Gewoon spijkerbroek is wel relax maar als je dan van die filmpjes ziet op youtube waar ze op hun bek gaan en geen vel meer over hebben ...
En je kan wel denken "overkomt mij niet want ik rijd rustig" het hoeft niet eens aan jezelf te liggen, nog geen 2 uur geleden remde een man op een scooter zich onderuit voor mijn huis omdat er een kat de weg overstak. Was een 25km/h ding maar ik heb hem wel naar de dokterspost moeten brengen met een open knie wond. Gelukkig zit de dokterspost 200meter verderop
Nog een voorbeeld: Vriend van me had op vakantie een scooter gehuurd en was gevallen met lage snelheid maar de knobbel die op je enkel zit, lag helemaal open, bot eronder zag je zitten
Doe dan op zn minst een spijkerbroek van kevlar aan, deze kunnen langer over het asfalt glijden dan een spijkerbroek maar vangen de klap niet op.
Met een Kevlar kledingstuk van goede kwaliteit kun je gemiddeld 30 meter over asfalt glijden, voordat je door het materiaal heen zit. Met leer ligt deze waarde tussen de 200 en 300 meter.
Heb wel een aantal pagina's met voorbeelden wat er met je vel gebeurt als je valt met een gangetje van 50 maar ik denk dat de modjes deze gore plaatjes niet zullen waarderen.
Laatst bewerkt: 11 dec 2009