De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Mierenneukpuntjes waren ook niet de punten waarop ik zakte, maar zeiden ze er wel bij. 2 Slordige fouten had ik gewoon niet moeten maken. Waren ook niet echt grote foutjen, maar bij motor examen wordt je er gewoon hard op afgerekend en zak je er op. Op zich wel wat bij voor te stellen, maar blijft balen. Maarja, hopen dat het volgende keer beter gaat en resultaat wel positief is. Op den duur ben je er ook wel klaar mee en ga je eerder tegen het lessen en examen opzien.

    Ja, maar dan zeg maar een helm met dubbel vizier, dat er binnen in de helm nog een vizier zit tegen de zon, die je onafhankelijk van elkaar open en dicht kunt zetten. Zonnebril in het donker lijkt me ook niet ideaal, en nu zou ik eigenlijk altijd met zonnebril op moeten gaan rijden, omdat de zon af en toe hinderlijk fel kan zijn.

    Edit: Deze lijkt er het meeste op, maar dan is de voor- en onderkant helemaal rood, ook zwarte achterkant, maar dacht met Ninja in paarse letters. En dan ZX9R versie ipv 6.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2009
  2. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Hey 2K,

    Jammer man dat je gezakt ben!
    Het is ook zo een momentopname zo,n examen.
    Het gaat allemaal lekker de rit,of juist helemaal niet.

    Better luck next time :thumbs:

    Moet zelf a.s. dond voor m,n AVD 1e keer,en nu al begin ik wat zenuwachtig te worden :x
     
  3. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Spijtig man, volgende keer beter :)
     
  4. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Helemaal rode voorkant en zwarte achterkant? Geen stikkers dus, ooit een schuiver gehad en overgespoten? stikkers vervangen ze dan vaak niet aangezien die ontzettend duur zijn. zo'n zx9r is ook best een zwaar (en lomp) ding om mee te beginnen. Dit model heeft ook een lange tijd last gehad van zakkende cilinderbussen waardoor het blok vast loopt. Bouwjaar 94 t/m 97 vermijden, om dit te voorkomen(dus niet te repareren!) ben je al snel een reparatie van zo'n 1000 tot 1200 euro kwijt.

    Wel lullig dat je (weer) bent gezakt :mad:
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2009
  5. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Das wel klote man, ik hoop dat ik em in 1 keer gaat halen. Lessen gaan goed, dus ik heb er vertrouwen in, ook zegt dat niet altijd alles.
    Vandaag trouwens een regenpak gekocht, wel lekker met dit weer. Niet dat ik snel de motor op stap als het regent, maar soms naar werk moet et wel.
     
  6. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Niet egaal (overgespoten) qua zwart/roo en met stickers, als ik me niet vergis, dus gewoon zonder schuiver schade. Had eigenlijk wat pics moeten maken, maar ga sowieso de motor nog een keer wat beter bekijken en jaar en km-stand enzo nog even checken. Heb in week van examen ervoor nog 2 lessen staan en wellicht dat ik eerder op een vrije dag nog even langsga. Zolang ik RBW nog niet heb, kan ik er nog niet op rijden, dus hoef hem niet per sé gelijk morgen thuis te hebben staan. :)
     
  7. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Check ook wat andere bronnen over die zakkende cilinderbussen, zijn aardig wat topics over op motor-forum en het zxr forum. Zou jammer zijn dat je al je spaargeld in iets steekt wat binnen een paar duizend km kapot loopt.
     
  8. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    @ [2K]

    Jammer dat je gezakt ben man, better luck next time!

    maar over de aanschaf van een motor, kijk nog maar eens goed naar een CBR F, op zich een sportief model, maar wel met "tourinvloeden", je zit iets meer rechtop enzo. Ik heb er zelf een sinds ongeveer anderhalve maand en ondanks het feit dat hij op het moment winterslaap houdt, bevalt hij me ernstig goed :thumbs:

    [​IMG]
     
  9. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Filmpje van mij gefilmd vanaf een CBR600F met sportdemper (db killer er nog in ivm regelgeving duitsland)

     
  10. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Godskolere wat een pracht wegen _O_

    Eifel?
     
  11. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Inderdaad mooi stuk om te rijden.

    Vandaag nog even op pad geweest. MotorKledingCenter had indeling iets veranderd, maar nog steeds een ruim aanbod en goed personeel. Besloten om ook met helm, handschoenen en laarzen nog even te wachten, en alles te kopen als ik definitief een motor heb, aangezien je al snel qua kleurstelling etc zit.
    Daarna nog even naar Hans van Wijk motoren gegaan. Stuk groter dan verwacht, hoop moois qua motoren, maar veelal ook buiten m'n budget. Boven hebben ze enorm veel kleding, maar was ook behoorlijk verspreid (bij MKC is het ook wel redelijk verspreid, maar toch wat minder door elkaar en wat logischer ingedeeld). Als je weet wat je wilt moet je hele verdieping doorzoeken en hetgeen je wilt passen en afrekenen. Daar ga ik sowieso mijn gear niet halen. Hoop jong grut daar (waarom überhaupt zoveel, vast meer voor de gezelligheid onderling).
    Maar goed, eerst nog maar eens een en ander te weten zien te komen over de kawa en zien te slagen.

    Edit: Wel fijn dat ik hoop goed betaalbare motorhelmen heb gezien met extra vizier in de helm voor tegen de zon.
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2009
  12. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Mijn vriendin heeft een HJC met ingebouwd zonnevizier voor 150 euro en ik heb dat ding 1x opgehad. Maakte teveel lawaai boven de 100km/h uit vond ik. Komt door het bedieningsmechanisme bovenop waardoor er een gleuf in de helm zit. Ik houd het liever bij een "gewone" helm met licht getint vizier.

    [​IMG]
     
  13. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Dat is Eifel ja :) Erg mooi. Camera zit op zijn helm of niet? _O_
     
  14. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Yup. HD contour van 1dayfly.nl voor 130 euro. Heeft ie vastgezet met industrieel klittenband, blijft met 250km/h zelfs zitten *)

    [​IMG]
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Grr, lastig als je steeds in de twijfel wordt gebracht.
    Nu zit ik weer in de twijfel of 900cc te veel is of niet. Uiteraard moet je je rechterhand kunnen beheersen. De een vindt het kunnen, de ander raadt het niet aan. Voordeel kan wel zijn dat je laagtoeriger soepel kan rijden, maar het kan voor een beginner ook z'n nadelen hebben. Net nog een interessant artikel gelezen over je eerste motor. Wat vooral van belang is, is het vertrouwen (en gevoel) in een motor. Kan best zijn dat je een motor met wat meer cc wat lekkerder vindt rijden dan een met minder cc (braver karakter). Wellicht dan ook maar goed om even te wachten met de kawa en als ik m'n rijbewijs heb dan zelf is een proefrit te maken. Wellicht rijdt ie hartstikke lekker, maar misschien is het niets voor mij.
    Ook zo vervelend als je jezelf steeds zo lekker loopt te maken. :+
     
  16. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Een 600cc is net zo soepel onderin hoor, een 900 knalt er alleen een stuk eerder vandoor in de lage toeren. Met een 600 kan je vaak vol gas de bocht mee doorknallen zonder gevaar onderuit te gaan.

    Ik ben destijds begonnen op een SV650S en ben blij dat ik niet voor meer pk's had gekozen. Ik heb hierop echt leren rijden en af en toe een stomme beginners fout gemaakt, door het lage vermogen heb ik dit altijd prima weten te corrigeren en is er nooit wat fout gegaan.

    Vooral in de regen is het lastig te rijden omdat je nooit precies weet hoe glad het is, een 600 zal veel minder snel uitbreken dan een motorfiets met meer pk's en een hoger koppel.

    Je moet het natuurlijk zelf weten maar er zijn veel mensen die op een dikke motor (bijv r1) zijn begonnen en achteraf bang zijn voor het vermogen en daardoor rijden als een dwijl.
     
  17. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ja, daar zit ik dus ook beetje mee. Met normaal weer zou het best goed kunnen gaan, maar zoals ik ook in het artikel las, in onvoorziene situaties (slecht weer, plots moeten handelen etc), kan het voor een beginner in je nadeel werken.
    Eerst maar eens slagen en dan gewoon eens een testritje maken. En anders kan ik altijd nog kijken voor wat anders, als een cbr600 of iets meer tour als bijv er-6f of 650f oid.
     
  18. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3


    Erg mooi Sjoerd. Blij dat je problemen ook verholpen zijn.


    We moeten echt een keer met z'n allen gaan rijden van het voorjaar. Lijkt me leuk.



    Ander vraagje. Waar kan ik een leuk open koppelingsdeksel vinden voor m'n 998, iemand tips?
     
  19. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    XBW Moto trip. :cool:
     
  20. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    En meer pk's betekend niet perse meer fun, waarschijnlijk stap ik komend voorjaar over van een Yamaha FZ-1 met 150 pk naar een KTM 690 SMC met 66pk }:]

    [​IMG]

    Alhoewel ik deze 690 Duke ook wel vet vind.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina