Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Lol, kan toch korter:
    Melk pakken + opwarmen, tijdens het opwarmer smeer je vast je boterhammen. Je kan dan ook al vast beginnen aan je shakes.

2. Manialmadcowie

Manialmadcowie Active Member

Leuk Bevonden:
    14
    Dat kan nóg sneller!

Melk+pap+shake+boterham in de blender en drinken maar :b:

3. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    precies, niet zeiken maar zuipen :+

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    's ochtends heb ik idd 20 minuten nodig, maar dat is dan wel voor maaltijd 1,2,3 en 4 waarvan maaltijd 3 ook nog eens rijst is. Beetje efficient zijn :)

5. Ashavan

Ashavan Guest

zo weer benchen voor het eerst in 2 weken. Ben benieuwd of me schouder al voldoende hersteld is anders blijf ik bij de 3x3 100kg lekker rustig aan. zo niet dan op voor de 130 :D

6. xCraftySlyFoX

xCraftySlyFoX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eindelijk kan ik 3 x 8 setjes 60 kg bankdrukken met ervoor getraind te hebben.

Ben er persoonlijk heel blij mee.

7. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik dacht altijd dat 3x 6 tot 8 reps het beste was voor spiergroei?

8. Ashavan

Ashavan Guest

Het beste voor spiergroei is het vermoeien van je spiervezels. Hoe je dat doet is niet vast te leggen met vaste reps/sets. Je kan met een 6rm gewicht 8 sets van 3 doen en 45-60sec rust intervals voor spier- en kracht ontwikkeling. Of je pakt een gewicht van 10rm en gebruikt dat om 50-60reps totaal te doen ipv elke keer in gewicht te verhogen tussen sets.

Bench Press
    12x 40kg
    10x 55kg
    8x 70kg
    6x 85kg
    3x3 100kg (volume PR van 4reps voor 1 set en het voelde easy en snel)
    3x 110kg (volume PR +2 reps)
    2x 120kg (Volume PR +1 rep)
    is wat ik gisteren gedaan heb. Schouder voelde weer wat beter, maar ben nog niet 100% voluit gegaan. Volgende week woensdag de 130-140kg proberen als alles mee zit.

Laatst bewerkt door een moderator: 3 dec 2009
  9. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.012
    Ik fitness nu 3x in de week (ma, wo en vr), heeft t dan nog zin om voor t slapen gaan op di en do en za en zo 3x 20 push ups te gaan doen? of moet ik mn spieren gewoon met rust laten die dagen?

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    gewoon rusten (even er vanuit gaand dat je schema in orde is)

11. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Train al jaren, maar dit jaar voor het eerst echt werk gemaakt van bankdrukken. Begin van het jaar drukte ik met moeite 65, vanmiddag de 85 aantiken (weet het is niet veel, maar ben zelf ook maar 72KG :+), gaat opzich lekker, heb goed schema wat goed werkt voor me. 5 weken setjes draaien submax sterker worden en dan de 6e week maxen.

Maar ook los dumbel drukken gaat lekker, maar dat doe ik vaak na het bankdrukken, maar dan ben ik al voorvermoeid en hoorde van iemand dat als je echt sterker wil worden je bankdrukken een tijdje moet laten zitten en je moet concentreren op dumbel drukken.

Iemand hier ervaring mee? Hoor namelijk zoveel mensen wat zeggen ;)

12. Ashavan

Ashavan Guest

als je sterk wilt worden op bankdrukken, squat, deadlift moet je zorgen dat je techniek goed is en gewoon blijven doorgaan met die oefeningen met een handje vol assist oefeningen er na. Met jouw gewichten, en zelfs de mijne, heeft het nog weinig zin om druk te maken over al die onzin en moet je gewoon goed bankdrukken en je techniek blijven perfectioneren.

Als je armen, schouders en bovenrug sterk zijn ga je vanzelf meer bankdrukken. De borst gebruik je relatief weinig als je goed bankdrukt. Als je borst massa wilt dan kun je beter db drukken en geen barbel bench press doen.

Laatst bewerkt door een moderator: 4 dec 2009
  13. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ben te zwaar, doe momenteel niets aan sport.
    Wil snel afvallen, kilootje of 10. Spieropbouw boeit me niet zo veel, wil eerst gewicht kwijt.

Wat raden jullie aan te doen?
    Sportschool opzoeken en daar verder vragen naar hoe & wat, of zelf iets ondernemen?
    Hardlopen, zwemmen, dat soort dingen? Eventueel via MP.nl zo'n hometrainer fietsding kopen?

edit ; Voor de duidelijkheid, ja. Ik ben een luie draak. :cool:

14. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Armen, schouders en rug zijn in verhouding veel sterker dan mn borst. Mn bankdrukken is het zwakte onderdeel. En wil ook wat meer borst massa krijgen, wat voller.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    luie draak icm snel willen afvallen is een match made in hell ;)

Alle dingetjes die je noemt KUNNEN hulpmiddelen zijn, maar als ik je post zo lees heb je denk ik eerder een lifestyle verandering nodig O-)

@ Grave: schuin dumbell drukken is dan een aanrader. Door het schuine drukken verleg je het accent wat meer naar de bovenkant van je borst. Door die meer te trainen oogt je borst al snel een stuk voller.

16. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ben ik het ook mee eens. Probleem is, die aanmeten.
    Dat icm met de luie draak uithangen = no so much luck.

Doorzettingsvermogen moet ik nog eens gaan kopen bedenk ik me net. :cool:

17. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    :thumbs: Ga ik binnenkort me es een tijdje meer concentreren om dumbel drukken. Of ipv van op maandag en vrijdag te bankdrukken nu maandag concentreren op dumbel drukken en vrijdag bankdrukken.

En es vragen of ze wat meer tussengewichten kunnen aanschaffen. Zo irritant dat ze geen dumbels tussen de 28 en 35 kilo hebben. 28 gaat makkelijk en de 35 is weer te zwaar om lekker setjes te doen8)

18. Ashavan

Ashavan Guest

dan doe je 4-6 setjes van 10-15reps. of je bouwt op naar dat doel. Dan kun je daarna makkelijk die 35kg doen. En als je massa op de borst wilt dan moet je niet gaan bankdrukken. En bij de meeste mensen is het centrum/onderste deel van de borst het meest ontwikkeld en blijft de bovenkant achter. Dus begin met Vlak Db Drukken gevolgd door Low Incline en daarna Incline Cable Flyes. Dan trekt je bovenborst aan en oogt het voller zoals Kevf al zei.

Als je kracht wilt en zo zwaar mogelijk BP...dan moet je niet alleen sterke schouders en armen hebben maar ook sterke rug.

@Grave
    Kevf zegt al...lifestyle change. Zou eerst verdiepen in een fatsoenlijk eet patroon op te zetten. Daar valt of staat alles mee. En als je zwaar bent zou ik NIET gaan hardlopen tenzij je je knieen wilt verneuken.

En denk dat wat spierontwikkeling je wel zal boeien. Als je dat niet doet lijk je na het verlies van 10kg op de weegschaal nog steeds mollig alleen kleiner van formaat. Of te wel je schiet er geen reet mee op.
    ---------
    Bleh weet niet wat te doen vanavond. Beginnen met Rack Pulls of toch de deadlift er in houden. Daarna wat cleans voor explosiviteit, Chin ups (kan al 5reps met 120+ kg bodyweight hehe), bent over row, DB Row om te eindigen met een 100kg deadlift voor maximaal aantal reps wat er nog in zit.

Laatst bewerkt door een moderator: 4 dec 2009
  19. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Bovenste deel is idd "platter" dan de rest, wil daar idd wat meer volume in krijgen. Kan helaas geen cable flyes doen, staat apparatuur verkeerd voor :mad: Dumbel flyes kan ook neem ik aan.

Rug is mn sterkste onderdeel.

20. Ashavan

Ashavan Guest

Rug is sterkste onderdeel. Dus met jouw 85kg bench press kun jij 65kg militairy press doen?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina