De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DON EL CORLEONE

DON EL CORLEONE INDO PRIDE

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben btw nu ook bezig met mijn motor-rijbewijs. Hopelijk heb ik hem in begin het nieuwe jaar !

2. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2

Ja is mooi koppelingsdeksel. Ben er een op Ebay in de gaten aan het houden, precies dezelfde. Omgerekend 35 euro...

Morgen motor binnen\o/ Hoop dat ik er nog ff wat op kan rijden. Heb m nu bijna anderhalve maand en zit gem. op een kilometer per dag :mad:

3. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Heb een open koppelingsdeksel voor kerst gevraagd. Benieuwd wat m'n ouders gaan vinden :D.

4. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2

Zit nu ook hard te denken om komende zomer te gaan shoppen voor een Hypermotard... Mag dan volvermogen gaan rijden. M'n auto verkoop ik in augustus aan moeders, dus dan heb ik met inruil van de 696 een leuk bedrag. Maar goed, moet is nadenken want ik wil natuurlijk ook nog wel een auto houden en weer een gloednieuwe motor vlak voor een periode van regen en teringweer is ook niet geweldig :+

5. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er E 4.500 voor betaald.

---

Vandaag met de motor naar school gegaan :). Is wel ff wennen. Het rijd toch wel ff anders als de lesmotor. De koppeling is wat anders, hij maakt meer touren en vooral het sturen is anders. Maar dat went allemaal wel na een paar ritjes.

Ik ben een gelukkig man :cool:

6. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Ook ik ben een gelukkig man!
    Gister een stukje wezen rijden met de triple en aaahhh wat rijdt dat heerlijk :)
    Je voelt wel dat hij heel erg fel op het gas is (zeker als je een lesmotor gewent bent)

Ga nog wel een beetje als een oud wijf door de bochten,maar dat komt denk ik ook wetende dat de banden nog nieuw zijn.
    Dus doe het lekker rustig aan,maar wel genieten!

:thumbs:

Laatst bewerkt: 11 dec 2009
  7. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Smokey, pas alsjeblieft op met de combinatie nieuwe banden + regen. Better safe than sorry.

Mijn Duc is net ook weer geleverd. Werd om half 9 wakker gebeld (afspraak was om 10.00 uur, maar ach :p) dat ie er was.

Even volgetankt en afgenomen met een handdoek. Van de winter nog eens uitgebreid poetsen (velgen enz, eventueel waxen) en Ebay in de gaten houden voor accesoires.

Helaas is het kutweer :'-(

8. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag vind ik het prima te doen hoor. Lekker grijs, droog wegdek, niet te warm, niet te koud, en dat zonder motorbroek en laarzen! Ik merk wel dat ik die echt steeds minder aan doe, alleen als ik (groot) stuk snelweg moet pakken. Hoe ervaren jullie dat?

9. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Heb zo,n 2 uur achter elkaar gereden vanmiddag,maar vond het toch wel erg koud worden op gegeven moment :p
    En dan had ik m,n leren pak niet aan,maar mn textiel jas/broek.

10. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ik rij eigenlijk altijd met volledige pak aan. Maar voor kleine stukjes pak ik dan ook de auto. Met gewone broek op de motor doe ik alleen biij hoge noodzaak. Geen zin om een keer lullig op me bek te gaan en daarna door het asfalt onthaart te worden.

11. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Gewoon spijkerbroek is wel relax maar als je dan van die filmpjes ziet op youtube waar ze op hun bek gaan en geen vel meer over hebben ... :x
    En je kan wel denken "overkomt mij niet want ik rijd rustig" het hoeft niet eens aan jezelf te liggen, nog geen 2 uur geleden remde een man op een scooter zich onderuit voor mijn huis omdat er een kat de weg overstak. Was een 25km/h ding maar ik heb hem wel naar de dokterspost moeten brengen met een open knie wond. Gelukkig zit de dokterspost 200meter verderop

Nog een voorbeeld: Vriend van me had op vakantie een scooter gehuurd en was gevallen met lage snelheid maar de knobbel die op je enkel zit, lag helemaal open, bot eronder zag je zitten =(

Doe dan op zn minst een spijkerbroek van kevlar aan, deze kunnen langer over het asfalt glijden dan een spijkerbroek maar vangen de klap niet op.

Met een Kevlar kledingstuk van goede kwaliteit kun je gemiddeld 30 meter over asfalt glijden, voordat je door het materiaal heen zit. Met leer ligt deze waarde tussen de 200 en 300 meter.

Heb wel een aantal pagina's met voorbeelden wat er met je vel gebeurt als je valt met een gangetje van 50 maar ik denk dat de modjes deze gore plaatjes niet zullen waarderen.

Laatst bewerkt: 11 dec 2009
  12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Hoeveel gasten rijden er in de zomer zonder handschoenen?
    Ook achterlijk veel, terwijl dat het 1e is wat je doet: je handen gebruiken om je val te breken.....

13. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Handschoenen heb ik ook altijd aan, die broek en laarzen zijn alleen altijd zo onhandig. Maarja, ik moet maar blijven oppassen dat ik me goed kleed, alleen soms wil het gemak nog wel is winnen. Kleine stukjes pak ik trouwens juist met de motor, het zijn de grotere stukken (snelweg) waar ik liever warm zit met een autoradio...

14. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Ik woon zelf in de stad en mijn school zit aan de andere kant van de stad, heb ook weleens de motor gepakt en dan doe ik ook geen broek/laarzen aan maar dan kom ik ook niet boven de 50km/h uit. Zodra ik buiten de stad kom, dus 80km/h of harder dan doe ik altijd een broek aan.

15. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Over veiligheid: Zoals jullie denken dacht ik ook toen ik begon en ik zou zeggen blijf vooral zo denken. Nu de praktijk: Ik woon 20 min van Eindhoven af en rij er regelmatig heen in een spijkerbroek. Is dit slim? nee.

Waarom doe ik het dan? Ik ben zo'n mongool die denkt dat ik het kan. En ga mij niet vertellen dat het dom is, want dat besef ik zelf ook. Ik rij wel in zo'n motorspijkerbroek (dikker als normaal en bescherming op de knieën), maar dit bescherm echt niet bij een goede val. Wat wel overigens? Een goede jas heb ik wel altijd aan plus goede handschoenen). Raar is dat ik waarschijnlijk meer als jullie ongelukken heb gezien en het gevolg. (Vriendin werkt in het ziekenhuis bij spoedeisende hulp en ik zie vaak de gevolgen. Ook met goed pak kan het verschrikkelijk zijn. Deze week 2 benen geamputeerd bij shadow rijder, stuur had niets overgelaten vanaf de bekken bij geschepte/frontale bosting)

Zijn er xbw winter moterrijders? Ikzelf rij graag door zolang het niet erg regent/sneeuwt/hagelt). Heeft iemand zin om in de (school)kerstvakantie een rit te maken? Ergens is rijden in de kou zeer leuk en zeker stoer :+

Laatst bewerkt: 12 dec 2009
  16. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Of ik een echte winterrijder ben weet ik niet.
    Heb net een week me rijbewijs dus het is erg lastig nu te zeggen dat ik niet ga rijden :+

Denk als het echt gaat vriezen,en er pekel op straat ligt ik het ook voor gezien houdt.

Maar tot die tijd rij ik wel.

17. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Vriend van mij had 2jaar geleden een nieuwe Suzuki GSX-F 650 gekocht en had er 1 winter mee doorgereden, zijn voorvork poten, remklauwen en achterbrug waren helemaal ontdaan van de lak/verf door de pekel.

18. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Jeujjj!! Garmin zumo 660 gekauft!
    \o/

Zo maar even kijken of het een beetje makkelijk te monteren aan m,n stuur is.
    (en het op m,n accu aan te sluiten)

19. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Vet \o/ Doe maar duur. Werk je fulltime?

20. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Jup ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina