1. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Een erg goede zoekmachine, en niet alleen om waarvoor het is bedoeld.

[yt]Pfy_ILRZhF4&[/yt]

http://ecosia.org/

2. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ook een manier om je product te marketen. Google zijn milieuboefjes, wij zijn geweldig. Al die environmentalfriendly verhalen, ik raak er op uit gekeken. Die gegevens - 1 zoekopdracht = een jaar een licht laten branden - zijn ook wel bizar overdreven.

3. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Google bouwt niet voor niets haar datacentra steeds vaker zo dicht mogelijk bij energiecentrales. Zo veel informatie doorzoeken in zo'n korte tijd, dat vreet relatief veel energie en dat is al jaren bekend. Het vervolgens gaan vergelijken met een jaar lang een lamp branden is natuurlijk een populistische uitspraak. Dat dan weer wel.

"According to Google, a typical search expends 1000 Joules, or 0.0003 kilowatt-hours. That’s the same as leaving a 100-watt light bulb on for ten seconds. In these days of “energy-efficient” compact fluorescent lightbulbs, it’s more like leaving a 16-watt light bulb on for just over a minute."
    http://quezi.com/1103

4. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Mja, sorry, beetje sneu dat je hier in trapt..

Beetje hetzelfde verhaal als "Ik heb Loose Change gezien, 9-11 was an inside job!!1!1!!"

uhu, tja..

5. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Goede vergelijking

6. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Persoonlijk door dingen als Loose Change en nog veel meer werden mijn verdenken van dat het een inside job was inderdaad alleen maar groter :).

7. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat 'm er ook niet zo om wat Google met het geld doet, maar juist wat zij ermee doen. Als de meeste mensen een beetje verder kijken dan hun neus lang is, dan zien ze dat het geen bullshit is.

8. Head Ninja

Head Ninja Ronald Cage

Leuk Bevonden:
    259
    Indd, je kan er gewoon niet omheen dat zelfs het meest simpele ding dat je kunt doen, een zoekopdracht uitvoeren, veel energie kost, wat kost het je nu om meer bijv. Ecosia te gebruiken dan google, helemaal niks! Toch bespaar je er zonder er ook maar iets voor te hoeven doen best veel energie.

9. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik dacht dat Ecosia alleen maar de inkomsten aan een goed doel doneerde en niet zozeer energie bespaarde?

10. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Welcome to Losertown!

11. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Oh god :emo:

Ik hoef geen discussie over 9/11, maar mijn god... jou reactie.... dieptriest. :emo:
    Zo moeilijk om te accepteren dat er mensen met een andere mening zijn? Jezus zeg...

Over Ecosia... Als je door vrijwel niks te doen de natuur een klein beetje kunt helpen...why not. Kleine moeite. ;) Is wel het minste wat je kunt doen.
    Of de zoekresultaten moet slecht zijn, dan ga ik gewoon terug naar Google. :+

12. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    We are the greenest search engine for two reasons: Firstly, and most importantly, we donate our income to protect rainforests. Secondly our servers run on green electricity.

:thumbs:

13. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    tja mening, ach, naiviteit rules the world. Leuk dat er nog serieus op wordt ingegaan ook, ik dacht dat de meesten er al overheen waren gegroeid.

Ufo's+aliens >>
    Michael Jackson <<
    Neil Armstrong @ Hollywood

succes

Pssst, nu wil ik niet lullig doen hoor, maar er bestaat niet zoiets als groene elektriciteit. Je betaald alleen voor de gedachte. Energiemaatschappijen bepalen zelf de capaciteit van 'groene stroom'. Wanneer heel Nederland een abotje groene stroom zou hebben, zou dat nog steeds betekenen dat 90% netjes van de thermische centrale krijgt geleverd. Je kan niet meer leveren dan je capaciteit hebt. Het volk trapt er in. En de energiemaatschappijen lachen zich rijk.

Laatst bewerkt: 5 dec 2009
  14. Sliv

Sliv The One and Only

Leuk Bevonden:
    230
    Ik zie het meer als een zoekmachine die een manier zoekt om google alsnog te verslaan, en daarbij de ecologische weg opgaat. Uiteindelijk zullen ze er zelf ook wel aan verdienen en ik vermoed ook dat dat het doel is, dus hoe mooi hun praatjes ook zijn ik gebruik gewoon lekker Google.
    Het klinkt trouwens ook niet.. Hij googled - Hij ecosiaat

15. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Je bent zelf degene die erover begint, dus ik weet niet wie er nou wel of niet overheen is gegroeid.

Daarnaast geeft DulleNL niet aan dat hij gelooft in dat soort theorieën, maar dat er simpelweg mensen zijn met een andere mening dan jij. Dat is heel wat anders.

Maar verder gaat dit niet over samenzweringstheorieën, dus laat dat maar buiten dit topic.

16. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ok, maar groene energie is nog niet hetzelfde als energie besparen. Laatst was er volgens mij ook een thread over een nieuwe zoekmachine die op een schijnbaar efficiëntere manier dezelfde resultaten kon produceren als Google. Bij iedere zoekopdracht zag je hoeveel energie en tijd je had bespaard t.o.v. Google.

17. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je gelijk in. Het bespaart dan inderdaad geen energie, maar vermindert de uitstoot t.o.v. andere zoekmachines.

Die toolbar die je kunt installeren werkt trouwens best aardig.

18. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Thx voor de tip Mika Kimi, hoop wel dat Ecosia net zo goed werkt als Google. Overstappen wordt wel moeilijk, als ik iets wil zoeken denk ik toch altijd meteen aan Google omdat ik ben opgegroeid met Google.

19. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Gewoon een marketing truc, je kan dezer dagen moeilijk een zoekmachine starten, iedereen gaat toch naar Google. Dan kom je gewoon weer met dat groene gejank aanzetten en hopla, daar is je marketingstrategie en hopelijk snaai je zo wat gebruikers van Google weg.

Zo'n site als deze is net zo "groen" als een groen geverfde Hummer :+

20. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit soort onzin vertrouw ik sowiezo niet, die mensen lachen zich kapot als iedereen dit gaat gebruiken. Want zij maken namelijk dikke winst dmv ads. En doneren misschien 1% aan goede doelen.

Deel Deze Pagina