1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dragon Age: Origins [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Yellow 13, 16 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

    Ashavan Guest

    Qua tactics pak ik 1 pre-set uit welk als basis gebruikt wordt. Naar mate je meer tactic slots verkrijgt kun je het dan aanvullen. Het was pas laat in de game dat ik een tactic slot van Allistair inrichtte als <25% health een Health Poultry te gebruiken wat op zich handig is voor een tank die regelmatig van alle kanten aangevallen wordt. Voor de rest waren de potions handmatig. Vooral bij de mages was dat lastig aangezien zij heel snel door hun Lyrium heen zijn moeten ze vaak aangevuld worden. En hun spells zijn zo groot in aantal dat je niet bepaald een tactic slot vrij hebt om in te stellen dat hun lyrium moeten zuipen automatisch. En mages hebben vaak zoveel spells dat je altijd te weinig tactic slots voor ze hebt hehe.

    Allistair's tactics waren in grote lijn om dezelfde enemy als van het hoofdpersonage aan te vallen. Zo heb je focussed fire. Hij begint dan eerst met Precise Striking op zichzelf, dan Assault op de vijand zodat die stunned raakte. Dan pommel gevolgd door shieldbash. Hij moest ook Shieldbash gebruiken in geval een ally door een Ogre of iets vastgepakt werd, maar later in de game verdween deze opdracht. Zowel Allistair als me main hadden 2 aanvallen die grote kans op stun hadden dus tegenstanders waren vaak gestunned. Verder liet ik Allistiar nog Rally of War Cry doen + Aura Cleanse op elite+ vijanden die buffs op zich hadden.

    Me mages waren ingesteld om ranged melee/magic als eerste aan te vallen met hun spells. Morrigan gebruikte Mind Blast als ze omringd werd, begin van een battle Glyph of Warding op de grond zodat niemand bij haar en Wynne konden komen en me mages dus veilig waren. Dan nog Kinetic Weapon op de tanks. Deah Hex/Mortality Hex op elite+ tegenstanders zodat elke gewone hit ook een critical werd en eventually heal en regeneration niet meer actief waren. Disorient Hex op Ranged melee/magic personages zodat hun aanvallen meer miste. En voor de rest blasten met ice spells om tegenstanders op hun plek te bevriezen als een zwakkere petrify variant. Wilde ik specifics dan moest ik controle over haar overnemen.

    Wynne was ingesteld om iedereen Haste te bezorgen zodat ze sneller werden. Hero Offence/Defense op de tanks. Petrify op elite+ tegenstanders toepassen. Regenerate self bij <-90% health. Heal ally <-25% health. Enemy clustered 3 or more dan moest ze een Earthquake doen en ze had Rock Armor op haarzelf actief. Voor aparte heal, group heal of revival/mass rejuvenate e.d. moest ik handmatig controle over haar nemen.

    Zowel Morrigan als Wynne moesten "Ranged" blijven en alle personages hadden "cautious" ingesteld zodat ze niet als halve kippen zonder kop elk gevecht in renden.

    Me main personage had ik geen tactics ingesteld en had gewoon een pre-set vanaf lvl1.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 nov 2009
  2. Samwise

    Samwise Kaas komt van melk

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    @ wesleyRBK, i know, ik heb eerst ook assassins creed 2 bijna uitgespeeld, deze maand is het maar druk! binnenkort maar weer verder met dragon age.
     
  3. WesleyRBK

    WesleyRBK Active Member

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Die moordenaar die je vrijlaat kan hij een beetje goed tanken?
     
  4. Ashavan

    Ashavan Guest

    Nee. Maar dat kan geen enkele rogue. Die gasten moet je juist om de groep tegenstanders heen laten zwerven en gebruik maken van flanken terwijl je echte tank alle klappen krijgt. De enige succesvolle tactiek die ik heb kunnen vinden als je samen met een rogue speelt is om een tank in je team te hebben die shield gebruikt en shield defence heeft. Pomp dan je strenght en health helemaal vol. Zo kan die ene tank nog een beetje fatsoenlijk in leven blijven terwijl je rogue 1 voor 1 health er af ramt bij de tegenstanders. Maar zo word het tempo van het spel erg laag en moet je flink in slaan in health potions. Dus zorg dat je iemand met Herbalism in de groep hebt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 nov 2009
  5. WesleyRBK

    WesleyRBK Active Member

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Dacht dat hij juist een warrior was en geen rogue ;). Maar ik vecht nu tegen een willekeurige draak maar die klipt nooit vast op alistair en komt altijd naar mij of de anderen.
     
  6. Big Boss

    Big Boss blaat

    Berichten:
    547
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh ik denk dat je Sten bedoelt, hij kan wel aardig tanken mits je hem een goed armor geeft. Hij heeft wel 2-handed weapon skills en het spreekt voor zich dat iemand met meer defense (een wapen en een schild) een betere tank is.
     
  7. WesleyRBK

    WesleyRBK Active Member

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Is zelf tanken eigenlijk een beetje uitdagend? Zat in wow in een high end guild waar ik tank was en dat was best wel uitdagend. Monsters oppikken die los rondlopen etc.
     
  8. Ashavan

    Ashavan Guest

    ik dacht dat hij zevran bedoelde. Sten is een 2hander warrior. Niet echt een geweldige tank en meer een damage dealer.
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    wtf bedoelen jullie met tank 8)
     
  10. Ashavan

    Ashavan Guest

    Een krijger die het gros van de aanvallen aantrekt en overleeft terwijl andere team leden damage dealt.
     
  11. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    Het schijnt dat een Arcane warrior/blood mage de beste tank is in dit spel, behalve dat hij moeite heeft met aggro. Dat wordt mijn main in volgende playthrough.
     
  12. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb inderdaad ook gelezen dat Arcane Warriors fucking overpowered zijn. Mijn plan is om een AW/Spirit Healer te maken. Ik zit nu 4.5 uur erin maar ik moet zeggen dat ik niet echt flabberghasted ben van het spel tot nu toe. De combat is zeker wel decent tot vet, maar de wereldjes en de onduidelijkheid van de interface en eigenlijk geheel systeem van het spel valt me tegen.

    Als je bijvoorbeeld Oblivion speelt, wat eigenlijk voor mij een beetje vergelijkpunt is (behalve op combatvlak), is alles qua interface duidelijk en het voelt intuitief aan. Dat heb ik totaal niet bij DA:eek:, ik zit constant te kutten met van alles en nogwat. Ook is het onduidelijk wat je nou precies moet doen met de main story of waar je heen moet.

    Dankzij de vrij grote hype om dit spel op het internet (top 5 GameFAQs game van nu, hoge cijfers, etc etc) speel ik dit, maar zoals ik zei vind ik het tot nu toe best tegenvallen. Misschien is het zo'n spel waar je echt effe goed in moet komen en aan gewend moet raken, maar het is me allemaal wat vaagjes en vooral onintuïtief.
     
  13. Ashavan

    Ashavan Guest

    Alle spellen die gehyped worden zijn bijvoorbaat al kut omdat ze de hype nooit waar maken. Moet je door heen zien te prikken.
     
  14. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Uhmz, ik heb nog niet veel gespeeld, maar wat verstaan jullie onder een arcane warrior in dit spel. Welke spells, skills, feats, etc ?
     
  15. Ashavan

    Ashavan Guest

    Arcane Warrior is een Specialisation die je kan unlocken net zoals vele anderen. Op lvl7 en 14 krijg je een skill point om in zo'n specialisation te stoppen. Zodoende krijg je een regel met 4 extra talents/skills om uit te kiezen bij het ontwikkelen van je personage.

    Arcane Warrior is voor de Mage. Het stelt je in staat om armor van warriors te dragen. Maar eigenlijk vind ik alleen de laatste skill van AW interessant waarbij je half in The Fade en half in de werkelijkheid bestaat zodat je minder snel geraakt kan worden door aanvallen. En als je geraakt wordt dan heb je je armor nog.

    Blood Mage en Reaver maken gebruik van blood magic. En na het zien van die Specialisations vind ik ze enorm tegen vallen. Hebben misschien 1-2 interessante skills en de rest is niet boeiend.
     
  16. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ok, thanks! Ik ben gestart als dwarven warrior, dus ik krijg andere specialisaties denk ik. Kun je ook een Paladin worden?
     
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.488
    Leuk Bevonden:
    3.439
    Zoiets als een Paladin (anti-undead) bestaat (nu nog) niet in het universum van Dragon Age. Wel heb je een anti-mage specialisatie (templar) en ook de champion, een held die zijn troepen aanmoedigd beter te vechten en met zijn schreeuwen tegenstanders ontmoedigt en tegen de vlakte ramt.

    Check de handleiding. Als het goed is staan daar alle specialisaties beschreven.
     
  18. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    RTFM! Ah, humm, ok, ja :) Inderdaad, die lees ik nooit. Ga het gelijk doen!

    Wel jammer van die Paladin, ik speel altijd graag de good guy en een Pally is daar wel een beetje het ultieme van...
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.488
    Leuk Bevonden:
    3.439
    Heh, ik speel ook bijna altijd als main met een Paladin. Zit er bij deze game inderdaad niet in. Misschien voor een volgend deel? Sowieso mis ik de Priest klasse nog een beetje (is nu onderverdeeld bij de Magiers). De priester verdient wat mij betreft ook een unieke basis klasse.
     
  20. WesleyRBK

    WesleyRBK Active Member

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Speelt iemand hier als "priest" eigenlijk? Hoe speelt dat vraag ik me af :p. Vond healen altijd wel wat hebben in world of warcraft.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina