Voor Potions en Poisons moet je de skills leren. Met elke tier kan je betere en krachtigere varianten maken. Je moet recipies kopen bij allerlei merchants. Ga dan naar het personage, radial menu, naar het potion gedeelte en daar zie je Herbalism/Poison making en kun je zien welke ingredienten je moet verzamelen om het te maken. Poisons toepassen op wapens gaat pas vanaf tier2 van poison making. Gewoon op de poison coating klikken en dan past hij het toe op zijn wapen. Bombs gooien idem.
Heb met deze groep de difficulty wat verlaagd. Niet omdat het te moeilijk werd, maar meer omdat ik zin had in een domme Hack 'n Slash game. Allistair en ik als human noble warrior reaver/champion maaien overal doorheen. Leliane rogue/bard/ranger met haar kruisboog en knockback/explosive bolts en wolf maakt het nog makkelijker. Wynne heb ik wat glyphs aangeleerd en doet het heal/buff deel van de groep.
Had voldoende drake scales verzameld en liet er een armor van maken die Leliane aan deed. Toen de High Dragon bij Andraste Ashes uitgemoord. Daarna nog meer armors gemaakt dus nu heeft me main Warrior een dragon scale armor set die meer bescherming bied dan die Gauntlet shizzle + 75% fire absorbeerd hehe. Leliane heeft lichtere variant aan ipv ancient elven spul. En Wynne had in gevecht tegen Flemeth het resterende fire resistant setje aan. Flemeth ging neer als de hoer die ze is hehe. Zelfs Allistair in zijn Templar outfit had 30-35% fire weerstand.
Ben nu lvl15-16 met iedereen en moet alleen nog Orzammar helemaal doen, dan de Lands Meet en de Blight.
Ook met deze Playthrough probeer ik weer andere opties en ervaar weer kleine veranderingen dan met de vorige keren. Maar het is allemaal vrij subtiel. Enige wat ik hierna nog wil is met me dual weapon dwerg warrior naar de anvil met Shale en eventueel de side quest van Sten achterhalen. Dan heb ik wel genoeg van deze game en is er niks nieuws meer te doen.
Laatst bewerkt door een moderator: 28 nov 2009