven moeten in de eerste jaren enorm investeren om na enkele jaren misschien een keer winstgevend te draaien.

Tenzij je een enorm goed idee hebt en dit weet te verkopen aan een publisher :9 maak je er gelijk een film van, serie, plakplaatjes etc 8)

4. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Volgens mij wilt hij meer in de reeks investeren(bijv. Call of Duty) Maar volgens mij kan dit niet.

Deel Deze Pagina