Qua tactics pak ik 1 pre-set uit welk als basis gebruikt wordt. Naar mate je meer tactic slots verkrijgt kun je het dan aanvullen. Het was pas laat in de game dat ik een tactic slot van Allistair inrichtte als <25% health een Health Poultry te gebruiken wat op zich handig is voor een tank die regelmatig van alle kanten aangevallen wordt. Voor de rest waren de potions handmatig. Vooral bij de mages was dat lastig aangezien zij heel snel door hun Lyrium heen zijn moeten ze vaak aangevuld worden. En hun spells zijn zo groot in aantal dat je niet bepaald een tactic slot vrij hebt om in te stellen dat hun lyrium moeten zuipen automatisch. En mages hebben vaak zoveel spells dat je altijd te weinig tactic slots voor ze hebt hehe.
Allistair's tactics waren in grote lijn om dezelfde enemy als van het hoofdpersonage aan te vallen. Zo heb je focussed fire. Hij begint dan eerst met Precise Striking op zichzelf, dan Assault op de vijand zodat die stunned raakte. Dan pommel gevolgd door shieldbash. Hij moest ook Shieldbash gebruiken in geval een ally door een Ogre of iets vastgepakt werd, maar later in de game verdween deze opdracht. Zowel Allistair als me main hadden 2 aanvallen die grote kans op stun hadden dus tegenstanders waren vaak gestunned. Verder liet ik Allistiar nog Rally of War Cry doen + Aura Cleanse op elite+ vijanden die buffs op zich hadden.
Me mages waren ingesteld om ranged melee/magic als eerste aan te vallen met hun spells. Morrigan gebruikte Mind Blast als ze omringd werd, begin van een battle Glyph of Warding op de grond zodat niemand bij haar en Wynne konden komen en me mages dus veilig waren. Dan nog Kinetic Weapon op de tanks. Deah Hex/Mortality Hex op elite+ tegenstanders zodat elke gewone hit ook een critical werd en eventually heal en regeneration niet meer actief waren. Disorient Hex op Ranged melee/magic personages zodat hun aanvallen meer miste. En voor de rest blasten met ice spells om tegenstanders op hun plek te bevriezen als een zwakkere petrify variant. Wilde ik specifics dan moest ik controle over haar overnemen.
Wynne was ingesteld om iedereen Haste te bezorgen zodat ze sneller werden. Hero Offence/Defense op de tanks. Petrify op elite+ tegenstanders toepassen. Regenerate self bij <-90% health. Heal ally <-25% health. Enemy clustered 3 or more dan moest ze een Earthquake doen en ze had Rock Armor op haarzelf actief. Voor aparte heal, group heal of revival/mass rejuvenate e.d. moest ik handmatig controle over haar nemen.
Zowel Morrigan als Wynne moesten "Ranged" blijven en alle personages hadden "cautious" ingesteld zodat ze niet als halve kippen zonder kop elk gevecht in renden.
Me main personage had ik geen tactics ingesteld en had gewoon een pre-set vanaf lvl1.
Laatst bewerkt door een moderator: 23 nov 2009