Dragon Age: Origins [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Yellow 13, 16 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WesleyRBK

    WesleyRBK Active Member

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Heerlijk die optie dat je de gesprekken kan skippen en alleen de keuzes hoeft te maken. Na 5x ostagar gedaan te hebben is het wel handig.
     
  2. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Hmmm, ik zou dan Allistair weg moeten laten en een healer ervoor in de plaats nemen.... Keuzes, keuzes :)
     
  3. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Alistair vind ik maar vervelend..hij maakt de hele tijd ruzie met morrigan. Daarom heb ik nu Zevran bij me als archer. Dwerg heeft het nog steeds erg naar z'n zin met morrigan :emo:

    Ik hang nu ergens in een tempel rond op zoek naar die ashes.. zit op de 23 uurtjes en ben geloof ik level 15.
     
  4. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Hoe en wanneer kun je eigenlijk potions en poisons maken? En poisons applyen to wapens?
    Ik heb twee characters met de juiste skills, maar zie geen mogelijkheid dit te doen? Ook niet in het camp.
     
  5. Ashavan

    Ashavan Guest

    Voor Potions en Poisons moet je de skills leren. Met elke tier kan je betere en krachtigere varianten maken. Je moet recipies kopen bij allerlei merchants. Ga dan naar het personage, radial menu, naar het potion gedeelte en daar zie je Herbalism/Poison making en kun je zien welke ingredienten je moet verzamelen om het te maken. Poisons toepassen op wapens gaat pas vanaf tier2 van poison making. Gewoon op de poison coating klikken en dan past hij het toe op zijn wapen. Bombs gooien idem.

    Heb met deze groep de difficulty wat verlaagd. Niet omdat het te moeilijk werd, maar meer omdat ik zin had in een domme Hack 'n Slash game. Allistair en ik als human noble warrior reaver/champion maaien overal doorheen. Leliane rogue/bard/ranger met haar kruisboog en knockback/explosive bolts en wolf maakt het nog makkelijker. Wynne heb ik wat glyphs aangeleerd en doet het heal/buff deel van de groep.

    Had voldoende drake scales verzameld en liet er een armor van maken die Leliane aan deed. Toen de High Dragon bij Andraste Ashes uitgemoord. Daarna nog meer armors gemaakt dus nu heeft me main Warrior een dragon scale armor set die meer bescherming bied dan die Gauntlet shizzle + 75% fire absorbeerd hehe. Leliane heeft lichtere variant aan ipv ancient elven spul. En Wynne had in gevecht tegen Flemeth het resterende fire resistant setje aan. Flemeth ging neer als de hoer die ze is hehe. Zelfs Allistair in zijn Templar outfit had 30-35% fire weerstand.

    Ben nu lvl15-16 met iedereen en moet alleen nog Orzammar helemaal doen, dan de Lands Meet en de Blight.

    Ook met deze Playthrough probeer ik weer andere opties en ervaar weer kleine veranderingen dan met de vorige keren. Maar het is allemaal vrij subtiel. Enige wat ik hierna nog wil is met me dual weapon dwerg warrior naar de anvil met Shale en eventueel de side quest van Sten achterhalen. Dan heb ik wel genoeg van deze game en is er niks nieuws meer te doen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 nov 2009
  6. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Thanks Ashavan!

    Klopt het dat in deze game de enige restrictie aan het dragen van zwaardere armors de endurance penalty is? Ook voor mages?
     
  7. Ashavan

    Ashavan Guest

    Zwaardere armors wekt ook de indruk dat je een gevaar bent. Je trekt dan ook sneller tegenstanders aan die op je in gaan meppen. Dus weest voorzichtig wie je zware armors gaat geven.
     
  8. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Nog een vraag over poisons: Leliane is bij mij degene die die skill heeft. Maar ze kan alleen maar haar eigen wapens poisonen, klopt dat? Zo nee, he kan ik de wapens van de andere party members poisonen ?

    EDIT:
    En hoe kun je de duration van de poisoning zien, of is dat slechts voor 1 hit ?
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2009
  9. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat kan je met die Codex? :eek:
     
  10. Ashavan

    Ashavan Guest

    Codex is gewoon lezen. Het is de lore van het spel
     
  11. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    Dacht ik al. Ik verzamel ze, maar meer voor de free 50 XP die je krijgt. :+
     
  12. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    Om bepaalde poison te gebruiken en maken heb je die poison skills nodig. Ik gebruik zelden poison, terwijl ik wel max lvl ben.

    Zodra je poison activeert zie je het als positieve buff bij de rest staan. Hij loopt af (klok loopt vol).
     
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Als ik weer zin heb om zoveel te schrijven en dat heb ik nu niet. :p

    Vanavond misschien. :thumbs:
     
  14. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is trouwens de max level en hoeveel uur kun je erin in kwijt als je main speelt met meeste side quest en toch wel veel gaat rond lopen en verkennen! *doe ik altijd bijzonder veel in begin maar richting einde heb ik zoiets van fuck it*
     
  15. Ashavan

    Ashavan Guest

    lvl 20 a 70 uur als je alles grondig doet.
    Nu ik allerlei filmpjes en dialogen skip doe ik er 40uur over.
     
  16. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    level 20? Dat is niet echt hoog of wel?
     
  17. Ashavan

    Ashavan Guest

    Dat is normaal voor RPG's die (losjes) op de dungeons and dragons rule set is gebaseerd.
    Het is geen Div2 waar je elk uur 2-3x een level omhoog gaat tot lvl 40+.
     
  18. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee ok klopt dat weet ik wel maar toch ik had gehoopt dat hedendaags je een rpg kon verwachten van level 40+ zodat het elke level ook weer wat nieuws heeft te bieden of een point systeem heeft zodat je elk level ergens wat in kan doen.

    Nu we daar toch over hebben hoe zit dat trouwens in mekaar? als je level omhoog gaat krijg je dan weer het point systeem of spell?
     
  19. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Jezus :emo: die smerige puntoor zevran heeft me dus genaaid. Dikke ambush in die hoofdstad..anyway hij is nu erg dood.
     
  20. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Hmmm, wel strange dat je als je de poison skill hebt je niet het wapen van de ander kunt poisonen. Aan de andere kant zijn er niet zoveel skills, en heb ik met mijn main al noodgedwongen een punt in poison gestopt.

    Wat ik overigens ook ERG GAAR vind is dat je niet punten (stats/skills) kunt opsparen, als je het of nog niet weet of nog niet wil. Je moet perse alles opgebruiken bij elke level up...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina