[Algemeen] Ik heb Rijles

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

aah zo:) Ik ben pas 15, dus daarom weet ik dat nieO-)

2. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik had echt een bloedhekel aan rijles. Ligt natuurlijk ook aan je instructeur. Ik had een zak, dus gezellig was het niet. Ik reed ook te lang, 3 uur en soms 4 uur achter elkaar. Je kopt barst uit elkaar na 2 uur en ik onthield niets meer. Drama dus.

Voordat ik bij die rijschool begon had ik nog eens een les of 10 bij een anderen rijschool les gehad, maar toen ben ik gestopt met lessen omdat ik geen geld meer had. Maar die chick die les gaf was 2 jaar ouder dan ik en echt bloedmooi. Die 10 lessen waren legendarisch. Wat een heerlijke griet was dat zeg. Niks geleerd, maar wel gelachen. Nu had ik een dikke ouwe Surinamer die alleen interesse had in blonde meisjes van 18.

3. fifaforthewin

fifaforthewin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan wel goed opschieten met mijn instructeur dus ik neem hem wel mee denk ik. Zenuwachtig ben ik toch zowiezo en ook meer dan normaal maargoed dat heb ik altijd al gehad. Het neemt wel af als ik eenmaal bezig ben denk ik, dat was bij het rijlessen in iedergeval wel het geval.

4. Remco

Remco Guest

Ik heb hem niet meegenomen hoor, hij zit dan alleen maar met z'n kop in je binnenspiegel. Ik zie er het nut niet van in, hij kan toch niks inbrengen tegen het oordeel van de examinator.

5. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Nee maar hij kan wel lekker praten met de examinator. Dan heb je totaal niet het idee dat er op jou gelet wordt. :+

6. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    je kan ook zelf lullen met je examinator. De praktijk leert dat als je instucteur meegaat de examinator nog strikter op de regels gaat letten om de instucteur te laten zien dat hij de regeltjes wel kent. Het heeft dus echt 0 toegevoegde waarde om je instucteur mee te nemen.,

7. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik zat gewoon een beetje te lachen tijdens mijn examen, hun een heel gesprek voeren. Toen zag ie dat ik het rijden wel leuk vond xD. En als je dan goed rijd. :)

8. FrostbiteNL

FrostbiteNL As We Fight

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik niet helemaal met je eens.

Met mijn afrijden reed ik in een andere auto dan dat ik gewend was. Het was wel hetzelfde merk maar er lag een veel kleinere motor in. Ik had onwijs veel moeite om 'm op de 120 km/h te krijgen bij het invoegen van de snelweg, dus ik voegde uit eindelijk met 105 km/h in ofzo.

De examinator gaf daar wel veel kritiek op. "onverantwoordelijk" zo verwoorde hij het (ik vind het een beetje overdreven, maar goed). Toen zei mijn instructeur dat ik normaal gesproken in een wat snellere auto gelest had en toen vond ie het wel goed.

9. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    De keer dat ik het wel haalde was echt geweldig.. we reden in een nieuwe auto, was de koppeling van een Golf V gewend, maar instructeur had 1 week ervoor een Golf VI gekocht, koppeling had gewoon totaal geen gevoel. Maar tijdens het examen gewoon lekker slap lopen lullen met die gast, we hadden gewoon de radio aan, hij zat gewoon te kloten met de technische snufjes in die auto en we hadden het over van alles en nog wat. En toen we weer terug waren kreeg ik een hand en zei hij dat het prima ging.

Zo moet een examen gaan :+

10. AraXiS

AraXiS ! Shinigami Shop !

Leuk Bevonden:
    4
    als er geen ander verkeer in de buurt is maakt het niet uit of je met 105 of 120 invoegt, zolang je maar de minimale snelheid aanhoud op de snelweg.

als er wel ander verkeer is, pas je jou snelheid aan aan die van de andere auto's en voegt dan pas in. je hebt een hele invoeg strook om die te gebruiken.

11. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
    Net mijn theorie-examen gehaald!:)
    Had 3 fout bij de ''standaard'' vragen en 6 bij gevaarherkenning.

Nog een paar weekjes lessen en dan kan ik voor het praktijkexamen gaan!

12. FrostbiteNL

FrostbiteNL As We Fight

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is in de praktijk zo inderdaad. Maar volgens het "boekje" moet je gewoon met 120 km/h invoegen.

Zo heb je wel meer dingen die je in praktijk anders uitvoert dan dat je ze geleerd hebt.

13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Inderdaad....Helaas was bij mij dat pas bij de 4e keer :+

1e 3 keer op respectievelijk een ingreep, te vlot rijden en te gehaast rijden

:emo:

14. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    dat is zo een bullshit bij dingen als te vlot/te gehaast rijden. Dat ligt ook voor een groot deel aan de instructeur, de een vind het fijn de ander vind het belachelijk:emo:

moet je beetje mazzel mee hebben

15. fifaforthewin

fifaforthewin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    vandaag praktijkexamen gedaan en geslaagd!!! \o/ was wel heel zenuwachtig maar toen ik eenmaal reed ging het wel goed. Morgen even aanvragen en dan lekker touren! niet meer onnodig spiegels kijken!!! woohoeee!! _O_

16. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Hoelang hebben jullie erover gedaan om de boekjes voor het theorie examen te kennen en begrijpen?

Hoeveel mag je er dan trouwens hebben bij gevaarherkenning en bij inzicht?

Want 13 is wel erg veel 8)

Laatst bewerkt: 1 dec 2009
  17. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    srry dubbelpost

18. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    4 dagen :+

Maar ik leerde ook maar een halfuur per dag maximaal 8)

19. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
  20. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Een uur :+
    Hoefde alleen maar te ontdekken dat ik alles eigenlijk al wist of had geleerd bij het rijden tijdens rijles.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina