Het huiswerk draadje

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door being-xboxed, 25 sep 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. | QuickneZ |

| QuickneZ | Ik ben sexy

Leuk Bevonden:
    0
    Moet een betoog voor Ma doen, alleen kan geen argumenten meer bedenken over dit:

Hopelijk weet iemand nog iets :)

2. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    Iemand die weet waar een (Marketing) Entry Strategy uit moet bestaand?

3. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Deze 2 snap ik nog niet, argh.. Dichtheid :mad:

4. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Wat snap je er niet aan? Ik denk dat Matrix het zo het duidelijkst heeft uitgelegd. Kan niet helderder, maar ik zal het op een andere manier proberen.

Dichtheid is het gewicht per volume. Lood heeft een hoge dichtheid. Als je een blokje lood hebt van 1 cm^3 en een blokje hout van 1 cm^3.
    Welk blokje is dan zwaarder?
    Het blokje lood, want dat heeft meer gewicht per 1 cm^3, dus meer kg/cm^3 of als je het schaalt meer kg/m^3

Ik weet niet of je met formules werkt? Maar dit is de formule voor de dichtheid: rho = m/V, waarbij rho de dichtheid is in kg/m^3, m de massa in kg en V het volume in m^3. Dus om de dichtheid te berekenen hoef je alleen de massa en het volume in de formule in te vullen.

bij het 3e voorbeeld staat er: massa = 5 kg, volume = 2 m^3. Dat vul je in in de formule: rho = m/V = 5/2 = 2,5, dus rho = 2,5 kg/m^3.

Laatst bewerkt: 16 nov 2009
  5. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Oh, misschien helpt het om formules met een deling als een driehoek te benaderen!

Code:
                                   ____
                                  /    \
            m                    /   m  \
    rho = -----   ---->         / ------ \
            v                  / rho    v \
                              /____________\

Denk goed na wat je wilt weten en vervolgens bedek je die term met je vinger. Wat dan overblijft is de formule die je moet gebruiken.
    Wil je dichtheid rho weten? Dan vul je in m/v.
    Wil je de massa m weten? Dan krijg je rho*v.
    Wil je volume v weten? Dan krijg je m/rho.

Denk goed na over welke gegevens je hebt en wat je wilt weten. Deze piramide is een ezelsbruggetje voor alle formules van de vorm a = b/c.
    (zoals bijvoorbeeld de Wet van Ohm I = U/R of de wet van Newton a = F/m)

6. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Oh, voor dat hoofdstuk had ik een 2,6 en een 4,9 :emo:
    Misschien is het beter om iemand een verhaaltje uit te laten leggen, als je de formule snapt. Want ook al snap je de formule, ga je met een verhaaltje zo de mist in. (spreek uit ervaring:+)

7. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Verhaaltjes oplossen, los je niet op met nog een verhaaltje. In langere teksten moet je speuren naar getallen en gegevens. Onderstreep die dingen desnoods. Gaat de vraag over dichtheid? Dan weet je dat het over dichtheid, massa en volume moet gaan. Lees die tekst en onderstreep alles wat met die dingen te maken heeft. Als je die zaken eruit kan pikken, dan is de stap naar de formule een eitje. Dat moet je jezelf aanleren, teksten vertalen naar wiskunde.

8. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    Over Economics:

Can actual growth be greater than tend growth?

Edit://

Of course it can!

Edit2://

Which of the following implies an increase in the level of withdrawels?

- Consumers demand more goods that are domestically produced
    - The government cuts spendings on roads
    - A decrease in the exchange rate affects the popularity of holidays abroad
    - The government raises taxes

Edit3://

Weet niet of ik het goede antwoord had, maar ik heb zojuist een 8,8 gehaald voor deze toets International Economics, dus blij ben ik wel.

Laatst bewerkt: 18 nov 2009
  9. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.019
    kan iemand mij uitleggen wat er precies in deze uitspraak in t personen en familierecht gebeurt.
    Dit stukje:
    ik zuig eig. in Nederlandse taal, ik vat t gewoon niet echt duidelijk.

Studeer Rechten btw. :+

10. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Heb zelf nog maar een beetje Personen- en familierecht gehad, dus heb er niet zoveel verstand van.

Maar het komt er toch gewoon op neer dat twee mensen van hetzelfde geslacht een kind uit Amerika willen adopteren, die dan beiden de gezamenlijke voogdij krijgen en dan de adoptie uit willen spreken(wss voor een naamswijziging ofzo) maar dit wordt afgewezen? Wss was je zelf ook al zo ver, maar goed. :+

11. Smirnoff

Smirnoff Wahed fenomeen.

Leuk Bevonden:
    217
    Kan iemand mij helpen met de volgende begrippen?

- Concurrentie positie met het buitenland

- Lonen

- Prijzen

Ik moet ze als een begrip uitleggen maarja, ik vind het moeilijk om dat goed te doen.
    (Het is voor economie btw, hoop dat je het doorhad;))

12. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Even probeerseltje ^^

@ wouw: Edit 2 is toch gewoon antwoord 3?

Laatst bewerkt: 20 nov 2009
  13. Smirnoff

Smirnoff Wahed fenomeen.

Leuk Bevonden:
    217
    Dankjewel_O_ Ik had in de pauze voor ik dit had nog ff gekeken hier. Door deze begrippen werd mijn verhaal een stuk beter;)

14. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Op mijn school is deze site (en elke andere game, forum en ontspan site) geblokked:'-(

15. KhaosFoShow

KhaosFoShow Ad Fundum!

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt dat omzeilen door achter het ip adres van de site te komen door opdrachtprompt. Weet toevallig niet meer de commands maar die kun je vast wel vinden die zijn meestal niet geblocked.:b: En opdrachtprompt kun je door kladblok weer tevoorschijn toveren door command.com. Dus in kladblok command.com schrijven dan je tekstdocument veranderen van extensie in alle documenten en het bestand command.com noemen. Succes.

Laatst bewerkt: 20 nov 2009
  16. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    87.233.197.11 = forum.xbw.nl

dus type in je adresbalk: 87.233.197.11

en dan kom je ook hier uit :)

17. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Hoop dat iemand hier een idee heeft voor mij.

Ik ben bezig met een profielwerkstuk over de aziatische tijgers. Een cluster van Hongkong, Zuid-Korea, Singapore en Taiwan op de economische markt.

Ik heb de theorie nagenoeg af. Ik moet het echter koppelen aan een zelfgemaakt onderzoek. We waren van plan om wat bedrijven te interviewen met een vragenlijst dat we hadden opgesteld, maar dat blijkt nogal lastig te verwezenlijken. Moet het volgende week vrijdag inleveren en nu we (dit doen we eigenlijk met z'n tweeën) een beetje vastlopen met dit onderzoek heeft misschien iemand anders hier een idee.

Het onderzoek moet betrekking hebben op Nederland wat het extra lastig maakt. Ten eerste is de Aziatische markt (om het in zijn algemeen te houden) "ver van mijn bed show" voor veel mensen/bedrijven en ten tweede is de informatie schaars.

Er zit een groot kantoor van Siemens hier in Zoetermeer en een nog groter kantoor dichtbij in Den Haag. Dit bedrijf is natuurlijk gigantisch en er zijn projecten in en met Azië, maar er is weinig te vinden om hierop voor te bereiden. We gaan vanmiddag even langs kijken of we er wat nuttigs aan over te houden.

Als we hier niets aan overhouden of niet genoeg aan hebben had ik nog een idee.
    Aangezien ons onderwerp deels economisch en deels aardrijkskundig is lijkt het mij een idee om bij de mediamarkt, in Zoetermeer en over heel Nederland via het hoofdkantoor (voor regionale verschillen), te onderzoeken wat de achterliggende reden is voor het verschil in afzet en omzet van verschillende merken in meerdere productcategoriën (tv, huishoudelijke apparaten, computers bijvoorbeeld). Misschien valt dit te combineren met een enquete om te zien wat voor televisie's mensen bijvoorbeeld hebben staan in huis.

Als iemand tips heeft of compleet andere ideeën voor mij hoor ik het graag. :b:

18. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    Wat maakt vleiende reclames zo effectief? En dan bedoel ik van die reclames van: 'Gebruik deze cosmetica en lijk vijf jaar jonger!'

19. Nugget Leg

Nugget Leg Goedendag!

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien iets als:
    Mensen zijn niet zelfverzekerd over hun uiterlijk en gebruiken daarom van die cosmetica producten om mooier te lijken. :+ Zoiets misschien?

20. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    Als de consument het maar vaak genoeg hoort/ziet blijft het merk en het product hangen zodat je als je in de winkel staat eerder geneigd raakt naar dat ene product waar je al iets van gehoord hebt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina