Enquete profielwerkstuk

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Rydan, 1 dec 2009.

1. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    • De laatste maanden ben ik samen met iemand bezig met een profielwerkstuk. Een groot onderdeel van dit werkstuk is een zelf opgezet onderzoek. Onze enquête is echter niet uitgebreid genoeg en daarom willen wij onze enquête nog uitbreiden met wat antwoorden van een andere doelgroep. Het idee is dat we een simpele korte enquête samenstellen en die verwerken en analyseren.
    • Het idee van de enquête is simpel. Door middel van een paar korte vragen willen we te weten komen welke merken consumenten (jullie o.a.) hebben van bepaalde producten (Laptop, Televisie, PC, witgoed).
    • Dit betekent voor jullie dat het zeer weinig werk is om de enquête in te vullen en daarom hopen we dat jullie daar even de tijd voor willen nemen.
    • De vragen zijn misschien niet zo indrukwekkend, maar het gaat er vooral om hoe we dit verwerken dus maak je daar maar geen zorgen om.
    • Als je iets mist of gewoon een tip hebt horen we dit natuurlijk graag.
    Alvast hartstikke bedankt voor het nemen van de moeite om dit in te vullen. Gelieve de antwoorden op de vragen te mailen naar d-clement@hotmail.com of stuur even een pm.

De vragen:
    1. Van welk merk is de televisie in jullie huiskamer?
    2. Waarom dit merk? (prijs, kwaliteit, verhouding hiervan, aanbieding, eerdere ervaringen met dit merk, andere factoren)
    3. Van welk merk was de vorige televisie? (weet ik niet of geen is natuurlijk ook een goed antwoord ;))

4. van welk merk is jullie computer?
    5. Waarom dit merk? (prijs, kwaliteit, verhouding hiervan, aanbieding, eerdere ervaringen met dit merk, andere factoren)
    6. Van welk merk was de vorige computer? (weet ik niet of geen is natuurlijk ook een goed antwoord ;))

Optioneel voor de laptopbezitters:
    7. Van welk merk is jullie laptop?
    8. Waarom dit merk?
    9. Van welk merk was de vorige computer?

Er zijn hier vast een aantal mensen die zelf voor het gamen een televisie hebben gekocht voor in hun kamer. Het zou fijn als je de vragen voor deze televisie ook beantwoord. Motieven kunnen natuurlijk verschillen. Voor een televisie beneden kijkt men natuurlijk eerder naar prijs en grootte terwijl specificaties in dit verhaal toch belangrijker kunnen zijn. Mocht je nog andere elektronische apparaten aan de enquête wil toevoegen ben je hier natuurlijk vrij in.

De witgoedmarkt word in Nederland gedomineerd door Europese merken als bijvoorbeeld Miele of Siemens. Dit willen we ook graag onderzoeken/controleren. Dit is misschien niet de goeie plek ervoor, maar misschien zijn er toch een paar mensen die het kunnen beantwoorden. Als jij hier niet een van bent kun je het natuurlijk gewoon negeren.

Om dit te checken hebben we ook een paar vragen.
    10. Van welk merk is uw wasmachine/droger?
    11. Waarom dit merk?
    12. Heeft u nog huishoudelijke apparaten van Aziatische merken, zo ja welke (merken en apparaten)?

De meeste mensen hebben in deze branche meer vertrouwen in de Europese merken in tegenstelling tot de Aziatische merken. één reden hiervan zou kunnen zijn dat mensen het gevoel hebben dat een bedrijf dat televisies maakt niet ook kwalitatief goede wasmachines kan leveren.Toch zijn er een aantal Aziatische merken druk bezig om ook deze markt te veroveren. Hieroveren hebben wij ook nog een vraag waarop we een gevoelsantwoord verwachten.

13. Stel u bent op dit moment op zoek naar een droger. Zou u bereid zijn om een droger die in feite gelijkwaardig is van Samsung te verkiezen boven een droger van een Europees topmerk (Miele bijvoorbeeld) en waarom wel/niet? (De Samsung zal wat goedkoper zijn, maar misschien kiest u toch liever voor een merk waar u meer vertrouwen in heeft gevoelsmatig en die wat meer kost)

Nogmaals: Hartstikke bedankt

Laatst bewerkt: 3 dec 2009
  2. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Om het wat interessanter te maken krijgt 1 iemand gratis en voor niets Halo 3 thuisgestuurd. Enige voorwaarde is het halen van 30 inzendingen voor Woensdag 13:00 ;)

Laatst bewerkt: 1 dec 2009
  3. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Woendsag 13:00 :+ Had je niet wat eerder kunnen beginnen 8)

4. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Geef geen weken voor de prijsvraag :+ Ik maak het wel wat later. Ik moet hem overigens vrijdag inleveren en dit is het enige nog wat moet gebeuren.

5. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    De vragen:
    2. Waarom dit merk? (prijs, kwaliteit, verhouding hiervan, aanbieding, eerdere ervaringen met dit merk, andere factoren)
    3. Van welk merk was de vorige televisie? (weet ik niet of geen is natuurlijk ook een goed antwoord )

Zo toch? :+

6. Remco

Remco Guest

De vragen:
    3. Van welk merk was de vorige televisie? (weet ik niet of geen is natuurlijk ook een goed antwoord )

Laatst bewerkt door een moderator: 1 dec 2009
  7. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    <3 keep it coming. Jullie vergeten overigens het te doen voor laptop en pc :+

8. Babi

Babi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,

Zouden jullie ook willen reageren op de laptops en/of witgoed(wasmachine/droger/vaatwasmachine)

Onze dank is groot.

9. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Nou vooruit:

TV
    Laptop
    PC

10. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    De vragen:

5. Waarom dit merk? (prijs, kwaliteit, verhouding hiervan, aanbieding, eerdere ervaringen met dit merk, andere factoren)
    6. Van welk merk was de vorige computer? (weet ik niet of geen is natuurlijk ook een goed antwoord

1. Van welk merk is uw wasmachine/droger?
    2. Waarom dit merk?
    3. Heeft u nog huishoudelijke apparaten van Aziatische merken, zo ja welke (merken en apparaten)?

Laatst bewerkt: 1 dec 2009
  11. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    1. Loewe
    2. Tv gehad van buurvrouw, ding is min. 15 jaar oud, geen idee dus
    3. Aristona

1a Panasonic
    2b Omdat ze goede prijs/kwaliteit plasmas maken imo.
    3c Philips

4. n.v.t. Alleen nog laptop
    5. n.v.t. Alleen nog laptop
    6. fujitsu siemens

7. Toshiba
    8. Budget-laptop:+
    9. Medion

12. Babi

Babi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks jongens! KIU!

13. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    1. Philips
    2. kwaliteit, kwam er gewoon het beste uit
    3. Thomson, zomg

4. Informatique(niet echt een merk, zelf samengesteld)
    5. Goedkoop
    6. Mediamarkt huismerk

14. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    1: Compaq
    2: Was in de aanbieding met een mooie scherm, paste in mijn budget en was goed genoeg voor mij.
    3: Fujitsu Siemens

15. | QuickneZ |

| QuickneZ | Ik ben sexy

Leuk Bevonden:
    0
    1. JVC
    2. Was aanbieding, en we wilden al een nieuwe tv.
    3. Samsung
    1. Samsung
    2. Goed merk , meerdere spullen van.
    3. Samsung

4. Acer
    5. Al eerder een pc van Acer gehad, beviel me dusja waarom niet nog 1 alleen beter.
    6. Acer

7. HP
    8. Sprak me het meest aan, weet niet waarom.
    9. HP

16. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    De vragen:
    6. Van welk merk was de vorige computer? (weet ik niet of geen is natuurlijk ook een goed antwoord )
    Optioneel voor de laptopbezitters:
    7. Van welk merk is jullie laptop?
    8. Waarom dit merk?
    9. Van welk merk was de vorige computer?
    Om dit te checken hebben we ook een paar vragen.
    10. Van welk merk is uw wasmachine/droger?
    11. Waarom dit merk?
    12. Heeft u nog huishoudelijke apparaten van Aziatische merken, zo ja welke (merken en apparaten)?

17. Babi

Babi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks allemaal! :thumbs:

18. GreatAlbert

GreatAlbert Member

Leuk Bevonden:
    0
    1. Panasonic
    2. Goede plasma tv, vee tevreden gebruikers.
    3. Philips

4. Medion
    5. Goede prijs en goede eigenschappen.
    6. Fujitsu Siemens.

7. HP Compaq
    8. Was een goede aanbieding toen.
    9. Is me 1e laptop.

19. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    thx, maar we zijn inmiddels klaar <3