[Algemeen] Ik heb Rijles

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Als je het echt graag wilt kan je gewoon elke dag er naar toe gaan als reserve. Als er dan een plek vrij is omdat iemand niet komt opdagen, wat vaak gebeurd, dan kan je gewoon gelijk.

2. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb aankomende maandag mijn theorie examen!
    Net weer even een oefen examen gemaakt en ben geslaagd met 6 (!) fouten:9

Nog even een paar keer goed de stof doornemen en ik ben er klaar voor!
    Hoop wel dat ik hem in 1 keer haal, zou kut zijn als ik nog een keer moet...

3. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Volgens mij mag je er tegenwoordig maar 5 hoor ;)

4. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    ja, maar zijn ook 10 vragen minder. 40 dus

5. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
    Aah oké, nou ja... Het is ook nog niet zo ver;)
    Nog even goed stampen de komende dagen en dan moet het wel lukken!

Maar hoe zit het nou precies met de norm? Ik las ergens dat je voor gevaar herkenning 12 fouten mag hebben ofzo? Of zijn het 12 vragen die je over gevaar herkenning krijgt?

6. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Als het goed is krijg je 25 vragen waarvan je er 12 fout mag hebben. Tenzij het weer veranderd is, maar dacht het niet.
    Btw, niet alleen stampen, maar ook begrijpen. Kan voorkomen dat je het op een bepaalde manier of een bepaalde situatie leert, en dan krijg je hem bij je examen net iets anders. Maar goed, moet wel te doen zijn als je regels goed weet en de oefenexamens ook lekker gaan. Heb auto en motor theorie ook in 1x gehaald, praktijk daarentegen... :)

7. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat begrijp ik heel goed;)
    Maar je moet dan wel de situatie stampen hé..

Maar je mag 12 vragen fout hebben? Hierboven werd nog beweerd dat ik in totaal maar 5 vragen fout mag hebben8)

Hoe zit dat nou?

Edit: Heb het al gevonden

Laatst bewerkt: 25 nov 2009
  8. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    5 fout is bij eerste deel, de 'gewone/oude' vragen, 12 bij gevaarherkenning.

9. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Vorige week voor de vrachtwagen Theorie-examen Rijbewijs + Vakbekwaamheid deel 1 (Verkeer & Techniek): 50 meerkeuzevragen gehaald.

Dat was nog gewoon oldschool vragen op papier. Stuk relaxter als je het mij vraagt. En stuk lastiger als de auto.

Volgende week Theorie-examen Rijbewijs C deel 2 (Administratie): 40 meerkeuzevragen

Dan nog een half dagje praktijk om vakbekwaam af te sluiten en dan nog de echte praktijk.

En dat allemaal zodat ik zo'n uurtje per week in een vrachtwagen mag rijden. Snap niet dat vakbekwaam tegenwoordig verplicht is terwijl lang niet iedereen echt chauffeur wordt.

10. fifaforthewin

fifaforthewin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hoe zit het nou met de bijzondere verrichtingen?

-hoeveel moet je er doen op je examen
    -mag je er ook 1 onvoldoende uitvoeren of moeten ze allemaal voldoende afgerond worden?

11. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Heb dinsdag theorie examen gehaald en ben geslaagd met 13 fouten bij gevaarherkenning en 5 fouten bij normale inzichtvragen. Net aan dus:) Ware 2 andere die geslaagd waren van de 35 :)

12. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Daar moet je je niet zo druk over maken, stelt weinig voor. Vaak krijg je er 2. Kan bijvoorbeeld zijn dat je een stopopdracht moet uitvoeren, of een parkeeropdracht, of straatje keren. In het laatste geval heb je vaak meerdere manieren. Ook al zou je bij het parkeren nog maar half in het vak staan, zolang je maar goed gekeken hebt is het al snel goed! Veel belangrijker dan niet goed gekeken hebben en je auto in 1x vlekkeloos in het vak draaien.

Damn, dat is inderdaad net aan. :eek:

13. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Jou hoef ik niet tegen te komen op de weg :+

14. fifaforthewin

fifaforthewin Active Member

Leuk Bevonden:
    0

oke mooi;) ik moet maandag afrijden gister en vandaag ging het lessen wel goed. op een paar fouten na. Het enige wat mischien een probleem kan worden is dat ik altijd heel erg zenuwachtig ben voor dit soort dingen. Hopelijk gaat het maandag goed en haal ik gewoon dat roze pasje :)

15. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    13 fout op gevarenherkenning?

Dat is wel erg uhh, gevaarlijk :+

16. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Gewoon rijden alsof je alleen in de auto zit. Als je zenuwachtig bent is het misschien handig om geen instructeur mee te nemen. Hoe meer mensen in die auto, hoe meer zenuwen. Tenminste, dat had ik wel.

Ik had mijn instructeur niet meegenomen, ik had altijd ruzie met die vent. Gaf me het idee dat ik echt totaal niet kon rijden. Zegt ie 1 minuut voor mijn examen opeens dat hij voor 90% zeker is dat ik ga slagen. Dat was het eerste compliment dat ik van hem ooit heb gehad 8). Hij zat echt altijd te zeiken, maar dat deed hij eigenlijk bij iedereen. Zijn manier van lesgeven zei hij dan altijd. Maar dat werkte gewoon niet bij mij tijdens de lessen.

Ik was wel in 1x geslaagd, maar mijn god. Wat was mijn instructeur een klootzak zeg......

17. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Maar als je alleen wilt afrijden, hoe controleren ze dat dan? Of rijd de Instructeur er achteraan ofzo?

18. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Je instructeur neemt niet je examen af, was het maar zo'n feest.

19. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    8) De examinator bepaalt of je goed genoeg bent om aan het verkeer deel te nemen. Dat doet hij tijdens een examen. De instructeur is degene die jou les geeft totdat je goed genoeg bent om examen te mogen doen.

Je mag altijd zelf kiezen of je wil dat je instructeur ook mee rijdt tijdens je examen. In sommige situaties is dat handig en soms ook niet.

Laatst bewerkt: 27 nov 2009
  20. Remco

Remco Guest

WTF?!

Man, ik vind het echt balen dat ik geen rijlessen meer heb, mijn instructeur was echt een held. We zijn wel laatst ergens iets gaan drinken, dat was wel gezellig.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina